Skocz do zawartości

[Rower] Cena:max 2500zł enduro/mtb


XoX

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich :)

 

Pierwszy raz pisze na forum  o rowerach, więc prosze o wyrozumiałoś.

 

Nie jestem żadnym zawodowcem i nigdy nie startowałem i startować w żadnych wyścigach nie będę.

 

Chodzi mi o wygode (przedni amortyzator) oraz jakość oczywiście ;)

Będę nim jeździł najczęściej po asfalcie, żwirze, lekkim piasku oraz chodniki (krawężniki --> dlatego wygoda podczas zjazdów <miękość upadku>)

 

Najbardziej napaliłem się na rower od Dartmoor (niżej link) :)

 

http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-basic-petrol

 

Za wszystkie odpowiedzi będę baaardzo wdzięczny !

 

Dzięki.

Napisano

Ogólnie rower jest fajny, choć przerzutki niezbyt.

Zastanów się czy naprawdę potrzebujesz takiego roweru na krawężniki ;)

Napisano

W pierwszym jest wszystko ok, w porównaniu do Canyona ma geometrię bardziej do górskiej jazdy i mniej do asfaltowej. Oba są dobre w tej cenie ;)

Dartmoor ma lepszy amortyzator.

Musisz sam wybrać: Canyon do luźniejszej jazdy (wygoda na asfalcie, w lesie itp.), zaś Dartmoor nada się do enduro, lekkiego downhillu.

 

Uwaga, historia życia:  :laugh:

W grudniu podobnie jak Ty zastanawiałem się nad Dartmoorem (w moim przypadku był to Primal red devil) a używanym rowerem xc na wyższej klasie osprzęcie.

Podjąłem decyzję, że lepszy będzie właśnie xc. I mimo tego, że zdarza mi się dobić amortyzator (najlepsze jest to, że przy wybijaniu a nie lądowaniu  :laugh: ) nie żałuję. Na asfalt, szuter i las jest o wiele lepszy. W górach też daje radę, choć był jak na razie raz ;)

Napisano

Dziękuje Ci :) !

 

Zdecyduje się na Dartmoora, ale mam pytanko :) 

 

Co ile co sprawdzać i serwisować ? Mam możliwość serwisowania amortyzatorów w pobilżu i ten amoryzator raz do roku może dać na przegląd itp czy może to nic nie da ? Najczęściej to widzę tam fox'y a ja fox'a nie mam :D

Napisano

Pewnie, raz na rok serwis amortyzatora każdego się przyda.

Wymiana uszczelek, gąbek, zmiana oleju przedłuża życie i poprawia komfort :)

Napisano

A czy to prawda, że enduro czyli ten Dartmoor ma bardzo szerokie opony i ciężko się jeździ po asfalcie i np chodniku ?

Napisano

Nie znam powodu "wkręcania" cię w ten syf co go to chcesz kupić ale mam inną propozycję, którą już rowerem nazwać można. Kosztuje niestety trochę więcej i teraz się poważnie zastanów czy Ci się kalkuluje. To Ghost Kato 4 lub już dużo droższy Kato 5. Obydwa na już powietrznych XCR'ach a ten ostatni ma już bardziej "nowoczesną" ramę.

Napisano

kato 5 za drogi, ale jeśli naprawdę opłaca się dokładać do kato 4 to jak najbardziej okej :)

 

A co do tych opon ?

 

Ponieważ tak usłyszałem, że są szerokie i ciężej się jeździ na asfalcie i w ogóle. :/

dzięki ! :)


A jeśli zostałbym przy tym od Dartmoor to dużo tracę ? Bo szczerze to troche brak mi fundusze na dopłacenie tych kilkuset złotych :(

Potrzebuje wytrzymałego, lekkiego w jeździe i wygodnego na nierównościach ;) Nie chodzi mi tam o gramy w wadze albo coś :)

Myślałem, że Darmoor to okej i za 2.5 to rower jak najbardziej okej dla przeciętniaka a tu taki zonk..

Napisano

Przecież ten Dartmoor za drogi jest na to co oferuje. XCR Coil, dupiana korba jeszcze gorsze hamulce, słabiutkie zmieniarki w napędzie 8sp,....

W Ghoście Kato 4 masz jaki by nie był ale powietrzny wideł, toporną ale cholernie solidna korbę Alivio, nawet wsadzili bardzo dobrą tylną zmieniarkę XT pod 9rz no i coś co już hamulcem jest i to hydraulicznym. Mniejsza i to sporo waga, sama firma bardzo dobra.

 

Co do opon to są 2,1" wiec wcale nie dużo a po drugie jak szukasz takiego roweru z takim skokiem i takiej zabawy to "balon" z odpowiednim ciśnieniem być musi. To nie jest ścigant na szosę. Smart Samy Schwalbe są oponami uniwersalnymi i na asfalcie całkiem nieżle sobie radzą. Jak je zamęczysz to najwyżej kupisz po prostu Conti Race King 2.0, które na szosie idą jak "bezszelestny pocisk".

Napisano

Powiedz lepiej: rower miejski ;)

Tylko jakaś głupia moda nakazuje kupić do tego celu MTB i jeszcze nazywać taką jazdę enduro (!!!)

 

A po drugie niektórzy przeczytają tylko nazwę tematu i dalej nakręcają na jakieś ambitniejsze sprzęty.

 

Ot taka ciekawostka przyrodnicza...

