Skocz do zawartości

[5"] Dwa kilo gumy czyli pretekst do dyskusji na temat fatbike'ów


adriansocho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Kłaniam,

Jeśli koło się gnie niekoniecznie ma to cokolwiek wspólnego z połaczeniem haka przerzutki z ramą. Wyjmij koło, i sprawdzć dokręcenie haka przerzutki. Potem sprawdź czy tenże po dokręceniu śrubek mocujacych się gnie. Jeśli nie to masz problem z wiotkością samej ramy lub ciulasto poskładanym kołem...

U mnie hak przerzutki mocowany jest jedną śrubką i nic się nie gnie na połączeniu...

Szacunek...

I.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiekolwiek połączenia mam dobrze skręcone, co więcej, newralgiczne na średni klej.Piasta koła była rozkładana do weryfikacji i również jest poprawnie skręcona. Nie ma jakichkolwiek luzów na samym kole czy na połączeniu ramy, koło. Technologia rozwiązania,  mnie dziwi i chce rozwiąć ten temat. Wielu z Nas szuka sztywności a rozwiązanie irytująco mnie dziwi. 

Przedmówco. 

Jako że jesteś obiegany w tematyce rowerów i dość wiernie odwiedzasz  forum, proszę o pomoc. 

Przyklej taśmę, gumkę cokolwiek do tylnego zacisku hamulcowego tak by krawędź wklejka dotykał tarczy. Przegnij dłonią koło jednocześnie sprawdzając czy pomiędzy tarczą o wklejką pojawi się tzw. światło. 

W moim przypadku to może nie cała dziesiątka milimetra. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
23 minuty temu, Cagiva4 napisał:

Technologia rozwiązania,  mnie dziwi i chce rozwiąć ten temat.

Że hę? Przecie hak przerzutki łaczony dowolną ilością śrubek do ramy to nic nadzwyczajnego i powszechnie stosowanego. Coś tutaj odkrywasz Hamerykę na nowo.

Skoro hak się nie gnie, i koło się nie gnie to musi być wiotka rama. Innej opcji brak...

Sadzę, że taki eksperyment to dopiero w przyszły weekend mogę przeprowadzić.

Inna sprawa, że każde koło/rama/hak nieco się gną. Cudów tutaj nie ma...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cagiva4

Ja za to wkopałem się z suportem. Patrzę BSA, podoba mi się malowanie i kupiłem. Niby korba 120mm, ale jakieś durne 15mm "dystanse" po obu stronach. Szkoda, bo chciałem zrobić z jednego fata elektryka, i muszę ze starego, który nie ma amortyzatora (też nie bez problemu - potrzebuję 10mm podkładek -  trzeba będzie dorobić pewnie jakieś mocowanie, żeby silnik nie opadał).

NcBDh7I.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
9 godzin temu, 4mat napisał:

Co innego przerzutka na haku, a ośka.

No ale to przecie i tak jedno przez drugie przechodzi...

U mnie wygląda to tak, render lepiej pokazuje:

20408682959_ef692da10b_z.jpg

Dodatkowo haki z kołyskami...

W fulu zasię mam tak:

p4pb12462935.jpg

Czyli w obu wypadkach są tam elementy ruchome, skręcane i podatne na odkształcanie się. A jednak mimo to daje radę...

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, IvanMTB napisał:

No ale to przecie i tak jedno przez drugie przechodzi...

U mnie wygląda to tak, render lepiej pokazuje:

20408682959_ef692da10b_z.jpg

Dodatkowo haki z kołyskami...

W fulu zasię mam tak:

p4pb12462935.jpg

Czyli w obu wypadkach są tam elementy ruchome, skręcane i podatne na odkształcanie się. A jednak mimo to daje radę...

Szacunek...

I.

 

Widzę że w Fulu ośka wchodzi w ramę i sztywno to wygląda. W moim rozwiązaniu ośka jak przerzutka montowana jest do haka który jest zamocowany dwiema czwórkami do trójkąta. 

39 minut temu, IvanMTB napisał:

No ale to przecie i tak jedno przez drugie przechodzi...

U mnie wygląda to tak, render lepiej pokazuje:

20408682959_ef692da10b_z.jpg

Dodatkowo haki z kołyskami...

W fulu zasię mam tak:

p4pb12462935.jpg

Czyli w obu wypadkach są tam elementy ruchome, skręcane i podatne na odkształcanie się. A jednak mimo to daje radę...

Szacunek...

I.

 

Widzę że w Fulu ośka wchodzi w ramę i sztywno to wygląda. W moim rozwiązaniu ośka jak przerzutka montowana jest do haka który jest zamocowany dwiema czwórkami do trójkąta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Na angielskim forum ktoś złozył na tym secie 29+, wygląda naprawdę fajnie. Jak zobaczyłem ten deal, to aż zacząłem przez chwilę żałować, że dopiero co kupiłem gravela, bo jest potencjał na całkiem fajny projekt ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne pytanie dotyczące tłuściochów. 

Mam oponki 4.9 cala, drutowana. W jednym miejscu lekko bije a próba ułożenia jej idealnie się nie powiodła. Może tak ma..... 

Po "kulnięciu" koła w jednym momęcie słyszę jak przyspiesza. Bicie niewielkie ale przy takim dużym kole mocno oddziałowuje na łożyska. Łożyska nie mają wyczuwalnego luzu. 

Pytanie czy jeśli łożysko się poddaje należy je wymienić? 

Bicie może być rozwiązaniem problemu uderzania klocka w tarcz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie i Panie. 

Mam napęd 2X10 na Sram-ie. Mały blat śmiga cały a kółko przerzutka Sram gx 2.1 jest w odległości 3mm od 36 zbędnej zębatki 10 biegu.Problem pojawia się przy dużym blacie gdzie nie chce zrzucać z 10 na 9 bieg. W takiej sytuacji trzecią regulacją przybliżam kółeczka przerzutki do zębatki, aczkolwiek nie mogę tego zrobić gdyż po przejściu na mniejszy blat przerzutka zaczyna haczyć (jest za blisko zębatki) 

Jakieś pomysły? 

Tak poprostu jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Mieszanie rozmiaru kół.

Chodzi mi po głowie żeby przednie koło zamienić czasem na 3.0' na obręczy 27,5. Tak się składa że mam sztywny widelec pod boosta do którego pięknie będzie pasować takie koło z oponą np. Rocket Ron 3.0':

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/części-rowerowe/komponenty-rowerowe/koła-rowerowe/koła-i-zestawy-kół-mtb/koło-górskie-bontrager-line-pro-40-tlr-boost-275/p/22205/

Ma ktoś doświadczenie z takim miksem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim celu taka zamiana? Bo rozumiem, że z tyłu zostaje tłuste? 

Bardzo częstym zabiegiem jest zamiana tylnego koła na 3 cale, żeby zejść z oporami toczenia. W drugą stronę to nie ma za bardzo sensu, bo z tyłu masz ciągle tłuste, ociężałe koło a z przodu rezygnujesz z przyczepności. Jak już zmieniać to tylne, albo oba :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...