Yoczang Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 cześć dziś sprawdzałem czemu tłoczki w zacisku działają nierówno.Tarcze krzywiło stronę tego mniej ruchliwego tłoczka w zacisku. Odkręciłem zacisk i wyjąłem klocki jeden tłoczek ruszał się o 1 mm drugi prawie w ogóle . Musiałem na chwile odejść i jak przyszedłem młodszy brat nacisną kilka razy i wypadł tłoczek z zacisku. Wsadziłem go na miejsce i sprawdziłem czy uszczelka nie zginęła. Czy wystarczy odpowietrzyć hamulec który użytkowałem trochę na jesień i teraz w nowym sezonie aby dobrze hamował i równo działały oba tłoczki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Jeśli już zrobiło się takie bagno to może wyciągnij też ten mniej ruszający się tłoczek, wyczyść go, uszczelkę i gniazdo w korpusie. Z jakiegoś powodu rusza się mniej a odpowietrzenie bez diagnozy problemu nie rozwiąże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Dodatkowo można by gdzieś w warsztacie samochodowym wysępić trochę smaru : https://www.motointegrator.pl/produkty/298616-smar-do-hamulcow-ate-bremszylinder-paste-180-g i nasmarować nim uszczelki i tłoczek na brzegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoczang Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 (edytowane) Dzięki za szybka odp to rozpoławiać zacisk czy tylko wyczyścić z syfu uszczelki i tłoczki zaciska, potem odpowietrzyć układ cały? Ile tak około będę potrzebował dota 5.1 50 ml starczy na zacisk czy kupić coś większego? Edytowane 18 Marca 2015 przez Yoczang Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Układ potrzebuje parę ml, 30 powinno starczyć na odpowietrzenie. Rozłożenie zacisku ułatwia czyszczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoczang Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 ok to dzięki za podpowiedzi bo zacisków rowerowych nie robiłem ale przy fiacie 125p i bmw zacisk dałem rade zrobić, wiec rower to nie będzie aż takie zadanie wiec dam rade w razie pytań mogę liczyć na pomoc? A i w jakiej cenie byłyby uszczelki do zacisków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 30-50 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoczang Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 co do pasty może być taka na stacji jest http://allegro.pl/ate-pasta-do-cylinderkow-tloczkow-hamulcowych-5ml-i5126439060.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoczang Napisano 23 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2015 Cześć wszystkim dzięki za porady i w ogóle zrobione wszystko. Wydaje mi się nawet ze hamulec działa lepiej bo potrafię zrobić stopie 1 palcem. Jest wiele lepiej tłoczki działają identycznie. Jakby ktoś miał podobny problem to chętnie pomogę zestaw którym odpowietrzałem to http://allegro.pl/zestaw-do-odpowietrzania-avid-juicy-elixir-xx-full-i5184718162.html polecam zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 (edytowane) Witam, ja również mam problem z nierówną pracą tłoczków przy moich avidach db1. Dodatkowo tłoczki sa bardzo wysunięte, przez co przerwa między tarczą a klockami jest tak bardzo mała (0.5 -1mm) że, często piszczą w trakcie jazdy, a gdy naleci tam trochę błota wtedy hamulce te zaczynają swój szałowy koncert skrzypcowy. Rozepchałem tloczki, upusciłem znaczną ilość płynu z układu, i nie wiem jak to opisać, po tym zabiegu klamka bardzo wolno łapie, ale nie to jest problemem bo, odległość nie zwiększyła się i nadal piszczą w pewnych sytuacjach. Same klocki przecierałem papierem a potem od tłuszczałem rospuszczalnikiem.... Gdzieś wyczytałem że, trzeba zalać od nowa hamulce przy wsuniętych głębiej tłoczkach, aby zwiększyć na stałe tą przerwe. 