pasik1236 Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Witam, ostatnio moja Reba RLT zaczęła wydawać dziwny dźwięk. Strzelanie występuje tylko gdy na zaciśniętym hamulcu ruszam rowerem w przód i w tył, podczas jazdy żadnego dźwięku nie usłyszałem. Myślałem, że mogą to być stery lub hamulec, ale to nie z tego wydobywa się dźwięk, pęknięć również nigdzie nie zauważyłem. Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie ? Załączam film jak to wygląda: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Czyli nie reba a reszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scyzoryk Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To klocki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasik1236 Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To nie są klocki, to jest coś w amortyzatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djzatorze Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Tarcza dokręcona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To nie Reda, zakładam że taki dźwięk masz przy zacisnietym przednim hamulce. Zacisnij tylny i sprawdź lub oba razem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasik1236 Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 To nie jest nic od hamulców, jestem tego w stu procentach pewny, dodatkowo powiem, że wyciągnąłem koło i ruszałem lekko samym amortyzatorem w przód i tył, wtedy występuje ten dźwięk i tak jakby wychodzi z dolnych goleni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamfan Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Jak jesteś pewien, że to amortyzator to przestań go natychmiast używać, bo możesz pogorszyć sprawę i poważniej go uszkodzić. Zrób serwis (albo zanieś do serwisu). Po co mamy zgadywać co to może być, skoro i tak trzeba zrobić serwis A wtedy się się dowiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasik1236 Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 na razie nie używam roweru, bo właśnie czekam, aż przyjmą mi amortyzator do serwisu, niestety w mieście jest tylko jeden, który zajmuje się takimi sprawami. Chciałem się dowiedzieć co to może być i jakiej kwoty mam się spodziewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Ten efekt to wynik wyklejania sie rur górnych z korony. Wada fabryczna i do zrobienia na gwarancji. Przypadłość widelców praktycznie wszystkich firm. Ja miałem takich 3: 1 manitou, dwa bombery. Kolega miał 3 razy wymienianego foxy 34. W tym roku "zdiagnozowałem" to samo w jednej rebie. Wyjmij widelec z roweru, zamocuj w imadle za sterowke do góry nogami i poruszaj goleniami przód tył, naprzemiennie jedna goleń przód druga tył i skretnie. Jestem prawie pewien ze to jest przyczyna. Musza ci zaoferować wymianę góry widelca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasik1236 Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Tobo, zrobiłem tak jak mówiłeś i to jest chyba to. Z gwarancją może być problem, bo amortyzator kupiłem kilka miesięcy temu używany. Dostanę gdzieś osobno koronę i czy taki zakup jest opłacalny ? Ewentualnie czy jazda z takim defektem zagraża życiu mojemu lub amortyzatora ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Zagraża zdrowiu psychicznemu, chyba ze jesteś odporny na tego typu dźwięki. Odgłos łamiącego sie metalu. Dla mnie to byłby złom. Problem był opisywany wielokrotnie i (chyba) nie skończyło sie to kalectwem ani śmiercią. Cena goleni to gruby szmal u dystrybutora, można coś upolować w necie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasik1236 Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Okej, dziękuję wszystkim za pomoc. Temat można zamknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Trochę po czasie, ale może komuś się przyda. https://www.youtube.com/watch?v=pRIkdDe6fIM Ale jest na to lekarstwo - Loctite 290. Miałem ten problem w swoim X-Fusion Slide 29. Trzeba odwrócić widelec do góry. Zalać klejem miejsce łączenia goleni z koroną (lub korony ze sterówką). Zostawić tak na 48h. Klej ma własciwości kapilarne, więc wniknie do środka i wypełni szczeliny. U mnie pomogło i jest cisza. Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez fw66 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pasik1236 Napisano 24 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2015 Sposób, który podał fw66 również mi pomógł, jeżdżę już tak miesiąc i jest cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 17 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2015 Od kiedy napisałem swój post, dostałem kilka maili z zapytaniem jak to dokładnie zrobić. A ostatnio jeden z pretensjami, że u niego ten patent nie działa. Chcę wyjaśnić, że to nie mój pomysł. To koledzy za oceanem próbując naprawiać wadliwe Foxy, doszli do tego, że najlepiej sprawdza się Loctite. Oczywiście nie działa to w 100% przypadków. Ale za niewielkie pieniądze można spróbować. Natomiast widzę, że pewien forumowicz może to naprawić w profesjonalny sposób. http://www.forumrowerowe.org/topic/185404-amortyzator-wymiana-rur-goleniowych/ Chodzi o rozmontowanie na prasie goleni z korony, nałożenie kleju (np.Loctite 648) i ponowny montaż. Taka naprawa ostatecznie rozwiązuje problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Podepnę się pod temat. W moim mosso (26" disc & canti) po wymianie sterów (FSA The Pig) usłyszałem strzelanie przy mocniejszym nacisku na kierownicę (rama jakaś stara stalowa merida). Pomyślałem stery, rozkręciłem, skręciłem... dalej strzela. Zawiozłem do serwisu rozkręcili, docisnęli miski sterowe, skręcili dalej strzela. Powiedzieli, że to wina widelca. Chciałem się zapytać czy to może być efekt "wyklejania się" sterówki z widelca? I czy macie jakiś pomysł co z tym zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 27 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Wyczyść wszystko do sucha. Mostek, stery itd ... Jak masz maszyny to wyczyść gniazda, wyczyść styk sterówki z mostkiem i kierownicy z mostkiem. Miski sterów wybij i nasmaruj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Tak też zrobiłem, nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 28 Października 2015 Udostępnij Napisano 28 Października 2015 W serwisie zrobili to samo. Też nie pomogło. Dlatego podejrzewam widelec nie stery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 28 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Wyjmij widelec, wsadź za sterówkę w imadło i naginaj. Jak trzeszcze to wiadomo jak nie ... to stery. Mi np skrzeczały miski w ramie, po bardzo dokładnych oględzinach zauważałem ze rama ma delikatnie uszkodzą główkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 28 Października 2015 Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Tak zrobię. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Wczoraj wkręciłem w imadło. Trzymając za koronę poruszałem i strzelało. Także to najprawdopodobniej to. Teraz tylko sprobowac skleić. Tylko czy zdejmować bieżnię sterów? Raczej tak. Kleić tylko z góry? czy od dołu też spróbować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Listopada 2015 No to kupa. Można wymienić sterówkę, Piotr z activii robi to, możesz się z nim skontaktować. http://activia.sgl.pl Można tez próbować zalać to loctitem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Siodemek Napisano 9 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2015 No właśnie dzisiaj powinien przyjść klej. Skleję i zobaczę. Może coś z tego będzie. Na pewno dam znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.