offmarkus Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Witam, w tej części forum pojawiam się po raz pierwszy ogólnie to śmigam na mtb i jego serwis jakoś nie sprawia mi większych problemów. Postanowiłem że odnowie sobie stary rower - klasse - na którym szwagier nie jeździ i niezbyt o niego dbał. Zaczynam więc rozkręcać i czyścić (a jest co)... no i tak dotarłem do tylnego koła. Myślałem, że wolnobieg (lub kaseta) będą do wymiany. Okazało się jednak, że pod warstwą bagna skrywają się jeszcze całkiem ładne zębatki, ale nie wiem niestety jak odkręcić wolnobieg żeby wszystko dokładnie poczyścić i przesmarować. Potrzebny jest też specjalny klucz jak w góralu? Z góry dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi Oto zdjęcie wolnobiegu: http://zapodaj.net/e0fe4c8a4ff26.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky98 Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Potrzebny jest Ci klucz do wolnobiegu, a także klucz rozsuwany lub inny. Jeżeli nie odkręcisz kluczem rozsuwanym to użyj rurki jako dźwigni lub wsadź koło w imadło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 ale to jest jakiś specjalny klucz do wolnobiegu w szosówkach? bo z mtb mam i jest za mały... średnica jest mniej więcej taka jak suportu z górskiego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 19 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Kłaniam, Na oko wygląda, że bedzie to kluczyk Park Tool FR4C Ale nie brałabym tego jako Prawdy Objawionej. Najlepiej przejdź się do jakiegoś dobrze wyposażonego rowerowego warsztatu i zapytaj czy posiadają klucz do wolnobiegów Atom/Regina/Zeus. Zdecydowanie odradzam używanie partyzanckich metod z cyklu "młoteki". Często-gęsto, szczególnie na starych, zapieczonych częściach prowadzi to do kompletnego zniszczenia gniazd i w konsekwencji uniemożliwia ponowne odkrecenie, a czasem nawet poprawne dokręcenie... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Wielkie dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 19 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Dużo by ułatwiło, gdybyś oglądnął wolnobieg baaardzo dokładnie i zobaczył jaki to-to producent był. Wtedy nieco trafniej się szuka dedykowanych klamotów do rozkładania... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 MAILLARD Made in France Znalazłem podobne tematy - nie jestem jedyną osoba która miała z nim problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Aaaa, Maillard, to wszystko wyjaśnia. Przerabiałem to. Potrzebujesz taki klucz: http://allegro.pl/klucz-do-wolnobiegu-sachs-mailard-vk-43017-i5178759659.html Albo jak nie chcesz wydawać 30 dych do jednorazowej naprawy możesz skorzystać z nakrętki sześciokątnej pod klucz 28. Ładnie klinuje się między ząbkami. Tylko to też nie jest standardowy rozmiar. Podobno takie występują gdzieś w zawieszeniu samochodów. Ja znalazłem korek do rur 3/4" z sześciokątnym łbem który miał te 28mm. Jak już odkręcisz to zmierz dokładnie gwint na piaście. Bo france maja odrobinę inny gwint. http://sheldonbrown.com/harris/french.html Gdybyś chciał użyć standardowego wolnobiegu to się nakręci (sprawdzone) ale jest lekko luźny. Ponoć przy mocniejszym depnięciu można sciąć gwint na piascie (bo to alumnium). Obyś w tym rowerze nie miał więcej francuskich części, bo takie niespodzianki będą się powtarzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 19 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 ... na przykład w suporcie i w pedałach... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Dzięki za patent z nakrętką - myśle że go wykorzystam Teść jest mechanikiem i naprawia autobusy więc nie powinno być raczej problemu z nakrętką A wolnobiegu nie chcę wymieniać, bo ten jeszcze bardzo dobrze wygląda. Nie wiem za to czy nie będe musiał wymienić przerzutek... Postaram się obecne reanimować ale nie wiem czy się uda - są to przerzutki "simplex". Sorry za off'a ale co ewentualnie mógłbym zamiast nich włożyć? Raczej coś budżetowego bo nie chce za bardzo ładować pieniędzy w staruszka Z przodu są 2 blaty no a tył jest na 5 - manetki mam zwykłe - takie na naciąg, bez indeksowania. I jaki łańcuch do tego podejdzie, bo obecny spróbuje doprowadzić do stanu użyteczności, ale miał ciężko sie zginać więc nie wiem czy coś z niego będzie... ... na przykład w suporcie i w pedałach... Korba jest scalona - nie ma osobnego suportu, a pedały wyglądają na solidne - maja nawet w osi gniazdo na imbus 6, ale nie wiem po co skoro odkręca się łatwiej zwykłą płaską 15'ką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Korba jest scalona - nie ma osobnego suportu To raczej neni mozne Co do przerzutek, to możesz włożyć praktycznie każdą 8 rzędową. Sprawdź