1. Nie wiem jak wiarygodne to jest bo, jeśli ma to zadziałać tak samo jak upuszczanie to, nie ma chyba sensu abym ten mit sprawdzał.......chyba że jest jakaś szansa. Znalazłem poradnik odnośnie serwisowania tego typu hamulca, tutaj link http://bike4-life.blogspot.com/2014/04/serwis-hamulca-hydraulicznego-avid-code.html?m=1 Nigdy wcześniej nie rozkręcałem/demontowałem układu hydraulicznego przy rowerze. 2. Chciałem więc zapytać się tych z doświadczeniem czy, jest coś o czym powinienem pamiętać lub nie powinienem robić..........a nie zostało to opisane w tym poradniku? 3. Jeszcze w kwestii serwisowania, gdy na przykład wyciągne tłoczki to czy cały płyn sam wyleci z przewodu i z zbiornika wyrównawczego ? Znalazłem taki zestaw przeznaczony dla modeli Avid (Avid Basic 4yourbike ,tak się chyba nazywa), który mam zamiar użyć do tego celu. 4. Ktoś może napisać czy będzie na pewno pasował do Avid DB1 i w zupełności wystarczy, albo może zaproponować coś innego sprawdzonego i skutecznego ? Samodzielny montaż takiego zestawu raczej nie biorę pod uwagę bo, nieposiadam odpowiednich części. https://m.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/czesci/p,zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-avid-basic-4yourbike,151670.html 5. Tutaj jeszcze pasta na tłoczki którą ktoś polecał, o nazwie ATE Bremszyllinderpaste. Może ma ktoś z was jakąś tańszą SPRAWDZONĄ alternatywe, z przeznaczeniem dla Dot 4. Z fartem. Edytowane 9 Maja 2017 przez lsebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 To ile wyleci z układu zależy w jakiej pozycji będzie hamulec. Jeśli zaciskiem niżej klamki to stopniowo wyjdzie cały płyn. Jeśli tłoczki po upuszczeniu płynu nadal się nie chowają a klamka tak działa to uszczelki szlag trafił. Serwis hamulca wymiana uszczelek albo smietnik. Ostatnio kupiłem db1 za 100 zł nowy. Serwis I wymiana części ma w jego przypadku marny sens... Jeśli tłoczki po upuszczeniu płynu nadal się nie chowają a klamka tak działa to uszczelki szlag trafił. Serwis hamulca wymiana uszczelek albo smietnik. Ostatnio kupiłem db1 za 100 zł nowy. Serwis I wymiana części ma w jego przypadku marny sens... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 (edytowane) Nie wiem co myśleć o tych moich Avidach. Rower jest nowy , przejechałem nim około 2k km, i chyba od samego początku tłoczki były delikatnie wysunięte, około 1mm poza zacisk, lub po krótkim czasie ustawiły się tak. Podczas chamowania one z powrotem odbijają ale, bardzo słabo i przez to nie chowają się dalej w zaciskach. Wiem że hydrauliczne działają na takiej zasadzie że, im bardziej starte klocki tym bardziej tloki pozostają wysunięte. .... ale ta przerwa jest za mała. To chyba nie uszczelka bo, na przykład przedni hamulec zadko używany a ustawia się tak samo gdy zaciskam klamke....i zaczyna potem tak samo trzeć. Edytowane 9 Maja 2017 przez lsebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 9 Maja 2017 Udostępnij Napisano 9 Maja 2017 Ta przerwa nie jest mała . Jest właściwie bardzo dużą. W poprzednikach (avid elixir) między tarcza, a klockiem jest 0.15 do 0.20 mm Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 10 Maja 2017 Udostępnij Napisano 10 Maja 2017 ...albo tak jak tobo proponuje, nie serwisować ich tylko, dołożyć i kupić coś innego. Myślę nad mechanicznymi za kwotę około 200pln. