puchatek Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 (edytowane) Witam wszystkich bo to mój pierwszy post. W tym roku zakupiłem tanio dość popularny używany rower Lazaro v3. Szczerze nie jeździłem na dwóch kołach od czasów komunii a 30stka już strzeliła, więc nie bardzo wiedziałem czego potrzebuje. Dobrze, że brat odwiódł mnie od MTB na rzecz crossa ale teraz po zrobieniu około 300-400km moje wymagania się bardziej spersonalizowały . Więc dalej uważam że cross jest dla mnie ok ale bliżej mi do szosy albo jakiejś przełajów'ki niż do MTB. Rowerem przede wszystkim dojeżdżam do pracy około 28km, ale jak na mnie to cisnę w terenie mocno pagórkowatym średnie mam w granicach 25-28. Ponieważ 90% to asfalt, 10% to lekki teren. zastanawiałem się nad kilkoma modyfikacjami które nie zrujnują mnie finansowo a będę je robił systematycznie do przyszłego sezonu, chciałem zapytać czy ma to sen. -Wyrzucenie amora i zamontowanie sztywnych widełek, tylko jakich i czy ma to sens? -zakup a530 z spd po jednej stronie -zamontowanie kasety 9s i manetek (polecacie jakiś model?) -dokupienie rogów, bo baranka nie che zresztą to już duży koszt -zmiana opon jak te się skończą na maraton racer/duramo -być może zmiana kierownicy na prostą i regulowany mostek czy to coś da i czy ma sens, albo może lepiej jakoś inaczej do tego podejść? tak wygląda trasa którą najczęściej jeżdżę, te górki trochę mi dają popalić https://flow.polar.com/training/analysis/65292520 Edytowane 21 Marca 2015 przez puchatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Pytania o sens nie w każdym przypadku mają sens, tak napiszę. Pedały spd - to kwestia preferencji, jedni chcą być wpięci, inni nie. Jeśli już to wziąłbym dwustronne. Wymiana kasety i manetek - co nie pasuje Ci w obecnej konfiguracji napędu? Za duże przeskoki między koronkami obecnej kasety? Za mala rozpiętość przełożeń? Waga kasety? Wyrzucenie amortyzatora - tak jeśli obecnie go nie używasz, chcesz prostoty i redukcji masy roweru. Rogi - kwestia preferencji - tego czy odczuwasz potrzebę zmiany ułożenia dłoni. Zmiana opon - ponownie - kwestia preferencji. Prosta kierownica i regulowany mostek? Jaki sens takiej kombinacji? Prosta kierownica - pochylenie się na rowerze, regulowany mostek - wyprostowanie się na rowerze - jaki ma to sens? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Trochę da, ale moim zdaniem wkład finansowy jest niewspółmierny do zysku. Sprzedaj to co masz w stanie obecnym i kup przełaj. Jak chcesz mieć 9-rzędowy napęd to do wymiany jest manetka i łańcuch (9-rzędowa kaseta jest węższa). Geometria ramy jest dostosowana do amora, może być problem z doborem widelca, żeby nie zaburzyć geometrii. Mam SPD jednostronne. Nie polecam. Jeżeli SPD to tylko i wyłącznie obustronne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchatek Napisano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 (edytowane) 1.Co do spd, to nie mogą być w moim wypadku dwustronne bo czasami będę musiał jeździć w zwykłych butach (robię treningi biegowe, na które dojeżdżam rowerem i nie che mi się drugiej pary tachać np 15km w plecaku), wydawało mi sie że spd może poprawić moją wydajnośc ponieważ nie tyklko będe mógł pchac nogami ale też ciągnąć. 2.Zakres jest ok, ale chciałbym żeby może to tak płynniej przeskakiwało (nie wiem czy to możliwe) 3.Wszędzie piszą że amaortyzator be bo dużo waży 4,Jak nie spróbuje to się nie przekonam 5.Tak jak pisałem jak się skończą obecne, na siłe wyminiac nie będe wydawało mi sie aby bardziej wymusić pochyloną pozycje. Wiecie nie wszytko ogarniam a temat rowerowy to temat rzeka na razie to spłacam lazaro więc nie che sie zmieniać roweru bo to koszt na pewno większy , w przyszłości penie będe celował w jakaś przełajówke Edytowane 21 Marca 2015 przez puchatek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Płynniejsze przeskakiwanie będzie możliwe jeśli zmienisz obecną kasetę na taką która największą koronkę będzie miała mniejszą (tańsza opcja) lub założysz 9tkę także o mniejszej największej koronce - kolejne koronki będą się różniły mniejszą ilością zębów, choć z reguły między małymi koronkami w kasetach nie ma różnicy przeskoku, jest, między większymi. Jeśli obecnie nie korzystasz z z najmniejszej zębatki w kasecie (czyli 11tki) to kasetę 9tkę możesz kupić z najmniejszą koronką 12 i największą 25 - co da mniejsze przeskoki między koronkami. 3. Piszą że jest be, bo dużo waży - a co czujesz? W jaki sposób widelec Ci przeszkadza? Pochyloną pozycję spowoduje zamiana kierownicy giętej na prostą - tylko jaki sens montować mostek, który tą pozycję prostuje? Chyba że chcesz ustawić kąt na ujemny - to można osiągnąć mostkiem nieregulowanym, obracając go do góry nogami. Jeśli chcesz to osiągnąć mostkiem regulowanym a chcesz się pozbyć amortyzatora dla redukcji wagi roweru to całość działań trochę bezsensowna - mostek regulowany jest ciężki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 1) Jednostonne SPD trenowałem na przełomie 2013/2014 roku. Jeżeli się często wypinasz/wpinasz (np ruch miejski) to takie rozwiązanie jest naprawdę problematyczne. Jeżeli pedał zawsze obróci się na stronę zatrzasku - fajnie. W zwykłych butach będziesz go musiał zawsze przewrócić. Z której strony nie spojrzeć niedogodność jest. 3) Tak ciężki, ale jest pewien niuans. Widelce amortyzowane są dłuższe niż widelce sztywne. Montując pierwszy lepszy widelec sztywny, rower "poleci" ci do przodu (tak jakbyś zamontował mniejsze koło). Musisz kupić specjalny widelec, który będzie zamiennikiem dla amora. Niewiele firm takie widelce produkuje i są drogie. Oczywiście, żeby nie było - da się coś takiego zrobić, bo czasami ludzie jeżdżą ze sztywnymi widelcami na ramach pod amor. Możesz spróbować i się przekonać, czy coś takiego Ci będzie odpowiadać. Jednak po co tworzyć rower dr. Frankenstein'a, skoro rozwiązanie większości Twoich problemów jest na rynku. Ten rower nigdy szosówką się nie stanie, a pieniądze będą uciekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchatek Napisano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Ok dzięki Panowie, chyba wszytko wiem. Napęd 9s założę jak przyjdzie czas wymienić kasetę/łańcuch, to wtedy będę kombinował. Co do tych pedałów to się muszę zastanowić a resztę chyba zostawię jak jest, bo za wiele mi to nie da. Szkoda że przełaje są takie drogie, może będę sobie takiego w domowym zaciszu składał z części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.