bestek Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Witam Proszę o pomoc doświadczonych forumowiczów. W 2012 roku popełniłem "grzech ciężki" i kupiłem marketkesza, Niestety nie stać mnie było na nic droższego a rower był potrzebny mi na dojeżdżanie do pracy. Prawda jest też taka że nie miałem zielonego pojęcia o rowerach. Dziś już nigdy bym nie kupił roweru bez piwotów. O dziwo przejechałem na nim ponad 3000 km i jeździ nadal (oczywiście przerzutki,kaseta,łańcuch,tylne hamulce,siodełko,klamki przednie wymienione). Czuć niestety-szczególnie na podjazdach jak bezlitośnie pochłania włożoną (zoom) energię. Gdy przesiadam się na swoją kolarzówkę (Van Tuyl) z widelcem TREK to jak przesiąść się z malucha do formuły 1 ;-) Na przejażdżki po parku bądź lesie jest wystarczający. Przy średniej kadencji lekko jedzie się tempem 20 km/h . A to mi wystarczy ;-) Moje pytanie. Czy w tym rowerze da się wymienić maszynkę hamulca przedniego na jakąś inną. Czy może ktoś się spotkał z takim zagadnieniem. Czy będą pasowały gwinty na ramie. A może ktoś podeśle jakieś modele które można zamontować w tym rowerze. link do opisu:http://archiwum.allegro.pl/oferta/-nowy-rower-maver-smart-shock-kola-26-gwarancja-i2478635997.html# rower: Hamulce (pseudotarczowe): dengtai w załączniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Według mnie najprościej będzie zmienić amortyzator na taki z pivotami lub na sztywny widelec. Klamka hamulcowa do V-ek i do mechanicznej tarczówki jest taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bestek Napisano 19 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Tak myślę myślę (liczę ;-) ) i rzeczywiście to będzie chyba najlepsze rozwiązanie. 2 nużące mnie problemy zostaną rozwiązane. Decyzja zapada w takim razie na sztywny widelec z pivotami. Rower do auta mi się nie zmieści, ale wystarczy chyba jak wezmę ze sobą wykręcony (stary) widelec. czy muszę dodatkowo ciągnąć ze sobą przednie kolo do sklepu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Dla spokoju weź i koło, może będzie jakis wybór wyższy/niższy widelec, to łatwiej dobierzesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 20 Marca 2015 Udostępnij Napisano 20 Marca 2015 Ło jezu, stery nakręcane, to najpierw sprawdzić, jaka jest ich średnica, bo jeśli przypadkiem 1 cal, to trochę słabo będzie z kupowaniem sztywnego widelca pod tarczę... P.S. Może zmierz odległość między środkami śrub mocujących zacisk hamulca do widelca, jeśli to jest przypadkiem np. 51 mm.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Spokojnie, kolega planuje założyć z przodu V-ki, a tarczę wyrzuca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 Moje pytanie. Czy w tym rowerze da się wymienić maszynkę hamulca przedniego na jakąś inną. Czy może ktoś się spotkał z takim zagadnieniem. Czy będą pasowały gwinty na ramie. A może ktoś podeśle jakieś modele które można zamontować w tym rowerze. Maszynkę hamulca? Jeśli chodzi o szczęki hamulcowe to praktycznie każde będą pasować. To czego szukasz to hamulec tarczowy mechaniczny np. tektro lycra. W nowy widelec bym się nie pchał, chyba że dostaniesz jakiś używany. Jeżeli nie wykorzystujesz tego roweru w terenie (a nie powinieneś, bo jest to rower rekreacyjny nie górski) to bym sobie go odpuścił całkowicie i zaczął myśleć nad czymś nowym, bo rama ma małe perspektywy na rozbudowę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 @@Tofi, 1) Lycra jest w rajstopach. 2) Tektro Lyra to hamulce szosowe. Działać ze "zwykłą" klamką będzie, ale będzie kiepska modulacja. 3) Proponujesz zestaw, który katalogowo per zacisk jest droższy niż obecna wartość roweru. Jeżeli już jesteśmy przy Tektro, to Novela będzie i tak za dobrym zestawem do tego tego roweru. 180 PLN za komplet. Przód, tył, pancerze, linki i tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cienkun Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 A czemu kolega chce wymieniać hamulec? Ten nie działa? Bo jeżeli działa, to ja bym nie wymieniał. Nie ma sensu inwestować. Jeżeli nie działa, to tak jak mklos pisał, jakieś tańsze tektro. W wymianę widelca bym się nie bawił, bo jak wyżej. Jeżeli ten się ugina, to niech jest. Szkoda pieniędzy na nowy, do tego dojdzie koszt przełożenia bieżni sterów, (chyba że kolega zrobi to sam), plus koszt V-brake, nowa linka i pancerz, (bo jak już zmieniać linkę, to i pancerz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 2) Tektro Lyra to hamulce szosowe. Działać ze "zwykłą" klamką będzie, ale będzie kiepska modulacja. To ja się dorzucę do pytań. Są jakieś hamulce mechaniczne z mniejszą modulacją? Myślałem nad zamianą okładzin na ceramiczne lub metalowe, ale to i tak nie zmieni faktu, że w moim odczuciu za bardzo macham klamką szosową, żeby wywołać pełny stop. Przyzwyczaiłem się, że od luzu do dotknięcia okładzin do tarczy jest niewiele ponad dotknięcie klamki, a do hamowania wystarczy trochę mocniej ścisnąć. Przy klamkach szosowych trudno mi ustawić hamulce, żeby hamowały poniżej połowy wychylenia klamki. Oczywiście mogę próbować zjechać poniżej 0,3 mm odstępu na okładzinach ale wtedy pojawia się to wkurzające ocieranie tarczy o szczęki. W ostateczności poszukaj jakiegoś problem solvera ale wolał bym, żeby hamulce sobie radziły bez wspomagaczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 W pracy mam stycznosc z avidami bb 5 i 7 Road, Shimano oraz hayesami. Najkrotszy skok dzwigni udaje sie ustawic przy tych ostatnich. Punkt docisku jest rowniez najtwardszy z wymienionych. Jesli jezdzisz w gornym chwycie to mozesz zamontowac dodatkowe dzwignie na prostym odcinku kiery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 @@Tofi, Jeżeli masz zaciski mtb i klamkę szosową, to jest mała szansa, żeby to współdziałało. Natomiast klamka mtb i zacisk szosowy będzie działać, ale skok klamki jest znacznie mniejszy, bo ilość wyciąganej linki jest niemal dwukrotna. Taki hamulec jest bardzo narowisty, trochę mało komfortowy, ale działa. Mam taki układ w rowerze. Jest to jakieś rozwiązanie jeżeli nie ma innego wyjścia, ale dobrowolne mieszanie klamek mtb i hamulców szosowych nie ma najmniejszego sensu, skoro jest bez problemu dostępne właściwe rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 22 Marca 2015 Udostępnij Napisano 22 Marca 2015 Jesli jezdzisz w gornym chwycie to mozesz zamontowac dodatkowe dzwignie na prostym odcinku kiery. Mam, ale to jest trochę podchwytliwe. Najszybciej się jeździ przy kapturkach i dolnym chwycie i wtedy też trzeba mocniej hamować. No ale chyba trochę przejąłem temat. Wracając do tego makrokesza, to ile on waży? może lepiej złożyć coś nowego? No i jaki budżet? Czy rama plus komponenty wchodzą w grę, czy też @bestek woli coś w pudełku (co i tak sam będzie musiał złożyć i wyregulować). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.