Marcin9 Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 (edytowane) Witam, przedstawiam Wam mojego składaka na ramie Accent Peak 29 M. Rower będzie używany do jazdy po lesie i do starów w maratonach Amortyzator Amortyzator Epicon XC RL-RC 29 15QLC Tapered 1937g Rama Accent Peak 29 M 1674g Koło przód 2258g Koło(z opoaską) Shimano WH-MT35 29" oś 15mm 924g Tarcza SLX SM-RT64 160mm CenterLock 140g Dętka Continental dętka MTB 29x1,7-2,5 wentyl presta 42mm 240g Opona Rubena Opona Ocelot V85 29x2,10 czarna 954g Koło tył 2557g Koło (z opoaską) WH-MT35 29" 1207g Tarcza SLX SM-RT64 160mm CenterLock 140g Nakrętka CL 17g Dętak Continental dętka MTB 29x1,7-2,5 presta 42mm 241g Opona Rubena Opona Ocelot V85 29x2,10 czarna 952g Napęd 2762g Manetka(10) SLX SL-M670 118g Manetka(2/3) SLX SL-M670 113g suport BB70 89g Korba SLX FC-M670 812g Łańcuch CONNEX 10S0 10RZ 280g Kaseta SLX CS-HG81-10 11-36z 10rz 364g Przerzutka tył SLX RD-M675 SGS 311g Przerzutka przód FD-M670 obejma 150g Linki i pancerze 150g Pedłay M520 375g Hamulce 622g Hamulet P SLX BR-M675 290g Hamulec T SLX BR-M675 305g Srby mocujące hamulce 27g Układ kierowniczy()773g Stery Accent B10 Taper 130g Kapsel i śruba 16g Gwiazdka 10g Kierownica Answer PROTAPER® 685 XC/TRAIL EXPERT 361g Mostek Accent Evo Pro 133g Podkładki pod mostek 30g Chwyty Author GripLock F15 86g Korki kierownicy 7g Sztyca +siodełko 689g Sztyca Accent SP-408 31,6mm 400mm 317g Siodełko Kellys KLS APEX grey 330g Zasisk sztycy Authora AQR-C09 42g Dodatki 208g Liczni (+kadencja) Sigma BC 16.12 46g+21g=67g Koszyki na bidon SKS Topcage 60g+60g=120g Osłona naoprenowa 21g Waga około 13,5kg ale planuje jeszcze odchudzić go o około 1kg wymieniając opony Jakie lekkie i wytrzymałe opony polecacie? Do się te koła przerobić na bez dętkowe? Edytowane 13 Marca 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Jakie lekkie i wytrzymałe opony polecacie? nie ma tak...albo lekkie albo wytrzymałe Do się te koła przerobić na bez dętkowe? nie wiem czy te Twoje obręcze są TLR ale jak nawet nie to możesz zrobić system ghetto...ale wtedy nie zyskasz za dużo na wadze. Mój waży 12,5kg jeszcze przed przejsciem na mleczko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Nie sądzisz że liczenie każdego grama w HT powyżej 13kg to trochę szaleństwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Jak dla mnie dość ciężko wyszło. Żeby bezproblemowo zrobić bezdętkę na twoich obręczach polecam opony Geax (Vittoria) TNT, powinno się spokojnie uszczelnić. @dran2 Muszę się zgodzić. Teraz 13kg to ważą pełnoprawne fulle enduro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Nie sądzisz że liczenie każdego grama w HT powyżej 13kg to trochę szaleństwo? Jaka waga roweru jest twoim zdaniem odpowiednia, by już liczyć każdy gram? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Kazdy może zacząć kiedy chce...moze za rok będzie ważył juz 11.5 : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 Każdy moment jest dobry, żeby zacząć. Niby im większa waga startowa tym taniej można schodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 13 Marca 2015 Udostępnij Napisano 13 Marca 2015 (edytowane) IMO 6800g dla szosowych bo jak się zagapisz to Cię zdyskfalifikują. W innych jest to zabawa dla szpanu więc wtedy gdy robi się szpanersko. Edytowane 13 Marca 2015 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 2 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Wymieniłem opony Rubena ocelot na continental a niedługo przerobie na bezdętkowe Opona Continental Race King 29x2,0 600gOpona Continental Race King 29x2,0 595gWaga -711g Odkręciłem też jeden koszyk na bidon -60g Aktualna waga 12709g Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Niby tylko opony, a już prawie kilogram w dół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 2 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2015 Niby im większa waga startowa tym taniej można schodzić. I efekt szybko widoczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Epicon raczej nie waży tyle. Sam mam, RL-RC tapered 15 mm, nie ważyłem wprawdzie, ale na pewno nie waży 2 kg. Na rowerowawaga.pl też jest to około 1850g z osią oczywiście. Chyba że oni to ważyli bez manetki, pancerza i linki, ale czy to by ważyło około 100 g? