krajeski Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Witam zakupiłem od kolegi z forum ramę Canyon Nerve XC M o skoku 115mm i mam problem z dobraniem dampera pod nią, długość montażowa jak wchodzi w ramę to 190 - 200, są dampery o tej dlugości i o skoku 50 lub 57 mm który będzie lepszy myślałem o takim: http://allegro.pl/damper-dt-swiss-x313-abs-200-55mm-70-wyprzedaz-i5161739996.html Czy ktoś ma jakieś propozycje lub może doradzić...? Dodam jeszcze że to mój pierwszy full...
kemot1974 Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 jak masz trochę więcej środków finansowych to polecam damper poniżej, sklep sprawdzony , szybka wysyłka http://www.bike-discount.de/en/buy/fox-float-ctd-adjust-boost-valve-200-51mm-rear-shock-432410/wg_id-824
Centek Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Jeśli damper z rozstawem 200mm wejdzie do ramy to bierz 200mm. Następnie zmierz minimalny rozstaw otworów montażowych ramy w pozycji kolizji wahacza z głównym trójkątem ramy. Od 200mm odejmij wartość minimalną i masz maksymalny skok tłoka jakiego nie możesz przekroczyć. Będziesz wtedy wiedział czy kupić damper 200/50mm czy 200/57mm. Powiedzmy, że wyjdzie 60mm lub wiecej - to spokojnie możesz dać 57mm. Przy 55mm i mniej lepiej dać 50mm. Zmierz to najdokładniej jak potrafisz i daj znać co wyszło bo jak wsadzisz zbyt duży skok to jest ryzyko dobicia zawieszenia i nie pomogą nawet gumowe "odboje" w damperze. PS: zapytaj też sprzedającego na czym śmigał
jasinski21444 Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 Do tej ramy wchodzi damper o długości 190 i skoku tłoka 50/51mm . Jeśli fox to coś o compression tune L i puszką Low Volume
krajeski Napisano 18 Marca 2015 Autor Napisano 18 Marca 2015 Zmierzyłem i wyszło ze jest jakieś 70mm luzu wiec zamowiłem ten damper z 55mm skoku...jutro ma przyjść z tulejkami jeszcze tylko jakieś śruby musze wykombinować nie wiem jaki bedzie otwór wewnątrz tulejek...
Rulez Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 No fajnie, dampery DT znane są ze swojej usterkowości i drętwej pracy, gratuluję wyboru. W dodatku damper jest za długi, czyli tylne koło pójdzie w dół, wyostrzy się kąt sterówki i podniesie suport, czyli rower będzie mniej stabilny, super pomysł.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.