 

Autorze tamatu, rozejrzyj się czy czasem nie wyprzedza Cię starsza pani na damce z koszyczkiem jak będziesz atakował ten straszny krawężnik swoim srogim "endurakiem" ;)

Napisano

Przecież pisałem, że się nie znam...

 

 

A dlaczego nie kupować mtb ?

 

Wygląd jak nabardziej mi się podoba, przedni amortyzator też jak najbardziej i waga też przecież okej.

To, że ktoś chce kupić mtb to nie znaczy, że będzie skakał i jeździł wyłącznie po lesie.. bo po lesie też będę, ale dojazd na treningi itp to asfalt oraz żwir i ubita ziemia z korzeniami.

Może jakieś najlepsze propozycje do 2500zł?

 


A z tych:

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-s-id_8208677.html

 

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-520-s-id_8208678.html

 

http://www.decathlon.pl/rockrider-560-id_8293151.html

 

 

Napisano

 

 

Będę nim jeździł najczęściej po asfalcie, żwirze, lekkim piasku oraz chodniki
i po co ci rowery z pełnym zawieszeniem. Do takich zastosowań wystarczy rower crossowy lub przełajowy. Jak już chcesz mieć koniecznie "górala" to szukaj używanych 26" MTB XC z ammorem 100mm. W tej cenie można wyrwać już porządne rowery z powietrznym ammorem i osprzętem slx/xt.
Napisano

Przecież pisałem, że się nie znam...

 

 

A dlaczego nie kupować mtb ?

 

Wygląd jak nabardziej mi się podoba, przedni amortyzator też jak najbardziej i waga też przecież okej.

To, że ktoś chce kupić mtb to nie znaczy, że będzie skakał i jeździł wyłącznie po lesie.. bo po lesie też będę, ale dojazd na treningi itp to asfalt oraz żwir i ubita ziemia z korzeniami.

Może jakieś najlepsze propozycje do 2500zł?

 

A z tych:

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-s-id_8208677.html

 

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-520-s-id_8208678.html

 

http://www.decathlon.pl/rockrider-560-id_8293151.html

Dlaczego nie kupować mtb? Ludzie doradzają odnośnie tego co napisałeś na początku. Do takiego zastosowania rower mtb nie jest najlepszym wyborem. Ale jak chcesz to kup. Jeździć tez sie bez problemu da. Jeździłem także w mieście roweru mtb przez wiele lat tylko na chwile obecna gdzie nawierzchnie sa twarde albo ubite taki rower jest męczący.

Napisano

Może na przykładzie samochodowym będzie bardziej obrazownio:

 

Jeździsz po mieście + okazjonalne wypady na działkę w lesie.

Stworzyłeś temat nazwany tak jakbyś chciał do tego celu kupić przynajmniej Landrovera Defendera i zasuwać nim konkretny off-road.

Po czym linkujesz pseudoterenowe SUVy z najniższej półki i piszesz, że koniecznie to ze względu na krawężniki, no i przecież tak terenowi wygląda.

 

Pzrzeciętnemu kierowcy do takiej jazdy aż nadto wystarcza zwykły "cywilny" samochód o wielkości i wyposażeniu wedle potrzeb i zasobności portfela, a przy tym tyle nie pali, łatwo się rozpędza i łatwiej się nim posługiwać w miejskim ruchu.

 

Ale oczywiście Twój cyrk i Twoje małpy.

Napisano

haha :D

ładnie napisane :)

dzięki Blackiwan :)

Poszukam i napisze co mi wpadło w oko ;)


Używane odpadają :/

 

Podam kilka rowerów  i prosze o wskazanie najlepszego wybóru :)

 

Rower górskie :

 

Kroos Level R4

 

Dartmoor Primal Basic Petrol

 

Ghost Kato 3

 

Merida big seven 100

 

A rowery croos to jeśli ktoś możę to proszę o jakiś dobry wybór :) Nowy oczywiście

 

 

 

Napisano

Pierwszy wpis więc witam wszystkich serdecznie!

 

Też jestem zainteresowany rowerem Kato 3, dla mnie będzie głównie do lasu. Podjazdy, zjazdy a czasem jakiś loty, dlatego chętnie poznam jakieś opinie o nim.

 

Głównie podoba mi się w nim to że z innych podobnych rowerów ma większy skok (120), tylko czy jego geometria będzie wygodna na dłuższe trasy.

Napisano

Też jestem zainteresowany rowerem Kato 3, dla mnie będzie głównie do lasu. Podjazdy, zjazdy a czasem jakiś loty, dlatego chętnie poznam jakieś opinie o nim.

 

Głównie podoba mi się w nim to że z innych podobnych rowerów ma większy skok (120), tylko czy jego geometria będzie wygodna na dłuższe trasy.

W pierwszej opcji czyli las to bardzo dobra firma i sam rower. W opcji drugiej będzie trochę gorzej ale to normalne w przypadku HT.

 

@XoX a znalazłeś coś lepszego w tych pieniądzach ze zkokiem 120mm?? Chyba nie więc ten rower jest parę razy lepszy od tego czegoś co to zaproponowałeś na początku.

Jedna uwaga bo ja zaproponowałem Kato 4 i tylko ten lub modele wyżej są sensownym wyborem.

Napisano

Tak wiem, ale nie mam z czego dołożyć do kato 4...czyli kato 3 to nie jest sensowny wybór ?

Napisano

Wielkiej różnicy nie ma, a ważne by było czym jeździć bo pogoda się robi. A po jakimś czasie można powymieniać osprzęt. Dzięki za opinie, wezmę tego Kato 3.

PS. Kolor w 3 najfajniejszy :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...