encoria Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Mam starą szosówkę z manetkami przerzutek w ramie. W korbie mam tylko dwie zebatki, ale korzystam tylko z jednej bo mam problem z lewą manetką, która nie przeskakuje. Nie ma żadnej blokady przeskoku, przez co zakres jej wahań jest niczym nie ograniczony (ergo: bardzo duży), wynikają z tego dwa problemy przy próbie zmianie biegu: przy zbyt powolnym i niezdecydowanym ruchu łańcuch blokuje się w korbie, a przy bardziej stanowczym i dalekim łańcuch przeskakuje ostatnią koronkę, lądując na asfalcie. Trudno w takiej sytuacji o precyzję, wręcz boję się ją ruszyć, bo obie sytuacje są już nawet nie tyle nieprzyjemne, co groźne. Rozumiem, że to nie jest kwestia regulacji, tylko coś tam w środku się złamało, czy skruszyło (nawet widać zewnętrzne uszkodzenie manetki). Teraz pytanie, co muszę kupić by to naprawić? Lewą manetkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 ogranicz zasięg ruchu przerzutki kręcąc śrubkami regulacyjnymi przy przerzutce. Jedna ogranicza wychylenie w jedną, a druga w drugą stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Szumak Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Osobiście nie widziałem manetek na ramę, które miałyby regulowane ograniczniki. Robiło się to zawsze tak jak napisał cienkun.Nowe manetki ciężko jest dostać w naszym kraju, łatwiej znaleźć używane na allegro... łatwiej, to nie znaczy taniej Na ebayu leży pełno nowych: głównie Włochy i wyspy brytyjskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
encoria Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 To się reguluje jakoś inaczej niż w mtb? Te śruby (przynajmniej jedna) chyba reguluje wychylenie prowadnicy (tak żeby nie wadziła o łańcuch), a druga to nie jest przypadkiem wysokość? Zresztą - pokręcę i zobaczę co mi z tego wyjdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 To klinowanie się łańcucha między blatami korby to jest problem korby, nie przerzutki. Po prostu dystanse między zębatkami są zbyt szerokie, albo mniejsza zębatka ma zęby jakby poodginane na bok. Manetki często mają większy zakres ruchu linki niż jest potrzebne, to się ogranicza śrubkami na przerzutce, tak jak koledzy napisali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
encoria Napisano 21 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Faktycznie blaty były słabo przykręcone, jedna śrubka w ogóle się zgubiła, ale chyba nie ma to większego znaczenia dla całości. Jeden problem z głowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.