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Chyba że oni to ważyli bez manetki, pancerza i linki, ale czy to by ważyło około 100 g? Manetka waży około 60g+linka i pancerz. O ten amortyzator Ci chodzi? http://rowerowawaga.pl/index.php?d=artykul&kat=2&art=5735 Jeśli tak to jest to waga bez manetki a korona tego amortyzatora jest w wersji hollow czyli pusta w środku(-35g) Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Mój Epicon w takiej samej konfiguracji ze sterówką około 180mm waży 1727g, ośka 111g i manetka 53g. Chyba coś źle musiałeś zważyć, bo trochę mocno ciężki wyszedł. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Własnie zważyłem wyszło 2016g z gwiazdką i bieżnią sterów [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Cholera, duzo :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Dziwne, Epicon na małe koła i normalną piastę waży około 1700 g.... Moje pytanie: czy dla owych maratonów nie chcesz może dać mostka ciut niżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Mój Epicon w takiej samej konfiguracji ze sterówką około 180mm waży 1727g, ośka 111g i manetka 53g. mój epicon z sterówką tapered i 179mm, gwiazdką, manetką i stalową ośką waży 1909g co w porównaniu do xcra jest 600g do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Moje pytanie: czy dla owych maratonów nie chcesz może dać mostka ciut niżej? Mostek już obniżyłem o 2cm teraz jest idealnie ale jeszcze spróbuje bez podkładek(teraz mam 1cm) Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Ale nadal kierownica wypada wyżej od siodełka? Czy już nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2015 Ale nadal kierownica wypada wyżej od siodełka? Czy już nie? Kierownica jest trochę niżej niż siodełko [/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Zanim zrobisz system bezdętkowy to możesz wymienić dęki na 140g oszczęrzasz 200g.Coś u Ciebie też dużo waży siodło ze wspornikiem 690g spokojnie nie dużym kosztem możesz zbić do 500g oszczęrzasz 190g.Gripy pianka 20g niby nie dużo ale zawsze 50g masz do przodu.To tak na początek. lekki-rower.blogspot.com Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2015 Zanim zrobisz system bezdętkowy to możesz wymienić dęki na 140g oszczęrzasz 200g.Coś u Ciebie też dużo waży siodło ze wspornikiem 690g spokojnie nie dużym kosztem możesz zbić do 500g oszczęrzasz 190g.Gripy pianka 20g niby nie dużo ale zawsze 50g masz do przodu.To tak na początek. Dzięki za rady Dętek na pewno nie będę wymieniał na lżejsze ale nad sztycą i siodełkiem pomyślę. Chwyty wymienię na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucass1984 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Trochę szkoda że już wymieniłeś opony bo zamiast Continentali poleciłbym Schwalbe Racing Ralph, są po 100g lżejsze od Conti. Do tego faktycznie przydałoby się wymienić kierownicę i sztycę odsiodłową bo trochę cieżkawe jak na tak fajny rower. Zerknij na komponenty Boplighta mają niezłą cenę i są lekkie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 11 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Rower już czeka na pierwszy maraton [/img] Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.