Skocz do zawartości

[5"] Dwa kilo gumy czyli pretekst do dyskusji na temat fatbike'ów


adriansocho

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

Chyba wśród fatbikowców nie ma zbyt wielu zapalonych racerów?

 

Nie wiem jak w Polszcze, bo generalnie z tego co pamiętam, to nawet dookoła komina kotłowni ludzi potrafia sobie płuca wypluwać  :icon_mrgreen:  

 

Znajdzie się 100 tłuściochów w Kraju-Raju?

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stoję przed wyborem korby do mojego fatbike'a, ile zębów wg Was jest w sam raz?

 

Tak jak pisze ishi, to zależy jak jesteś wytrenowany. W swoim facie ważącym 12,5kg na karbonowych kołach mam 30T z przodu, 11-42T z tyłu i uważam zestaw za idealny. Celowo piszę o wadze bo przy cięższych konstrukcjach może się okazać że będziesz miał za ciężko pod porządne górki ~20%. Jeśli to ma być korba 2x z kasetą 11-36 to tarczami 36-22 przejedziesz absolutnie wszystko.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Tak jak pisze ishi, to zależy jak jesteś wytrenowany. W swoim facie ważącym 12,5kg na karbonowych kołach mam 30T z przodu, 11-42T z tyłu i uważam zestaw za idealny.

No i to jest przykład, że każdemu wg jego nogi. Sam nie jeżdżę ale mam kumpla, na treku carbonie i ostatnio mi wspomina, że musi zmienić tarczę na 26 bo na ciężkich podjazdach szkoda mu się aż tak męczyć.

Musisz sam popróbować. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak sypiemy przykładami...

 

W moim jest 1x... 32T + 11-42. Jest fajnie wszędzie... oprócz gór.

 

Na góry i 30T będzie za twardo dla większości na podjazdach. Także górski setup to albo 2x, albo korba typu spiderless gdzie można zasadzić pojedynczą koronkę < 30T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni tytuł tego wątku wprawdzie umarł, ale pamięć o nim żyje w moim dzisiejszym wpisie na blogu, poświęconym - nie inaczej - fatom (i ich zastosowaniu z punktu widzenia jazdy po górach, a może nawet enduro) :) 

 

Wpis jest tutaj: http://www.1enduro.pl/fatbike-po-co-to-komu/

 

Gdyby bardziej doświadczeni koledzy mieli jakieś uwagi i sugestie, to byłoby mi bardzo miło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś nic o pokonywaniu tras DH/EN czy budowaniu stalowej łydy na maratonach XC ;)

 

Co do amora to jedynie mi go brakowało na w/w trasach zjazdowych. Na pozostałe okoliczności przyrody (zwłaszcza te sypkie jak śnieg/piach) rigid jest wystarczający (sporo osób nawet twierdzi, że jeździ się na nim lepiej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni tytuł tego wątku wprawdzie umarł, ale pamięć o nim żyje w moim dzisiejszym wpisie na blogu, poświęconym - nie inaczej - fatom (i ich zastosowaniu z punktu widzenia jazdy po górach, a może nawet enduro) :)

 

Wpis jest tutaj: http://www.1enduro.pl/fatbike-po-co-to-komu/

 

Gdyby bardziej doświadczeni koledzy mieli jakieś uwagi i sugestie, to byłoby mi bardzo miło :)

 

Fajny wpis, zdjęcia tras znajome i nawet domki te same ;-)

 

 

12299358_1050705404960559_18542138271007

 

12304417_1050746514956448_73805826045395

 

12308128_1050746558289777_78913206944087

 

12341340_1050705414960558_20733471756727

 

 

PS

mnie to nawet w mieście się funtastycznie jeździ fatem. Uliczne dziury w drogach, krawężniki, schody, hopki i inne policjanty pokonuje się ze spokojem i uśmiechem na twarzy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Coyote Fatman rower jest idealnym miejscem na śnieg, piasek lub miękkiej powierzchni i oferuje siedem prędkości Shimano jazdy pociągu z STI shifter. 

 

17" Hi-ten stalowa rama tłuszczu 

Witam dziesięć stali widły prosto 

Oversize riser bar i z wyprzedzeniem łodyga 

Układ napędowy Shimano prędkości 7 z STI manetki 

Przednie i tylne stalowe tarcze hamulcowe 

26 "x 4" koła 

Kojot miękkie siodło

 

Super sprzęt :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy ktoś możne znalazł łatwo dostępny u nas zamiennik lateksowej (lub innej gumowej) opaski na obręcz - takiej jak ta:

http://fattystripper.com/index.html

 

FattyStripper_StripImage_320.jpg

 

Ofc wiem, że można rozcinać dętkę, ale ta opaska jest ciut lżejsza.

 

Oferty różnych taśm do rozciągania czy innych fizykoterapeutycznych przeglądałem, ale zwykle są dostępne paski, a nie pętle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te z allegro to nylon, przepuszcza gazy. 

Opaskę na dziury mam ok.

 

Silver/duct/power/gorilla tape próbowałem, i na razie trafiłem trefne taśmy - mam problem ze szczelnością. 2 warstwy taśm, robione na zakładkę, bardzo dobrze i uważnie ułożone - i niestety gdzieś przepuszcza.

Co do kosztów - 15$ za opaskę plus łodzing (tzw shipping ;) ), dla mnie ciut zbyt wiele, ale samo rozwiązanie jest chyba najprostsze. Jedynie problem ze znalezieniem opaski, bo taśm lateksowych jest do wyboru do koloru, ale niestety zwykle są cięte a nie w formie opaski (w formie opaski też znalazłem, ale zupełnie nieprzydatne wymairy max 2.5cm szer 40 cm dł).

 

Co do taśm klejących - przydałaby się taka taśma jak izolacyjna (z PCV, nieprzepuszcza gazów), ale kiepsko z dostępnością odpowiednich szerokości (znalazłem 5cm szeroką, ale stosunkowo drogą).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ponownie sugerowałbym ghetto. Plandeka, winyl lub cokolwiek. Przyciąć, skleić luib zgrzać.

 

Widziałem jeszcze gdzieś patent na zwykłą folię spożywczą...

 

O prysz bardzo:

 

http://forums.mtbr.com/fat-bikes/tubeless-foam-rim-wrap-941498.html#post11627577

 

elmukelmu_tubeless.jpg

 

Szacunek..

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, widziałem te patenty. 

Są też zamiast folii spożywczej patenty ze sklejanymi mocnymi woreczkami do żywności - po zastosowaniu można było mieć podgląd do wnętrza opony jak tam stan mleczka wygląda.

 

A liczyłeś czy przy stosowaniu zwykłej dętki jest jakiś zysk na wadze, Ivan? Przy moich masywnych dętkach liczyłem, że po przejściu na TL będę mógł zbić ciut na wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...