Skocz do zawartości

[tarczówki]Ciągłe ocieranie


Ychu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam , mam problem z moimi tarczówkami. Jako że są to moje pierwsze tarczówki to zwracam się do was. Zauważyłem że przednia tarcza mi ociera o klocki (z tyłu nie bo są tam v-ki). Cofnąłem zacisk by nie obcierało i jest spokój ale po kilku hamowaniach znów ociera , znów popuszczę i po kilku hamowaniach znów ociera i tak ciągle. Nie wiem czy ma tak być czy jak (mechaniczne). Wiem że chodzi w nich tylko jeden klocek , ale tak być chyba nie powinno? Dodam że jak będę tak popuszczać ten zacisk to będzie tarł o szprychy w końcu. W dodatku klocki są tak piz**wate że zauważyłem że się wyszczerbiają , nie będę ich zmieniać bo rower mam dopiero hmmm żeby nie skłamać zerknę na paragon :D 17 dzień i są dobre ale kiepskiej jakości tak jak sam zacisk (par "super brake"). Wydawanie pieniędzy na klocki nie ma sensu bo ten zacisk to syf i wolę od razu uzbierać więcej i założyć hydrauliczne , ale nie powinien chyba cały czas obcierać co nie?

 

Napisano

 

 

Zobaczy czy nigdzie nie ma bicia

 

Wyjeżdżając ze sklepu była prosta i było dobrze ale po kilki hamowaniach już zaczęła ocierać i teraz cały czas tak jest. Możliwe jest by ustawili za duża odległość od klocka nieruchomego i dla tego się pokrzywiła?

Napisano

Hmm po tak krótkim czasie nie powinna się skrzywić, w ciągu 17 dni można ją przegrzać ale nie po paru hamowaniach :)

 

Ustawienie nie ma nic do rzeczy. 

 

Może jest po prostu niedokręcona czy coś albo jeden z klocków się luzuje i obciera? 

Napisano

Raczej zla jakość tarczy która mogła się zdeformować.

Zacisku raczej ruszać nie trzeba, jedynie ustawić nieruchomy tłoczek, wewnętrzny prawdopodobnie imbusem 5 mm.

Napisano

Czytałem ustawiałem i "nic nie wyszło "

 

 

 

jedynie ustawić nieruchomy tłoczek

 

Nie wiem czy jest tam regulacja nieruchomego. Pewnie nie.

 

 

 

tani rower z tarczami to tanie zaciski, tanie klocki i tanie tarcze, które się wyginają 

 

To chyba odp na wszystkie moje problemy. Tarcza jest miękka jak "gó*no". Kumpel ma Tektro IO od komunii rower i nie robił nic przy heblach tarcze proste a jedyna regulacja miała miejsce w dniu zakupu (2009 rok) potem nic nie robił a heble brzytwy. Chyba naprawdę jedyne miejsce tej tarczy jest na śmietniku. Zmienię też na jakieś hydrauliki ale to po urodzinach. Dziękuje wszystkim za odp. Można zamknąć.

Napisano
Zacisk ma regulację.

No to że ogólnie ma to wiem , są śruby ze sprężynami popuszczam na nich zacisk i przestaje ocierać  ale tak jak pisałem po kilku znów ociera a czy jest regulacja samego nieruchomego to nie wiem. Sprawdzę to jutro bo dziś już mi się nie chce :D

 

 

talento259

Na śruby jest w końcu budżetowa konstrukcja.

Napisano

 

 

To dokręć dla pewności, mi właśnie przez takie coś szurało.

No spróbuje koło dokręcić i zobaczymy , po krótce opisze wam też inną sprawę. Mianowicie przy wjazdach na krawężnik (nawet taki 2mm) lub jak bym chciał zrobić buny hopa czy jak to się tam pisze jest taki odgłos jak by upuścić tarcze na kostkę. Może jeszcze spróbuje dokręcić tarcze. Może pomoże jak nie to tarcza do wymiany i tyle.

Napisano

 

 

Czy to rower z marketu? 

Sam jesteś z marketu (bez obrazy) , nasz Polski producent. Romet Rambler 2.0 niski model i pewnie też dlatego taki syf.

Choć z tyłem nie ma problemu co prawda klocki dochodzą nierówno ale ubywa ich równo więc nie ma się czym martwić.

 

 

 

chyba najprościej byłoby jakbyś podał co to za hamulec/zacisk.
 

Wczoraj napisałem odp do tego tematu a dziś jej nie ma :o w każdym razie to takie coś syf jak nic.

Napisano

 

 

Wczoraj napisałem odp do tego tematu a dziś jej nie ma w każdym razie to takie coś syf jak nic.

To nieruchomy klocek reguluje się imbusem 5 mm. 

Luzujesz linkę, cofasz klocek wewnętrzny. Ustawiasz zacisk tak by szczelina była równo z obu stron nad tarczą. Dokręcasz. Kręcisz imbusem 5 mm tak długo aż nieruchomy klocek zacznie ocierać o tarczę, cofasz go ustawiając tak by była cisza.

Potem naciągasz ruchome ramię do którego podpięta jest linka aż klocek zacznie dotykać tarczy, luzujesz ramię odrobinę by nie było tarcia, dokręcasz linkę ewentualnie robiąc korektę baryłką przy zacisku. Sprawdzasz jaki skok ma klamka hamulcowa.

Jeśli jest ocieranie to zwiększasz dystans po obu stronach, jeśli dźwignia bez ocierania ma duży skok musisz wyprostować tarczę.


 

 

Nawet klamki tam są z plastiku..

Dźwignie są w całosci  metalowe, ich korpusy również.

Napisano
RAMBLER 2.0 - MTB - Romet Tutaj wygląda jak plastik, zobacz.

Wygląd wyglądem , ale są metalowe. 

 

 

 

jeśli dźwignia bez ocierania ma duży skok musisz wyprostować tarczę.

Tak gdzieś mniej niż połowa i hamuje przyzwoicie , ustawiłem nie ociera ale po kilku hamowaniach znów ociera jedyne co mogę teraz zrobić to tarcza na śmietnik. Dziękuje wszystkim za odp. 

Napisano

Sprawdz czy piasta nie ma luzów i czy koło dobrze siedzi w hakach + mocne zapięcie koła.

To oczywiście może być wina kiepskiego materiału i obróbki tarczy.

Napisano

 

 

Sprawdz czy piasta nie ma luzów

Żebym Ja jeszcze wiedział jak to sprawdzić :D

 

 

 

czy koło dobrze siedzi w hakach

Po prostu poluzować i dosunąć ile się da?

 

 

 

To oczywiście może być wina kiepskiego materiału i obróbki tarczy.

Stawiam najbardziej na tą opcje.

 

Napisano

Porusz kolo za oponę na boki, lekko - jeśli jest luz to wyczujesz.

Tak, co do drugiego punktu tylko wtedy jeśli bylo źle ustawione to kolejny raz trzeba ustawiać zacisk.

Napisano

Piaste sprawdzić to po prostu zdejmij koło i zobaczy czy ośka się nie telepie nawet minimalnie, spróbuj poruszać i zobacz jak siedzi. Koło poluzować i nie dokręcać ile się da tylko z wyczuciem, w miarę mocno.

Napisano
jeśli jest luz to wyczujesz.

Nic nie wyczułem

 

 

jeśli bylo źle ustawione to kolejny raz trzeba ustawiać zacisk.

 

Jeśli będzie trzeba to ustawie , sprawdzę to jak znajdę jakąś latarkę.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...