firefly Napisano 21 Marca 2015 Napisano 21 Marca 2015 Witam, dzisiaj po raz pierwszy rozkręcałem hamulce tarczowe mechaniczne - podstawy dotyczące regulacji itd znam, ale wnętrze widziałem po raz pierwszy. Jako że ostatnio kupiłem avid bb5 na przód, postanowiłem z dwóch średnio sprawnych promaxów zrobić jeden tymczasowo działający na tył. Przy wyciąganiu klocków z zacisku wypadły małe okrągłe magnesy. Zobaczyłem w drugim zacisku co i jak: W miejscu stałego klocka był jeden magnes, który się trzymał na wcisk, w miejscu klocka ruchomego były dwa, również na wcisk. Poskładałem wszystko jak wg mnie być powinno, i chyba działa - jednak czy te magnesy nie powinny być przyklejone? Pytanie drugie - w miejscu na klocek ruchomy znajduje się śrubka, ma łebek pod powierzchnią klocka. Zauważyłem, że przy symulowaniu naciągu linki, ta śrubka przekręca się, i zacisk wypycha klocek. Problem w tym, że nie od razu się to działo. Przy symulowaniu pracy linki występowało około pół centymetra martwego ruchu - linka niby pracuje, ale śrubka się nie kręci, i zacisk się nie zaciska. Dokręciłem ją o pół obrotu, i problem zniknął, przy całym ruchu linki zacisk pracuje - śrubka jednak była przykręcona luźno. Do czego ona służy, i czy powinna być dokręcona mocno?
Ychu Napisano 21 Marca 2015 Napisano 21 Marca 2015 Magnesy możesz wkleić spokojnie , jak masz pól centymetra luzu na lince zanim zacznie "pchać" klocek to po prostu napnij linkę pół centymetra bardziej.
firefly Napisano 21 Marca 2015 Autor Napisano 21 Marca 2015 Z tym że luz nie jest na lince, tylko na samym zacisku. Poruszałem zaciskiem tak jak podczas ruchu linki, i klocek zaczął się poruszać dopiero po przebyciu pewnej martwej strefy ramieniem zacisku, po lekkim dokręceniu śruby sytuacja się poprawiła. Stąd pytanie czy ta śruba powinna być wkręcona całkiem?
Ychu Napisano 21 Marca 2015 Napisano 21 Marca 2015 Stąd pytanie czy ta śruba powinna być wkręcona całkiem? Nie jestem pewien , bo sam mam dopiero swoje 1-sze tarczówki w życiu do tego chińskie mechaniki. W każdym razie możesz dodać zdjęcie tej śrubki w zacisku? Może po prostu gwint był wyjechany kawałek a dokręcenie tej śrubki go przesunęło.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.