BabyBuns Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 WItajcie. Linka od przerzutek zacięła mi się w pancerzu. Jakiś pomysł jak to naprawić? Próbowałem olej tam wlać ale po godzinie żmudnego wlewania dałem sobie spokój ;x Jakieś pomysły? Rower mega stary bo ma już 8 lat i z marketu ale zanim nazbieram hajsy na nowy to chciałem jeszcze na nim pośmigać ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Polecam wymienić linkę z pancerzem. Koszt rzędu 15zł, a problem zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Polecam wymienić linkę z pancerzem. Koszt rzędu 15zł, a problem zniknie. Dokładnie , nie ma co kombinować ze starym pancerzem i linką. Po za tym to i tak było by pewnie rozwiązanie tymczasowe. Jeśli jednak już zależy Ci na oszczędnościach możesz wyczyścić linkę i kupić sam pancerz , ale linkę wtedy musisz dobrze wyczyścić. Jednak polecam opcje pierwszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 A jak by jakimś odrdzewiaczem spróbować polać do środka? Bo prawdę mówiąc nie chce mi się bawić w docinanie pancerza i wymianę całej linki :X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 (edytowane) Ale Ty leń jesteś przyjedź do mnie to Ci to zrobię. Tak na serio przecież to 5 minut roboty. Wymiana linki to tylko przełożenie przez pancerze i zakręcenie nakrętki zaciskającej w przerzutce. Docięcie pancerza to nic trudnego , zdejmujesz stary przykładasz do nowego i ucinasz taką samą długość jak miał stary. Potem tylko regulacja przerzutki i śmigasz. Po za tym potem masz satysfakcję że zrobiłeś sam , możesz też dać do sklepu niech to robi ale za wymianę weźmie 20 zł a sama linka z pancerzem to max 15 zł. Warto chyba przyoszczędzić nie prawdaż? Tym bardziej że sam pisałeś " Rower mega stary bo ma już 8 lat i z marketu ale zanim nazbieram hajsy na nowy to chciałem jeszcze na nim pośmigać" . Więc robiąc to sam równocześnie przyoszczędzisz by być bliżej nowego Edytowane 18 Marca 2015 przez Ychu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 W tym rowerze połowa rzeczy nie działa więc się nie dziw, że nie chcę marnować na to czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Więcej czasu zajmie ci zabawa w takie półśrodki jak wymiana linki z pancerzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Więcej czasu zajmie ci zabawa w takie półśrodki jak wymiana linki z pancerzem. Dokładnie , po za tym zmienisz linkę i pancerze i masz spokój na kolejne 8 lat. A takie półśrodki pomogą Ci na max miesiąc lub mniej jeśli jeździsz w terenie. Ja ta nie zmieniałem 2 lata linki i mam spokój. Kiedyś też czyściłem linkę i wytrzymała 3 tyg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FractalCore Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Pozwolę sobie podpiąć się do tematu: ostatnio kupując smar do łańcucha widziałem jak gościu kupował parę sztuk linek, z tym że sprzedawca twierdził, że były to teflonowe (jak rozumiem dla lepszego poślizgu), do tego czarne. Dwa pytania na szybko: 1) czy ten kolor z wierzchu się zdziera, czy one całe (każde pojedyńcze włókno) jest hm barwione/zatapiane w teflonie ? 2) czy teflonowe linki mają równie dużą tendencje do 'rozkraczania się' na końcach ? Bo czasem szlag trafia, jak taki jeden drucik odejdzie i potem ciągle po kawałku odchodzi, wrr.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Ad. 1. Te linki są do kitu, bardziej pod klienta niż faktycznie coś dające. Poślizg owszem, lepszy, ale po tygodniu cały teflon jest zdarty i tylko zapycha pancerz. Lepsze są linki zwykłe, galwanizowane. Ad. 2. Miotła się robi tak samo, dlatego trzeba czym prędzej po założeniu nawlec końcówkę Jeżeli rozwala się przy obcinaniu, zmień obcęgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 W tym rowerze połowa rzeczy nie działa więc się nie dziw, że nie chcę marnować na to czasu Już zmarnowałeś dużo czasu z żadnym skutkiem. To działać nie będzie. Jedyne dobre "czarne linki" to te w wysokich modelach manetek srama. Powłoka zużywa sie bardzo wolno, poślizg jest bdb. Powlekane bdb linki z powłoka teflonowa to linki Shimano dura ace, szosowe. Zdecydowanie polecam. Linki sie rozkręcają, dlatego koncówki sie zabezpiecza albo pokrywa np lutem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FractalCore Napisano 19 Marca 2015 Udostępnij Napisano 19 Marca 2015 Linki sie rozkręcają, dlatego koncówki sie zabezpiecza albo pokrywa np lutem. Woah, o tym nie pomyślałem Te końcówki zawsze mi spadały maksymalnie po paru dniach, a mam lutownicę i umiem się nią obsługiwać, więc tip naprawdę pro, thx @djzatorze: dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.