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Kupiłem zestaw odpowietrzający, przelałem układ i widzę że jeden tłoczek nadal słabo odbija. Prawdopodobnie zajmę się tym w najbliższym czasie, wyjmę go i przesmaruję pastą. Kolejna sprawa, upuszczałem w cześniej płyn bo myślałem że dzięki temu tłoczki będą dalej się wsuwać. Po tym zabiegu skok klamki bardzo duży zrobił się, klamka dotyka prawie chwytów na kierownicy podczas hamowania. Jednak po przelaniu i odpowietrzeniu skok pozostał taki sam. Co zrobić w tej sytuacji, wcisnąć trochę płynu przez klamkę? aby ten skok powrócił do ustawień początkowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcingrychtol Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Sprawdzałeś dokładnie te tłoczki, są w takim samym stanie? Niektórzy mechanicy twierdzą ze pasta tylko utrwala zanieczyszczenia na tłoczkach i ze powinno się je zakładać tylko na płynie hamulcowym, dobrze wyczyszczone i wypolerowane. Ten tłoczek co się mniej wysuwa jest na połowie zacisku od strony przewodu czy od odpowietrzenia? Może w samym zacisku coś jest nie tak? Jak ci się będzie chciało w tym grzebać to spróbuj oznaczyć tłoczki i po sprawdzeniu zamienić je miejscami. Zostaw uszczelki, może to z nimi coś jest nie tak, może jedna się zalała gdzieś olejem, nie wiem. Ja bym przy wyciąganiu tłoczków od razu rozpołowił zacisk, bo czemu nie, ale ja się lubię bawić z takimi rzeczami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Tłoczka jeszcze nieczyściłem, ten mniej ruchliwy jest od strony przewodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 31 Maja 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Wysuń go klamką jednocześnie trzymając nieruchowo drugi tłok, aż pierwszy wyskoczy. Proponuje to robić w pozycji by wysuwający się tok był na dole. Wyjmujesz tłok, wylewasz dot do jakiegoś pojemnika. Rozkręcasz zacisk, czyścisz ładnie, uszczelkę smarujesz smarem do hamulców na dot ale nie zwykłym. Tłok ładnie czyścisz, smarujesz lekko i wkładasz. Skręcasz, zalewasz, powtarzasz to samo dla drugiego tłoka. smar do tłoków kosztuje ok 5zł, DOT kilkanaście zł za 1l lub sporo więcej jak kupisz specjalny do rowerów dot 5.1. Po tym zabiegu heble powinny działać jak nowe. Wg mnie dobry jest dot od Srama. Na wstępie jest odpowietrzony, dziś sprawdzałem i nie było w nim niemal nic powietrza. Oczywiście taki świeżo otwarty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Dota i paste mam. Niepamiętam producenta płynu, pasta od ATE. W najbliższym czasie powinienem się tym zająć...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 (edytowane) Wymontowałem, wyczyściłem, nasmarowałem pastą tłoczek i on chyba po prostu tak pracuję że jest bardziej wysunięty. Potem przelałem/odpowietrzyłem płynem układ. Po ustawieniu Hamulców i próbnej jeździe przerwa pomiędzy tarczą a klockami ustawia się nadal mała około 0.5 mm na każdą stronę....... Czy przy wszystkich modelach AVID DB1 ten odstęp jest taki mały, ktoś na tym forum mi odpisywał kiedyś że ta przerwa jest i tak duża w porównaniu do jakiś tam modeli, czy może ja trafiłem na h*******y egzemplarz ? Edytowane 1 Czerwca 2017 przez lsebastian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass3 Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 0,5mm to nie jest mało. Jak już pisałem Ci wcześniej, w swoich Elixir 5 mam 0,15-0,20mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Czerwca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 To bardzo zależy od sprężyny w klamce i od uszczelek, bo tłoki są takie same, czyli pchają tyle samo płynu. Od uszczelnień zależy, czy tłok w raca do pozycji początkowej, czy zatrzyma sie w 80% skoku. A układ jest hermetyczny ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lsebastian Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Po około kilku dziesięciu przejechanych kilometrach tłoki dalej ustawiają równy odstęp od tarczy. Możliwe że czyszczenie i smarnowanie pastą problem jeden rozwiązało. Zobaczymy jak będą pracować w trudniejszych warunkach, mokrych lub gdy będzie błoto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.