Qaroll Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Zastanawiam się nad zmianą kół w swoim 29er. Fabryczne od Rometa Ramblera R-line 4.0 to Rodi Excalibur Disc 29 XC na piastach Shimano M615. Jeżdżę głównie rekreacyjnie, nie ścigam się. Problemem jest jednak moja waga ~120kg. Boję się, że obecne kółka szybko padną i zastanawiam się nad zamówieniem zestawu od Daveo do ~1000zł za komplet - padła propozycja piasty DT Swiss 350 + obręcze DT Swiss 533 + szprych DT Competition. Jak myślicie, warto zmienić, czy śmigać bez stresu na obecnych?
modrzew Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 A czujesz że coś z nimi nie tak (nie są sztywne, mają bicie, piasty siadają, itp.) czy to takie martwienie się na zapas?
tobo Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 ....to jak padna, to zamowisz nastepne Szczerze - to nie rozumiem dylematu. Praktycznie zadna z chorob kol zwiazanych z waga uzytkownika nie pojawia sie tak nagle zeby budzic objawy o bezpieczny albo zdrowy powrot do domu. Widze w tym raczej typowo rowerowa chorobe - odpicowac bryke co jest tez zupelnie normalne. Jesli zaczna przy rekreacyjnej jezdzie pekac szprychy, moze wiecej niz jedna za jednym razem to wtedy wymiana kol moze byc konieczna. "Kola szybko padna" - czego dokladnie sie obawiasz, jakich problemow?
Qaroll Napisano 15 Marca 2015 Autor Napisano 15 Marca 2015 Trochę macie racji, częściowo to martwienie się na zapas i pozakupowy syndrom odpicowywyania bryki Ani razu się jeszcze na obecnym zestawie nie przejechałem. Po rozpakowaniu roweru okazało się, że przednie koło ma spore bicie (~5mm). W serwisie po wycentrowaniu stwierdzili, że obręcz jest krzywa, czyli pewnie w trakcie transportu koło "dostało" w bok - co prawda jeździć można, ale wolę to zareklamować i mieć spokój. No i tak sobie pomyślałem, że może uda mi się obecny nowy, nieużywany zestaw (ofc po uznaniu reklamacji) sprzedać za 300-400zł, a po dopłaceniu kilku stówek miałbym pancerne kółka. Obawiam się, że jeśli pojeżdżę kilka miechów na obecnych i coś się z nimi stanie (szprychy będą pękać, obręcz się pognie) to przecież już ich nie sprzedam a do zakupu nowych i tak będę zmuszony. Czyli w dłuższej perspektywie będzie drożej.
tobo Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Dobrze kombinujesz jak zrobić ten odpic Widzę ze raczej i tak chcesz to zrobic wiec dyskusja raczej bezsensowna heh.
Qaroll Napisano 15 Marca 2015 Autor Napisano 15 Marca 2015 To może inaczej - czy ktoś ma doświadczenie z kołami jakie mam obecnie?
beskid Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Jak się sporo waży to fakt problem może być tylko załatwia się to inaczej. Po pierwsze nie martwi się na zapas a po drugie znajduje kogoś kto w razie problemów zaplecie koło na nowych szprychach i zrobi to fachowo. I po trzecie nie pozbywa się kół tylko zostawia na "awaryjną" sytuację jeśli już. Tak poza tym wszystkim to kto Ci da gwarancję, że nowy komplet będzie pancerny i bezproblemowy??
Qaroll Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Napisano 11 Kwietnia 2015 Dokonałem "odpicu bryki". Pochwalę się: Koła złożone w Daveo. Obręcze: DT Swiss 533d Szprych: DT Swiss Competition Piasty: DT Swiss 350 Najpierw założyłem tylne koło - nie poczułem większej różnicy. Potem zapakowałem przód - i tu różnica jest odczuwalna od razu. Koło nie "pływa" jak poprzednie. Tarcza już nie dzwoni, kiedy oprę się solidnie na kierownicy. Czy na nierównym odczuwam większy "komfort", lepszą trakcję z powodu szerszej obręczy? Trudno powiedzieć. Jeśli nawet, to podejrzewam, że to z powodu "efektu potwierdzenia" Niemniej jednak, wyeliminowanie dwóch pierwszych problemów bardzo mnie cieszy.
drchlubicz Napisano 12 Kwietnia 2015 Napisano 12 Kwietnia 2015 Niezła bryka - Ameryka Najważniejsze że problem zniknął i żeś zadowolony, a i kolorki ładnie dobrane Jeśli nawet, to podejrzewam, że to z powodu "efektu potwierdzenia" bez przesady, w końcu dokonałeś zmiany na lepsze Koło nie "pływa" jak poprzednie masz potwierdzenie że pewnie te kółka faktycznie dłużej pożyją a jak wagowo to wyszło? pozdrower ps zalałeś mleczkiem, jak nie to koniecznie zalej, zobaczysz co się stanie mleczko kup tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/105781-uszczelniacz-do-opon-domowej-produkcji/ powodzenia
Qaroll Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Napisano 12 Kwietnia 2015 Dzięki. Co do estetyki. Na zdjęciu piasta się lekko błyszczy, w rzeczywistości ma pastelowy kolor. Pewnie zasługa robienia foto telefonem. Bałem się, że już się robi za dużo niebieskiego na rowerze, ale w sumie jeszcze trzyma się to kupy: Jak wyszło wagowo? Około 2kg z taśmą FOSS'a. Przy czym waga nie była dla mnie żadnym priorytetem - podejrzewam, że poprzedni zestaw mógł być nawet odrobinę lżejszy. "Gwarancji" jako takiej nie mam, ale chyba rozsądne jest uważać, że porządnie zaplecione koła pożyją dłużej. Z mlekiem na razie się wstrzymam. Przy częstej zmianie opon to może się chyba okazać kłopotliwe? O ile widoczne na zdjęciu Mezcale świetnie się toczą po asfalcie, szutrówkach i innych drogach o spójnej konsystencji , to wątpię w ich skuteczność w ciut cięższych warunkach. Trzeba będzie zorganizować drugi, bardziej "terenowy" set. Jedyną zaletą mleka jest chyba brak strachu o kapcia? Co prawda złapałem ostatnio kilka gum (m.in. kolec od jeżyny, mały cienki drucik w lesie), ale myślę, że winne mogły być dętki. Za radą forumowiczów zapakowałem 26-calowe. I teraz jakoś wątpię w skuteczność tego rozwiązania.
B_art Napisano 12 Kwietnia 2015 Napisano 12 Kwietnia 2015 Jestem zielony w temacie, 26" na 29" mialy dac "lekkosc"?
Qaroll Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Napisano 12 Kwietnia 2015 Lekkość, oszczędność i dostępność. Ja już więcej takiej dętki nie zapakuję do dużego koła, chyba że awaryjnie.
Qaroll Napisano 12 Kwietnia 2015 Autor Napisano 12 Kwietnia 2015 Nie zależało mi na lekkości. Gdybyś czytał temat uważnie, to byś wiedział. Według tutejszych "ekspertów" nie ma różnicy między 26" a 28/29" dętką, więc kupiłem tańszą. Nie sprawdziła się. Koniec historii.
B_art Napisano 12 Kwietnia 2015 Napisano 12 Kwietnia 2015 Wybacz. Kup detki 29" odporne na przebicia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.