Gość Herbaciany Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Witam. Jestem w posiadaniu kultowego według mnie roweru - Rometa, z lat swojej świetności. Rama to typowe mtb jak na tamte czasy. Moje pytanie pochodzi stąd, że cantilevery słabo hamują i obecnie zamontowane mają wytarte klocki. Bez problemu wcisnę tam V-Brake? Jeśli tak to w jaki sposób? Jeżeli mógłbym prosić o podpowiedź w postaci odpowiedzi lub linku, byłoby mi miło. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jak są piwoty a raczej być muszą to tak. Tyle, że do wymiany też są wtedy klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jak są piwoty a raczej być muszą to tak. Tyle, że do wymiany też są wtedy klamki. A klamki jaki mają z tym związek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 No klamki mają taki związek z hamulcami, że je zaciskają, a klamki od canti ciągną mniej linki od klamek do V-ek, więc jeśli ich nie zmienisz to będzie bardzo ciężko wyregulować to tak, żeby jakoś hamowało. Trzpienie są identyczne do canti i V-ek, więc prosta przekładka i śmiga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 No klamki mają taki związek z hamulcami, że je zaciskają, a klamki od canti ciągną mniej linki od klamek do V-ek, więc jeśli ich nie zmienisz to będzie bardzo ciężko wyregulować to tak, żeby jakoś hamowało. Trzpienie są identyczne do canti i V-ek, więc prosta przekładka i śmiga. I te klamki do v-ek czym się różnią?A linki też muszę zmienić? Zapowiada się więcej roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky98 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Dlatego, bo klamki cantileverów mają fabrycznie ustawioną maksymalną siłe dźwigni (większa dźwignia w klamce, mniejsza na ramionach, v brake jest odwrotnie) Występuje wtedy problem z regulacją, można orła wywinąć :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jeżeli chcesz mieć vki to musisz zmienić: klamki, zaciski, linki z pancerzami. Wg mnie może spróbuj wymienić klocki, linki i pancerze. Co jak co, ale moim Canti mocy nigdy nie brakowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Klamki do V-brake ciągną dużo linki co gwarantuje dużo przyjemniejsza pracę hamulca. V-brejki z klamkami od canti wymagają idealnie prostego koła, a i tak działają "jadowicie" - blokują koło bez fazy "spowalniania" i szybko się rozregulują. Linki warto zawsze wymienić z pancerzami, ale to groszowe sprawy są - od biedy mogą zostać jak nie masz narzędzi i ochoty do przycinania. A kolega ma racje, że dobre canti nie ustępują V-kom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jeżeli chcesz mieć vki to musisz zmienić: klamki, zaciski, linki z pancerzami. Wg mnie może spróbuj wymienić klocki, linki i pancerze. Co jak co, ale moim Canti mocy nigdy nie brakowało. Pancerze, czyli powłoka linek tak?Polecisz jakieś dobre klocki? Nie znam się. Klamki do V-brake ciągną dużo linki co gwarantuje dużo przyjemniejsza pracę hamulca. V-brejki z klamkami od canti wymagają idealnie prostego koła, a i tak działają "jadowicie" - blokują koło bez fazy "spowalniania" i szybko się rozregulują. Linki warto zawsze wymienić z pancerzami, ale to groszowe sprawy są - od biedy mogą zostać jak nie masz narzędzi i ochoty do przycinania. A kolega ma racje, że dobre canti nie ustępują V-kom. Szybko się rozregulują? Tzn? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rocky98 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Pancerze, czyli miejsce przez które "ślizga" się linka. Jeżeli Twój styl jazdy to rekreacyjny, to zwykły pierwszy lepszy komplet klocków za 10zł wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Pancerze, czyli miejsce przez które "ślizga" się linka. Jeżeli Twój styl jazdy to rekreacyjny, to zwykły pierwszy lepszy komplet klocków za 10zł wystarczy.Raczej nie jest to rower do zjazdów Ale zaciski potrzebowałbym dobre Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jak sobie przypomnę moje przejście z canti na V-ki to aż drgawek dostaję. Kup klocki, pobaw się z ustawieniem i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jakie masz szczęki w tych canti? Jeśli metalowe (shimano byłyby idealne) to je zostaw, bo szkoda retro sprzęt odstawiać, a hamować będą po regulacji bardzo dobrze. Jeśli masz zwyczajne oblane czarnym plastikiem i plastikowe klamki to załóż V-ki bo szkoda zachodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jakie masz szczęki w tych canti? Jeśli metalowe (shimano byłyby idealne) to je zostaw, bo szkoda retro sprzęt odstawiać, a hamować będą po regulacji bardzo dobrze. Jeśli masz zwyczajne oblane czarnym plastikiem i plastikowe klamki to załóż V-ki bo szkoda zachodu. Czyli shimanosy. A wszystkie dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brylek Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Kolego miałem ostatnio w moim wymieniać Canti na V-ki, ale zrezygnowałem. Kupno klamek, pancerzy, plus samych nawet używanych hamulców uznałem za nie warte zachodu, kupuję porządne klocki + regulacja i tego się będę trzymał. Można kupić tak jak planowałem: używane V-ki i resztę osprzętu, ale czy poprawa będzie aż tak wyraźna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Herbaciany Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Kolego miałem ostatnio w moim wymieniać Canti na V-ki, ale zrezygnowałem. Kupno klamek, pancerzy, plus samych nawet używanych hamulców uznałem za nie warte zachodu, kupuję porządne klocki + regulacja i tego się będę trzymał. Można kupić tak jak planowałem: używane V-ki i resztę osprzętu, ale czy poprawa będzie aż tak wyraźna? Być może... obecnie, canti hamują okropnie.Spróbuję wymienić klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
topol Napisano 17 Marca 2015 Udostępnij Napisano 17 Marca 2015 Przerabiałem temat 15 lat temu . Mi jeszcze musieli "wstrzelić" przelotke blokującą .Umożliwi to łatwiejsze prowadzenie pancerza na tyl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Marca 2015 Udostępnij Napisano 21 Marca 2015 @, Do tego co musisz wymienić i co podano wyżej musiał byś jeszcze dokupić boostery (takie metalowe podkowy). Bez nich nawet najbardziej kultowa rama Rometu z lat świetności pracowała by na tylnych widłach i widelcu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 26 Marca 2015 Udostępnij Napisano 26 Marca 2015 A ja od siebie dodam jeszcze że piwoty w Rometach bywały krótsze i współczesne Vki nie do końca czasem pasują. Po przykręceniu śrub nie chce Vka pracować. Siedzi za ciasno. Jest to do ogarnięcia tanim sposobem. Co do boostera to słuszna uwaga. Te ramy do sztywnych nie należały i bez niego będzie się wyginać na boki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.