mocowanie, jesli masz simplexa z hakiem to albo szukasz też z hakiem, albo kupujesz hak uniwersalny. Z nowych najtańsze masz Tourneye, ale jakośc jest "budżetowa" (choc do spokojnej jazdy wystarczają). Ale na alledrogo mozna upolować fajne używki w cenie nowych Tourneyów. Mnie udało sie kupić prawie nowe 105. Gdybyś chciał iść w sprzęt z epoki, to szukaj modeli Golden Arrow, Arabesque. A jak ma byc super tanio, to na bazarach, złomowiskach można znaleźć czeskie favority czy tańsze modele shimano w cenie lepszego piwa. Łańcuch dowolny do napędów 8-rzedowych. Unikaj raczej najtańszych typu UG. Ja korzystając z rad na forum kupiłem Connexa 800 i sobie chwalę. Ale kosztuje ponad 2x tyle co shimanowski HG 40. Więc możesz kupic 2 tańsze i zmieniać. Jedna uwaga, jak chcesz pojeździć trochę na tym wolnobiegu Maillarda (bo nowego nie kupisz) to nie oszczędzaj na łańcuchu. Tani łańcuch wyciągnie się i zajedzie Ci wolnobieg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Chodzi o to że ośka jest zlana w całość z ramieniem korby z blatami (te można rozkręcić), a drugie ramie korby jest na klin. Jak zdjąłem lewe ramię i poodkręcałem nakrętki to druga strona wyszła z ośką - żadnego wkładu suportu tam nie ma i nie było - miski są nabite. Jak popatrzyłem na ceny tego simplexa to do najtańszych nie należy więc spróbuje doprowadzić go do porządku a jeśli chodzi o łańcuch to czemu akurat 8 rzędowy polecasz? akurat ten ma 114 ogniw? bo chyba takie są montowane w takich "cudach"... Czy chodzi o szerokość i bez problemu bedzie mógł przeskakiwać po biegach? Edyta: łańcuch po 24 godzinach kąpieli w brudpurze jest lżejszy o połowe - mnóstwo syfu zeszło. Jak wyschnie to go jeszcze wyszejkuje. Wydaje mi się że będzie mi jeszcze służył - teraz można było odczytać producenta - SIBECK. Jak go mierzyłem to nie był rozciągnięty, więc zapewne go jeszcze włoże, choc niestety będzie miał pomarańczowy nalot rdzy... Jest na to może jakiś patent? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 a jeśli chodzi o łańcuch to czemu akurat 8 rzędowy polecasz? akurat ten ma 114 ogniw? bo chyba takie są montowane w takich "cudach"... Czy chodzi o szerokość i bez problemu bedzie mógł przeskakiwać po biegach? Chodzi o szerokość. Wewnętrzna szerokość łańcucha dla napędu z przerzutkami do 8 biegów to 3/32". Długość łańcucha dobierasz sam. Ona zależy od wielkości ramy, ilości zębów na korbie i wolnobiegu. Miski na pewno są wbijane a nie wkręcane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Zero wypustek wewnątrz i na zewnątrz misiek więc będą nabijane bo po prostu nie ma ich jak wykręcić. Do tego od spodu jest dziura okrągła w ramie obok nabitych numerów roweru. I przy ściąganiu korby widziałem że jest tam "goła ośka". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 20 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Zatem, wyglada na klasykę, jak w Wigry3 Oprócz tej zintegrowanej osi. Nie przypominam sobie abym widział taki patent, no ale kiedys było tego duuuuuużo wiecej niz nam sie wydaje, kiedy dzis marudzimy na mnogość ekhem... standardów. Rozwiazanie ma jedną podstawowa wadę. Jak zajeździsz miskę wymiana jest dośc kłopotlika lub wręcz nie do zrobienia. Co zasie tyczy pedałów, to fakt iz mają gniazdo imbusowe niczego nie dowodzi. Gwint ciągle moze byc jakis egzotyczny. Tak samo moze sie okazać iż stery/rura sterowa widelca są pod francuza i wtedy jestes skazany tylko na francuski gwint i/lub wymiane sterów i widelca... Co do zmiany przerzutki to jak działa i nie ma jakiś piramidalnych luzów to ja bym nie ruszał. No chyba, że masz ciśnienie na apgrejda Najlepiej to by było jakbyś wrzucił jakieś foty ccałego klamota i detali które chciałbyś podmienić... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 20 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Podmieniać chce jak najmniej - tylko to co musze. I kierownice na coś wygodniejszego Oto kilka fotek roweru przed rozkręcaniem: Rower: http://zapodaj.net/2bc93f0e3742e.jpg.html Korba: http://zapodaj.net/071cfe18b0a4e.jpg.html Przerzutka przód: http://zapodaj.net/372aa0c46e89c.jpg.html Przerzutka tył: http://zapodaj.net/655091f349960.jpg.html Kierownica: http://zapodaj.net/0942ef6d2ff18.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
offmarkus Napisano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Jakby kogoś interesowało to co udało mi się z niego "zrobić" to przesyłam linki http://zapodaj.net/06728d6ed3387.jpg.html http://zapodaj.net/6ccdeed13c235.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Ładny klasyk Teraz niech jeździ i się nie kurzy. P.S. szkoda żes nie uchłechłach tego izola od prądnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.