BajkowiecxD Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Siemka! Chciałbym przerobić swojego epicona rld 2011 140mm na wersję z sztywną osią, aby był własnie sztywniejszy.Jakie lagi więc musiałbym kupić? Tylko od Epicona? Czy mogę też od innych modeli ze srednicą 32mm ? Jakie inne wymiary są ważne? Każdy pod koło 26 cali ma taką samą długość lag? Czy taki przeszczep wogóle można wykonać bez komplikacji? Nie mam jeszcze piasty więc obojętnie czy to będzie pod 15 mm czy 20mm
MokryxD Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Możesz przeszczepić albo z Epiconie z QR15 albo z Duro z QR20. Kolega Activia chyba ma na stanie takie golenie, możesz zagadać.
BajkowiecxD Napisano 18 Marca 2015 Autor Napisano 18 Marca 2015 Mogę wiedzieć jeszcze czemu nie można z innych firm wziąć lagów? Tak pytam z ciekawości
MokryxD Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Wg mnie lepiej wziąć oryginalne, bo na pewno będą pasować. Średnica goleni to jedno, ale ślizgi to drugie, bo taka np Reba nie jest przewidziana pod 140mm.
Rulez Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Wystarczy, że będą minimalne różnice w rozstawie osi goleni, i za cholerę nie będą chodziły w innych lagach ...
BajkowiecxD Napisano 18 Marca 2015 Autor Napisano 18 Marca 2015 Okej dziękuje za odpowiedzi Nowe lagi to trochę za duży koszt jak na tą chwilę. Może znajdę gdzieś taniej używki, albo poczekam trochę(liczylem ze wyjdzie taniej ) Pozdrawiam
Tofi Napisano 22 Marca 2015 Napisano 22 Marca 2015 Sztywna oś to nie sztywny widelec. To system mocowania samocentrującego się koła.
BajkowiecxD Napisano 22 Marca 2015 Autor Napisano 22 Marca 2015 Czyli nie zmieni to sztywnosci w żadnym stopniu? To czemu amortyzatory do enduro/dh i cięzszych zastosowań są na sztywnych osiach?
Tofi Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Przeczytaj mój poprzedni post jest w nim odpowiedź.
Tofi Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Wcześniej pisałem z telefonu teraz mam okazję rozwinąć swoją wypowiedź. Przy samozamykaczach i tarczach pojawia się problem wyrywania koła. Przednie koło jest bardziej podatne ze względu na budowę przednich haków, ale tył również jest zagrożony. I teraz pytanie: co się stanie jeżeli kilkukrotnie wyrwiesz koło hamulcem (nawet o ten milimetr) i przyłożysz grawitacją w poluzowany zacisk (a to się dzieje w DH)? Odpowiedź jest oczywista - zacisk się zacznie luzować coraz bardziej z każdą powtórką aż do momentu gdy zgubisz koło jadąc z pewną prędkością (przy DH będzie to koło 50km/h w porywach do 85km/h). Dlatego sztywna oś - zawsze mocowane centrycznie, tj nieprzekrzywione koło, tarcza trafia idealnie w szczęki i żadna siła nie wyrwie osi. Sama oś nie jest półką. Jeżeli chcesz sztywniejszy wideł to kup dwu lub trzy półkowy.
tobo Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Sztywna oś to nie sztywny widelec. To system mocowania samocentrującego się koła. Sztywna oś jest elementem usztywniającym dolną sekcję widelca, czyli golenie dolne i wpływa na poprawę sztywności porównując dwa takie same widelce z osią sztywną i bez. Natomiast inną sprawą jest to o ile wzrasta sztywność między standardem 9 i 15 mm - testy pokazały, że niewiele, natomiast dużo większa różnica jest między 9 a 20 mm. Ten standard obecnie jest dostępny jednakjedynie w widelcach do zjazdu, ewentualnie jednopółkach fr. Stosowanie sztywnej osi ma sens tak czy inaczej, z tym że korzyść może być niekoniecznie wyczuwalna. BajkowiecxD, pytanie czy czujesz wiotkość widelca, czy chcesz go przerobić,bo tak POWINNO być sztywniej? Tofi, masz jakieś doświadczenia w wyrywaniu koła w opisany sposób tudzież możesz zalinkować takie katastrofy?
Tofi Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 U mnie w rowerze tylko przednie koło wyrywa, ale CX nie jeździ się grawitacyjnie więc jedyne co się stało to obcieranie tarczy w zacisku po przekrzywieniu koła. Zatrzymałem się skręciłem mocniej zaciskacz i przez jakiś czas miałem spokój.
BajkowiecxD Napisano 23 Marca 2015 Autor Napisano 23 Marca 2015 Chciałem to zrobić żeby czuć się bezpieczniej nie tylko "fizycznie", ale i psychicznie. Mam zamiar dokupić jeszcze napinacz bo będąc na telegrafie przy napedzie 1x8 lancuch spadal prawie przy kazdym zjeździe
MokryxD Napisano 23 Marca 2015 Napisano 23 Marca 2015 Jeżeli się bawisz w ostrzejszą jazdę na 140mm to polecam wymienić dolne lagi na te z QR15. Te pod zwykłą oś miały tendencję do pękania na podkowie.
ACTIVIA Napisano 25 Marca 2015 Napisano 25 Marca 2015 Gdybys myslał o wymianie dolnych lagów to pisz. na pewno cos ciekawego sie znajdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.