Skocz do zawartości

[Rower] crossowy czy trekkingowy do 2tys.


KrzysztofN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Noszę się z zamiarem kupna nowego roweru. Jeździć będe głównie- asfalt, ścieżki parkowe, leśne.

I tu mam dylemat- rower trekkingowy, czy rower crossowy + wyposażenie (błotniki, oświetlenie, bagażnik).

Rower do kwoty 2 tys, może być z małym poślizgiem.

Zależy mi na dobrym stosunku na dobrej jakości roweru i wykonaniu.

 

Moje typy:

Trekkingi:

!. Kross Trans Alp

http://www.kross.pl/pl/trekking/trans-alp

2. Romet Wagany 4.0

http://www.romet.pl/Rower,WAGANT_40,10,679,680,14112,2015.html

3. Unibike Voyager

http://unibike.pl/voyagergts.php

 

Crossowe:

!. Unibike Crosfire

http://unibike.pl/crossfiregts.php

2. Unibike Viper

http://unibike.pl/vipergts.php

 

Proszę o poradę. Może jakieś inne propozycje?

Pozdrawiam.

 

 

 

 

Napisano

Rower crossowy w swojej surowej formie nadaje się do jazdy jedynie w słoneczne weekendy. Jak jest nawet mokro to bez błotników nie pojeździsz. Wszystko zależy od tego jaki styl jazdy chcesz uprawiać. Jednym i drugim rowerem wjedziesz w ten sam teren, gdyż ani ogumieniem ani geometrią dramatycznie się nie różnią. Trekingowy raczej do niespiesznej jazdy z wygodami, cross w kierunku szybszej.

Z trekingów brałbym pozycję 3., z crossów pozycję 2.

Napisano

Rower fajny tylko jedna rzecz- wolę kupić rower w sklepie stacjonarnym a nie przez internet. Także raczej tylko znane modele/marki ogólnie dostępne.

Jak na razie skłaniam się w stronę Unibika.

Tylko jeszcze niewiem czy cross czy trekking. Muszę zobaczyć je na żywo.

Napisano

 

 

Rower fajny tylko jedna rzecz- wolę kupić rower w sklepie stacjonarnym a nie przez internet.

Rozumiem Twoje obawy i dlatego napisałem to małe zastrzeżenie "Niestety do kupna tylko (chyba) na Allegro".

Napisano

Brałem też pod uwagę Kands Maestro ale z dostępnością też ciężko. Jakoś wolę rower zobaczyć, przymierzyć i.t.d.

Mam parę pytań bo jestem zielony (proszę o wyrozumiałość).

1. Ilość przełożeń. 21, 24 a może 27? Jest zależność że czy więcej tym lepiej, bo jak na razie rowery z 21 całkowicie odrzuciłem?

2. Blokada skoku amortyzatora warto czy nie?

3. Mostek kierownicy regulowany? Obecnie mam starego"górala" i jak dużej pojeżdżę to drętwieją mi ręce?

Napisano

 

 

1. Ilość przełożeń. 21, 24 a może 27?
najlepiej by było 27, ale z 24 też nie jest źle :P 

 

Blokada skoku amortyzatora warto czy nie?
Warto mieć i najlepiej z hydrauliczną a nie z mechaniczną. Ja w swoim crossie amortyzatora w ogóle nie blokuję :P 

 

Mostek kierownicy regulowany? Obecnie mam starego"górala" i jak dużej pojeżdżę to drętwieją mi ręce?
mostek regulowany dobra sprawa, wadą jego jest to że potrafi trzeszczeć i dość sporo waży. 
Napisano

Pkt. 1 i 2 ja, podobnie jak @rodszyld69. Pkt.3 mam mostek nieregulowany nie zamierzam tego zmieniać. Dołożyłem lepsze chwyty, rogi i przyzwoite rękawiczki i problem z drętwiejącymi dłońmi właściwie ustąpił.  

Napisano

 

 

Co sądzicie o tym rowerku i firmie porównując do Unibike Viper.
Unibike jest troche lepiej wyposażony i na niego bym postawił. 

 

Ew. Tańszy Author:
Jak masz możliwość finansową to bierz droższego.
Napisano

A jeżeli chodzi o firmę Author vs. Unibike.

Na Authora mam możliwość dostać niezły rabat..., dlatego myślałem o tym Reflexie.

No i Author Reflexie jest trochę lżejszy.

Napisano

 

 

Lepsza jest od Unibika czy to tylko kwestia naklejki?
W tym budżecie klasy rowerów są porównywalne,  co do firm jedna i druga ma swoje doświadczenie w "składaniu" rowerów. Za Unibikiem przemawia jeszcze to że montuje dość mocne koła do swoich rowerów. Sa opinie że Autor ma lepsze ramy, żadnych badań na ten temat nie robiono więc na ile to jest faktem :icon_question:
Napisano

Jeszcze jedno pytanie.

Jakbym decydował się jednak na trekinga to:

Kross trans Alp czy

Unibike Voyager?

Cena taka sama. Na początku wątku Mklos1 napisał że lepszy Unibike.

Tylko w czy Unibike jest lepszy od Krossa?

Napisano

Hej,

Jeżeli często wjeżdżasz do lasu, leśne drogi itp i lubisz czasami się "rozerwać na rowerze: to namawiam na crossa plus błotniki/bagażniki jeżeli potrzebujesz. Regulowana kierownica da ci wygodę ustawienia - bardziej/minej pochylony zależnie od upodobań i zastosowań.

 

Jeżeli jednak wybierasz się w długie wycieczki głownie po asfalcie to raczej trekking. Zerknij też na wagę. 17,5 kg... to dużo, ale trekkingi ważą dużo bo muszą dużo wieźć....

 

Ja polecam crossa.

 

Napisano

No właśnie ta waga w trekkingu mnie przeraża...

Także będzie cross plus osprzęt..

Zastanawiałem się jeszcze nad Kands Maesdtro ale chyba tylko do kupienia przez net.

Napisano

Od sierpnia zeszłego roku kupiłem łącznie 3 rowery w sklepie stacjonarnym i wszystkie kosztowały mniej niż mogłem znaleźć w necie.

A możliwość przymierzenia i obejrzenia to bardzo ważna sprawa, bo nawet jeśli oszczędzisz 200zł a kupisz zły rozmiar ramy to i tak tracisz...

No i widząc lepiej czujesz czy ci się podoba.

A przy okazji jeżeli sprzedawca zna się na rzeczy to warto go posłuchać...

Napisano

 

 

A przy okazji jeżeli sprzedawca zna się na rzeczy to warto go posłuchać...

gorzej jak się nie zna i go posłuchasz, albo zrobi wszystko, żebyś go posłuchał (w tym złym znaczeniu, np wypchnąć jakiś mało chodliwy sprzęt)
Napisano

No właśnie dlatego lepiej wiedzieć mniej więcej samemu co się chce.

Myślałem o Authorze bo mogę mieć niezły rabat ale czytałem trochę nie zasobnych opini na forum o tej firmie...

Jak to jest w końcu z tym Authorem?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...