tichy Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Dziś dostałem nowe tylnie kółko na piaście shimano XT. Założyłem, kręcę korbą i jakoś tak ciężko chodzi (nie siadałem jeszcze na rower). Czy XT może być fabrycznie za mocno skręcona ? Czy po prostu pojeździć trochę żeby się wyrobiła (boję się że zniszczę bieżnie, na kółko czekałem równo tydzień i nie chce mi się czekać następnego...) Btw, czasami cicho chrobnie (piasta) pierwszy raz się z czymś takim spotkałem radzicie jeździć na niej czy czekać do poniedziałku i iść do serwisu coby rozkręcili (sam nie mogę bo nie mam kluczy) i zajrzeli co jest grane ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Dziwna metoda sprawdzania oporów piasty Może wyjmiesz koło i sprawdzisz, czy ośka płynnie się kręci? Jeżdżenie na zbyt mocno skręconych łożyskach na pewno dobrze im nie zrobi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Shimano z reguły ma bardzo mocno skrecone piasty. Moje obie tez były bardzo mocno skrecone. Jednej nawet nie szło odkrecic .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tichy Napisano 22 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Może wyjmiesz koło i sprawdzisz, czy ośka płynnie się kręci? Owszem (dość) płynnie, gorzej po zapięciu. Poczekam do poniedziałku, tzn. pójdę do serwisu coby trochę poluzowali. Shimano z reguły ma bardzo mocno skrecone piasty. Moje obie tez były bardzo mocno skrecone. Jednej nawet nie szło odkrecic.. dzięki z info, poczekam... Dziwna metoda sprawdzania oporów piasty tzn. ja kręciłem korbą coby koło rozpędzić a potem nasłuchiwałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Napatos Napisano 22 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Piasta powinna być skręcona tak, żeby była na "granicy" luzu. Zaciśnięcie zamykacza dodatkowo ściska (wielkie odkrycie ) łożyska. Możesz zdjąć łancuch i zakręcić obydwa koła, żeby sprawdzić, czy opory są dużo większe niż w przednim kole (sprawdź czy czas do zatrzymania koł różni się mocno dla koła przedniego i tylnego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tichy Napisano 22 Lipca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2006 Możesz zdjąć łancuch i zakręcić obydwa koła, żeby sprawdzić, czy opory są dużo większe niż w przednim kole (sprawdź czy czas do zatrzymania koł różni się mocno dla koła przedniego i tylnego) Jak założyłem koło to nim zakręciłem i ponieważ coś mi nie pasiło zakręciłem drugim dla porównania.. nowe kręci się z większmi oporami. Potem założyłem łańcuch, rozpędziłem koło i patrzyłem/słuchałem co się dzieje, wydaje mi się że opór na nowej piaście nie jest równomierny, w sumie powinienem to napisać od razu... piasta jest fabrycznie nowa. Cusz poczekam do poniedziałku i zaprowadzę rower do serwisu. Myślę że dwukilometrowy spacer piaście nie zaszkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 Z reguły nowe kolko kreci sie troche gozej niz takie jezdzone troche, tyczy se to i maszyn i zwyklaków :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalB Napisano 23 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2006 Shimano zbyt mocno skreca konusy tak jak pisze jo_jacek, najlepiej bedzie jezeli udasz sie z kolem tam gdzie je Tobie skladali i poprosisz o regulacje. Jezeli masz odpowiednie klucze(plaski do konusow sh) to sam mozesz to poprawic. Nowa piasta jedyny opor powinna miec na smarze i uszczelnieniu, jezeli konusy sa mocno skrecone szybko pojawia sie wzery na bierzni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.