hazok8 Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Witam. Nabyłem dziś starego Favorita za przysłowiową flaszke. Rower ogólnie jest sprawny i na chodzie jednak widać po nim iż dopadł go czas. Planuje tego klasyka odrestaurowac jednak nigdy nie zajmowałem sie rowerami dlatego mam dużo problemów. Rama oraz widełki będą malowane u znajomego lakiernika samochodowego. Jak jest z dostępnością cześci do takiego zabytku? Chodzi mi głównie o kilka częśći: - korba (jest trochę krzywa) chciałbym zmienić nawet na coś nowego tylko czy wspołczesne standardy i wymiary pasują z tymi z Favorita? - stery, czy to się da jeszcze gdzieś kupic? - przerzutka, czy da sie tam zamontowac np SORE (tył) - przednia przerzutka, a w zasadzie jej niemam, czy nowa bedzie pasowala? - czy nowe klamki hamulca da sie zamonowac na fabryczną kierownice? - szczęki hamulców czy dostępne w sklepach bedą pasowały? Bardzo prosze o pomoc ponieważ zależy mi aby ten rower mógł odzyskac nowy blask pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Korba zależy nie od ramy a od suportu. Więc jak podpasujesz współczesny suport do tej ramy, to korbę dobierzesz jaką chcesz. Jeśli zostawisz stary suport masz go na kwadrat, to korby da sie dokupić bez problemu. Jeśli masz na klin, to albo zostają historyczne używki, albo nowe np z Wałcza, ale jakość jest taka sobie. Sorę założyć się da. Choć pewnie nie masz haka w ramie, więc będziesz musiał dokupić uniwersalny (bo Sory z hakiem nie są produkowane). Przednią przerzutke można oczywiście założyć. Tylko zmierz średnice rury w miejscu mocowania przerzutki i kup przerzutkę z obejmą odpowiedniej średnicy. Klamki da się założyć na starą kierownicę (j/w -sprawdź średnicę) Chcesz wymienić całe hamulce czy tylko klocki? Nowe klocki będą pasowały do starych szczęk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hazok8 Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Maniak dzieki za pomoc:) Zacząłem juz rozbierac rower i stwierdzilem ze szczęki sa wporządku i kupie tylko nowe klocki. A co do suportu to własnie interesuje mnie czy współczesne pasują do tej ramy? Jak to zmierzyć?Średnice wewnętrzna mufy ? Ile wynosi standardowy współczesny wymiar? Przepraszam podziekowania dla GARLOCK. Sprawa z suportem wygląda tak iż jest on na klin, zdjąłem korby i mam problem zeby go odkręcic. mianowicie niewiem czym bo to jakies nietypowe rozwiązanie nie umiem wstawic zdjęcia na razie ale moge toopisac jako dwa nacięcia na nakrętce tak jakby dla dużego płaskiego śrubokręta. Szereokośc nacięć to okolo 3mm. Jak wygląda sprawa z gwintem ? jest tylko prawy czy Lewy i prawy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Masz taki suport jak w tym wątku? http://www.forumrowerowe.org/topic/178957-suport-nietypowa-budowa-suportu-nie-na-wielozabkowy-klucz/ Zasadniczo odkręca się go kluczem kołkowym np: A w praktyce wkręca się w imadło cos płaskiego (płaskownik, dłuto itp) i tym sie odkręca. Najbardzie popularny gwint suportu to angielski BSA 1 3/8" 24 zwoje na cal (czyli zewnętrzna 34,93mm). Drugie co do popularnosci są włoskie M36x1mm. Angielskie mają prawą miske z gwintem lewym, włoskie obie z gwintem prawym. Są jeszcze egzotyczne np francuskie, szwajcarskie ale raczej ich nie masz. Co Czesi zastosowali w Favoricie nie wiem-musisz sprawdzić.