sabZIRO Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Mam od niedawna rower giant talon rc ltd ( http://www.giant-bicycles.com/en-gb/bikes/model/talon.27.5.0/19250/77359/#specifications ) i nie mogę za bardzo znaleźć nigdzie informacji odnośnie zamontowanych w nim piast - GIANT Sports Tracker. Nie ma na nich żadnych oznaczeń modelowych, w sieci też praktycznie żadnych informacji.. Czy ktoś wie coś na ich temat? Jakiej to jest jakości, jakiś odpowiednik? W drugim rowerze posiadam xt i zastanawiam się po prostu jak te gianta mają się do xt. W kwestii preferencji jezdnych (bo pewnie ktoś zapyta) jeżdżę tygodniowo w sezonie około 300 km (obecnie trochę mniej i innym rowerem).
beskid Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Mam podobną zagwozdkę ale już przestałem wnikać w szczegóły. Część piast dla Gianta robi Formula. Inną wersją jest "jakichś Tajwański" podwykonawca a jeszcze gdzie indziej, że klepią je sami. Co do dylematu jak w stosunku do XT to też nie ma co wnikać w szczegóły bo obecne XT sporo na jakości straciło. Poza tym XT jest na kulkach a te z Gianta to maszynówki.
sabZIRO Napisano 14 Marca 2015 Autor Napisano 14 Marca 2015 a te z Gianta to maszynówki hm.. no i to już jest jakaś odpowiedź.. rozbierałeś osobiście te piasty i wymieniałeś łożyska ? z jakiej półki te maszynówki mogą być?
beskid Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Na swojego Gianta nadal czekam więc rozbierać nie rozbierałem. Tylko tyle co miałem rower przed oczami. Z takiego mojego "wywiadu" są dość porządne. O łożyska to bym się jakoś nie martwił bo to tania i wymienialna rzecz jest. Do tej pory u mnie jak cokolwiek nawalało to był to zawsze mechanizm bębenka. Tu jest co logiczne większy kłopot ale nie mam pojęcia jak to jest rozwiązane. Ja po prostu z góry zakładam, że jak coś mi w tylnej piaście nawali to po prostu wymienię ją na DT Swiss albo od biedy Novateca.
sabZIRO Napisano 17 Marca 2015 Autor Napisano 17 Marca 2015 Kurcze.. dziś byłem u swojego sprzedawcy i twierdzi, że to kulki są.
Janooch Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 Pewna informacja, że to kulki, rozbierałem tylne koło w Giant Talon 29er wydaje mi się, że to ta sama piasta.
sabZIRO Napisano 17 Marca 2015 Autor Napisano 17 Marca 2015 rozbierałem tylne koło w Giant Talon 29er super, dzięki za info. która to wersja Talona? Ciekaw jestem, czy w zależności od wersji nie różnicują piast.
beskid Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 Giant ma własną linię w kwestii kół i nie chce mi się wierzyć aby "bawił" się w kulki zamiast wsadzić jakieś postawy od Srama na ten przykład.
marcinusz Napisano 17 Marca 2015 Napisano 17 Marca 2015 Koła gianta są różne - od tego zacznijmy. Wyższe modele są dobrej jakości. Nie wiem czy za część nie odpowiada DT, ale to bardziej jako plotkę traktujcie. W kołach trafiających do budżetowych rowerów szału nie ma. Sam mam na przykład Trance 3 i tył to ponoć prosty, ciężki kulkowy Joytech, natomiast przód to jakaś przyzwoita piasta bez nadwagi na QR15. Osobiście nie sprawdzałem tych informacji. Jeżdżę rowerem zamiast go obwąchiwać i ważyć. Na pewno koła w tańszych modelach Gianta można sporo ulepszyć - ze wskazaniem na tylną piastę. Ja poczekam aż tył zacznie się sypać i wtedy sprawię sobie coś na wypasie.
Janooch Napisano 18 Marca 2015 Napisano 18 Marca 2015 super, dzięki za info. która to wersja Talona? w. Talon 2 29er 2012r
Alsew Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Wyższe modele są dobrej jakości. Nie wiem czy za część nie odpowiada DT, ale to bardziej jako plotkę traktujcie. Taką wersję próbował mi kiedyś sprzedać koleś w salonie Gianta, ale też nie wiem czy prawda czy tylko chwyt marketingowy. Sam zastanawiam się nad zakupem Gianta i czy warto dopłacić za wyższy model kół, przy kupnie?
beskid Napisano 19 Marca 2015 Napisano 19 Marca 2015 Nad jakim modelem się zastanawiasz, że aż tak patrzysz na koła??
Alsew Napisano 21 Marca 2015 Napisano 21 Marca 2015 Ten mnie interesuje ... http://www.biketop.pl/index.php?p2670,rower-giant-escape-1-2015 Wiem że to nie jest jakaś super maszyna, ale moim zdaniem w rowarze najważniejsze są koła, piasty... więc wolałbym dopłacić przy kupnie żeby mi wymienili ja na coś lepszego lub sprzedać je jako 'nówki' zaraz po zakupie roweru i zamontować coś lepszego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.