Skocz do zawartości

[OPONY] Maxxis Crossmark, czy założę?


anymorez

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Jestem w trakcie przedsezonowych zakupów i wybałem kapcie Maxxisa, Crossmark.

Moja obręcz jest bez UST. Normalna, "zwykła" obręcz.

Wybrałem Crossmarka MX-329, z EXO, 120 TPI 70a i czytam w opisie: " -dwie wersje UST". Czy ktoś z Was może mi powiedzieć czy to tak naprawdę ta opona jest z tym UST? I czy dam radę ją w ogóle założyć, bym jeździł bez szwanku?

Jeśli nie, bo jest to wersja UST to które opony z oferty Maxxisa są bez UST?

Napisano

...którą nadal możesz używać z dętką jeśli tak wolisz. ;)

 

Ale zalanie mleczkiem i pozbycie się dętki pozwala zejść nieco z ciśnienia, polepszyć dzięki temu trakcję i czasem zaoszczędzić nieco wagi.

 

 

POZDRo-:ver 

Napisano

A mógłbyś mi rozwinąć trochę temat z mleczkiem? Dziś pierwszy raz się na to natknąłem, pierwszy raz pomyślałem że to jakaś ironia... :)

I czy na pewno nie będzie żadnych problemów z tą oponą UST?

  • Mod Team
Napisano

 

 

to które opony z oferty Maxxisa są bez UST?

 

Te wszystkie które w oznaczeniach nie posiadają LUST/UST, gdyż to w/g nomenklatury Maxxis'a są opony spełniajace ścisłe wymagania i wytyczne systemu UST wymyślonego i opantetowanego przez firmę Mavic.

 

Szacunek...

I.

 

Napisano

Reasumując opony LUST/UST nadają się na zwykłą obręcz.

Ścisłe wymagania oraz wytyczne firmy Mavic - znaczy opony nie opisane w żaden sposób, są tylko dla obręcz Mavica z UST?

 

Napisano

Teoretycznie. Odpada przecież dętka a na jej miejsce wlewamy niewielką ilość mleczka. 

 

 

POZDRo-:ver

  • Mod Team
Napisano

 

 

Ścisłe wymagania oraz wytyczne firmy Mavic - znaczy opony nie opisane w żaden sposób, są tylko dla obręcz Mavica z UST?

 

:blink::wacko::huh:

 

A bardziej po polskiemu?

 

Reasumując.

 

Opony które spełniaja standardy UST ustalone przez firmę Mavic nazywane są Prawdziwymi Oponami Bezdętkowymi. I przez one wymagania maja gwarantować pełną współpracę ze wszystkimi obręczami w standardzie UST. W skrócie znaczy to tyle, że opona i obręcz UST tworza razem szczelny układ, do którego nie trzeba używać płynnego uszczelniacza.

 

Jest to jednakowoż rekomendowane, gdyż przebicie takiej opony przez kolec, gwóźdź, drut, szkło etc... w taki sam sposób pozbawi ją powietrza jak jakakolwiek inną, nie-bezdętkową oponę.

 

Fakt, przez pancerniejsza konstrukcje takie opony (podobno) ciężej przebić, ale jak już przebijesz i nie ma uszczelniacza - czyli popularnie "mleka", jest kapuć.

 

Oponę UST przeważnie bez problemów udaje się zamontować na dowolnej obręczy nie-UST w systemie dętkowym.

 

Oponę UST przeważnie bez problemów udaje się zamontować na dowolnej obręczy tubeless ready (TLR, TCS, TNT i inne) w syetemie bezdętkowym ale wysoce rekomendowane jest użycie uszczelniacza płynnego, czyli "mleka".

 

Oponę UST przeważnie bez większych problemów udaje się zamontować na dowolnej obręczy nie-tubeless ready w systemie bezdętkowym ghetto.

 

Ta ostatnia opcja jest jednakże niepolecana przez producentów i odrzucana przez wielu ortodoksów bezdętkowych. Doświadczenie praktyczne dowodzi jednakże wysokiej niezawodności, o ile system uda się poskładac i uszczelnić, co nie zawsze sie udaje...

 

Szacunek...

I.

 

Napisano
TR-MX329 26x2.10 120 TPI kevlar eXc 70a EXO 545

139,00

 

 

To nie jest opona UST.

I dobrze,100g zysku na wadze,a przy takim bieżniku z bokami EXO nic więcej nie trzeba.

Jeżeli koniecznie Crossmark,to ta wersja jest optymalna.

Nawet jak przyjdzie kiedyś ochota na tubeless,to bez problemu ją uszczelnisz.

Napisano

Czy do moich obręczy bez tubeless ready, oraz bez UST, mogę zamontować Maxxis Monorail w wersji UST/LUST oraz Dual/LUST, 120 TPI?

Wiem, że wszystkie oznaczenia oraz wybór opony jest czymś prostym, ale ja dopiero kilka dni temu zacząłem poznawać te tematy.

Napisano

Pewnie i możesz ale to nie ma sensu. Opony UST są cięższe po to by można pominąć dętkę oraz wlać tylko niewielka ilość mleczka. Ale żeby taki system zadziałał prawidłowo to obręcze musisz mieć też UST a takich nie masz. W takim układzie musisz albo użyć dętki albo zrobić system Tubless Ready (czyli wlać więcej mleczka i zastosować taśmy uszczelniające obręcz lub system gheto - czy jakoś tak się nazywał). Jeśli więc chcesz wkładać dętkę lub robić system TR to kupowanie opony UST nie ma sensu bo jest droższa i cięższa a wystarczy ci zwykła opona (przy TR może nie do końca zwykła tylko albo TR albo dobrze dopasowana do twojej obręczy).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...