Średnicę mierzysz oczywiscie suwmiarką a skok albo grzebieniem do gwintów (jeśli masz) albo przykładasz stara miskę suportu i patrzysz czy zabki idealnie sie schodzą, ew. mierzysz suwmiarką długość 10 zwojów i dzielisz przez 10 :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hazok8 Napisano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Ok. Odkręciłem ten suport młotkiem i śrubokrętem, naszczescie gwint jest w bdb stanie Wychodzi ze je gwint angielski bo prawa miska miała lewy gwint. Musze teraz coś do tego dopasowac. Odkręcając stery i wyciagając widełke poleciały wszystkie kulki z łozysk, co zrobic? kupic nowe stery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Jak bieżnie kulek (miski i konusy) są zdrowe, bez wżreów to kup same wianki z kulkami.Kosztuje to grosze.Np: http://www.megabum.pl/mobile/shop/33-175-0-Wianek-Steru-1-calowego.html Albo same kulki. Nie ma potrzeby wymieniać całych sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crisso Napisano 18 Marca 2015 Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Witam, właśnie jestem na etapie odnawiania klasyka Rometu. Zanim zabierzesz się za to na dobre odpowiedz sobie na pytanie, czy chcesz odnawiać go w oryginale (na ile to możliwe - dostępność części), czy chcesz mieś po prostu rower do jazdy na fajnej, starej ramie. I jak będziesz chciał go używać ? Na co dzień czy od święta ? Z hipsterskim "ostrym kołem" czy w wersji z przerzutkami ? Łączymy nowe ze starym ? W jakich proporcjach ? Chcesz mieć rower do "lansu" czy do użytku codziennego za małe pieniądze ?... Przepraszam, że "atakuję" powyższymi pytaniami ale każdy, kto decyduje się na taką renowację powinien sobie takie pytania zadać. To pomoże Ci w dalszych działaniach (jakie części wybrać, o co pytać itp.). A przede wszystkim odpowie na pytanie: czy warto ? Piszesz, że kupiłeś rower "za flaszkę". I pewnie myślisz, że dorzucisz kilkadziesiąt złotych, własną pracę i będzie super... To nieprawda. Musisz się liczyć ze sporymi wydatkami, oczywiście wszystko zależy od tego jaki wariant wybierzesz. Pomogę chętnie w miarę kompetencji. Na marginesie nie odkręcaj niczego "młotkiem" bo jeśli będziesz chciał mieć ładne części na przyszłość, to taki zabieg może mieć mizerne skutki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hazok8 Napisano 18 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2015 Spokojnie z tym młotkiem:) Odkręcałem mlotkiem ponieważ z góry założylem ze Korbe i suport wymienie na nowe ponieważ stare korby były krzywe. A co do tego jaką drogą chce isc, a więc tak nie nastawiam sie ze włoze do niego paredziesiąt złoty. Chce ten rower doprowadzić do stanu uzywalnosci z założeniem ze włoże do niego kilka nowych częsci i wydam nawet pare stówek. Nie zalezy mi aby na siłe wszystko było po staremu. NA codzien jeżdze w terenie, Favorit bedzie raczej czymś aby chwilowo odskoczyc od terenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hazok8 Napisano 24 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2015 Panowie potrzebuje pomocy. Rozmiar jaki widziałem na oponie to 27 x 1 1/4. Przyznam ze jestem totalnie zielony dlatego chce zapytac czy to oznacza ze obręcze sąw rozmiarze 27? a te 1 1/4 to wymiar czegoś innego? czy faktycznie wymiar całych obreczy to 27 x 1 1/4? Wiem niektórym pewnie wyda sie to głupie pytanie ale gdybym wiedzial to bym nie pytał Jeszcze jedno pytanie bo chyba zmienie plany i zrobie z tego Singel Speeda. Poprzednie pytanie nieaktualne. Mama zamiar kupic nowe koła 28 i stąd pytanie czy jesli kupie koło tylne z wolnobiegiem nakręcanym to zrobie z tego SS? JAki blat na przód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crisso Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Witam, jeśli nie za późno, to szybko wyjaśniam. Wymiar na oponie podany jest w calach. Odpowiednio 27" to średnica, a 1 i 1/4" to jej szerokość. I takie zapewne masz obręcze... W przypadku drugiego pytania nie pomogę, bo nigdy nie bawiłem się w takie modyfikacje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.