Skocz do zawartości

[cały napęd] Napęd do wymiany na większy


lukaszk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mój Giant (Escaper MTB sprzed chyba 4 lat - nie więcej jak 3k przejechane. Gdzieś w okolicach 2-2.5k) ma swoje lata i powoli dochodzi do wymiany w nim części. W zeszłym roku wymieniłem mu opony i klocki hamulcowe z tyłu i tak od razu myślę o wymianie napędu na taki z większym zakresem.

 

To co mam teraz to:

 

TYŁ:

   *   Na tylnej największej zębatce jest napis MF-TZ31

   *   Przerzutka to Shimano ALTUS

   *   7 zębatek

PRZÓD:

   *   Shimano FD-CO50 (przy śrubkach), SIS Top Swing, Shimano 050

   *   Na osłonce przednich zębatek to Dual SIS Index

   *   3 zębatki

NA KIEROWNICY:

   *   Shimano 7 Speed na prawej i Shimano na lewej + info o V-brake

 

 

Cenowo myślałem o 200-300 zł (nie wiem  czy coś się znajdzie). Szukam jakiegoś zestawu na 9 lub 10 przełożeń bo 7 jest po prostu za mało. I od razu chciałbym cały zestaw włącznie z łańcuchem rozpinanym i linkami. Tak, abym zmieścił się w budżecie. Tylko nowe części w sklepach zaufanych. Nastawiony jestem na sklep stacjonarny w Szczecinie.

 

 

 

 

Nie mam pojęcia o częściach rowerowych więc proszę tak w miarę zrozumiałe rady. Zestaw i tak będzie zakładany przez jakiś serwis rowerowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli co? Inwestycja w niego 1k czy kupno nowego za 2k. 

 

Niestety nie mam tyle kasy i jeśli jakąkolwiek bym podjął decyzję to wydanie mamony będzie najwcześniej raczej na jesień 2015/wiosne2016. A nie ukrywam, że już mi chodzi po głowie kupno nowego. Tylko co wyjdzie lepiej? O to jest pytanie.

 

Póki co to kupuję dla swojej połówki nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 jest za mało - z jakiego powodu? Ilości biegów, braku twardych/szybkich, miękkich/lekkich biegów?

Jeśli tych pierwszych to stosunkowo najtaniej najlepszy efekt osiągniesz wymieniając zębatki w korbie albo korbę, jeśli ta ma niewymienialne tarcze. Jeśli brakuje przełożeń lekkich - wymiana wolnobiegu na oznaczony megarange z zębatką 34, największą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, że więcej przełożeń to szybsza jazda. Lekkich mi nie brakuje. Ogólnie to dobrze mi się na nim jeździ ale stał się po prostu za wolny. I 35km na płaskim terenie to max co mogę z niego wycisnąć ale to na chwile bo postura tworzy mi żagle tylko. Więc raczej nie przekraczam 30. Z górki większej po przyciśnięciu to max 50 na oponach schwalbe mondial. Wiem, że to MTB ale dlatego właśnie myślałem o wymianie napędu.

 

Michal1289 - zauważyłem, że odchodzi się powoli od tego, Chociaż to zbyt mocne określenie ale jeśli miałby być nowy to jakoś tak 27.5 mi podchodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To skoro jest za wolny - wymiana zębatek na większe, lub całej korby na taką z większymi.

Więcej przełożeń to faktycznie szybsza jazda, bo najczęściej przy 8 i na pewno przy 9/10 biegach z tyłu stosuje się kasety, które mają najmniejszą zębatkę 11, zamiast tego co masz, czyli najmniejszej 13.

Pozostawiając posiadaną korbę "przyspieszenie" zmusza do montażu kasety na odpowiedniej nowej piaście lub całym kole. Zbliżony efekt osiągniesz montując korbę z dużą tarczą 48 zębów a wydatek będzie dużo niższy niż przezbrojenie tyłu. 

Wg mnie zmiana przodu przyniosłaby niskim kosztem niezły efekt. Kolejny krok to zmiany z tyłu (kolejny "szybki" bieg)

Jeśli nie chcesz inwestować w nowy rower a mimo wszystko takie przełożenia wydawałyby się za wolne tomożna zmienić korbę na szosową (wtedy duża tarcza ma 50 albo nawet 53 zęby), to jedna przekroczyłoby budżet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli łańcuch nie był zmieniany to i tak trzeba się z tym liczyć. Wymiana przerzutki jest tańsza niż wymiana wolnobiegu i koła.

 

http://archiwum.allegro.pl/oferta/promocja-korba-shimano-tourney-fc-m131-48-38-28-i4600295824.html

to przykład, może nie będzie konieczna wymiana osi z łożyskami; do rekreacji lepszej korby nie trzeba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możne jest jakiś spec od rowerów w Szczecinie pomoże mu to wymienić żeby nasz kolega zaoszczędził parę złoty na serwisie gdzie wyjdzie mu około 70-100zł za sam serwis a cena samej korby to 60zł a zamiast tego to moze kupic lepsza korbe, łańcuch, przerzutkę, manetkę oraz linki pancerze i przy okazji jak ktoś przynim to bedzie robił to sie czegoś nauczy i sam nastepnym razem uczyni takie rzeczy serwisowe :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...