XoX Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Witam wszystkich Pierwszy raz pisze na forum o rowerach, więc prosze o wyrozumiałoś. Nie jestem żadnym zawodowcem i nigdy nie startowałem i startować w żadnych wyścigach nie będę. Chodzi mi o wygode (przedni amortyzator) oraz jakość oczywiście Będę nim jeździł najczęściej po asfalcie, żwirze, lekkim piasku oraz chodniki (krawężniki --> dlatego wygoda podczas zjazdów <miękość upadku>) Najbardziej napaliłem się na rower od Dartmoor (niżej link) http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/dartmoor-primal-basic-petrol Za wszystkie odpowiedzi będę baaardzo wdzięczny ! Dzięki.
Buno Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Ogólnie rower jest fajny, choć przerzutki niezbyt. Zastanów się czy naprawdę potrzebujesz takiego roweru na krawężniki
XoX Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Ale co innego proponujesz ? Baardzo lubie jeździć i chodzi mi o tą wygode i w ogóle.. Bo jak kupię rower za 1000zł to wątpię, że będzie ok . A ten rower ? https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3600# ogólnie w tym pierwszym oprócz przerzutek np amortyzator jest okej ? A jest coś również dobrego i tańszego ?
Buno Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 W pierwszym jest wszystko ok, w porównaniu do Canyona ma geometrię bardziej do górskiej jazdy i mniej do asfaltowej. Oba są dobre w tej cenie Dartmoor ma lepszy amortyzator. Musisz sam wybrać: Canyon do luźniejszej jazdy (wygoda na asfalcie, w lesie itp.), zaś Dartmoor nada się do enduro, lekkiego downhillu. Uwaga, historia życia: W grudniu podobnie jak Ty zastanawiałem się nad Dartmoorem (w moim przypadku był to Primal red devil) a używanym rowerem xc na wyższej klasie osprzęcie. Podjąłem decyzję, że lepszy będzie właśnie xc. I mimo tego, że zdarza mi się dobić amortyzator (najlepsze jest to, że przy wybijaniu a nie lądowaniu ) nie żałuję. Na asfalt, szuter i las jest o wiele lepszy. W górach też daje radę, choć był jak na razie raz
XoX Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Dziękuje Ci ! Zdecyduje się na Dartmoora, ale mam pytanko Co ile co sprawdzać i serwisować ? Mam możliwość serwisowania amortyzatorów w pobilżu i ten amoryzator raz do roku może dać na przegląd itp czy może to nic nie da ? Najczęściej to widzę tam fox'y a ja fox'a nie mam
Buno Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Pewnie, raz na rok serwis amortyzatora każdego się przyda. Wymiana uszczelek, gąbek, zmiana oleju przedłuża życie i poprawia komfort
XoX Napisano 14 Marca 2015 Autor Napisano 14 Marca 2015 A czy to prawda, że enduro czyli ten Dartmoor ma bardzo szerokie opony i ciężko się jeździ po asfalcie i np chodniku ?
beskid Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Nie znam powodu "wkręcania" cię w ten syf co go to chcesz kupić ale mam inną propozycję, którą już rowerem nazwać można. Kosztuje niestety trochę więcej i teraz się poważnie zastanów czy Ci się kalkuluje. To Ghost Kato 4 lub już dużo droższy Kato 5. Obydwa na już powietrznych XCR'ach a ten ostatni ma już bardziej "nowoczesną" ramę.
XoX Napisano 14 Marca 2015 Autor Napisano 14 Marca 2015 kato 5 za drogi, ale jeśli naprawdę opłaca się dokładać do kato 4 to jak najbardziej okej A co do tych opon ? Ponieważ tak usłyszałem, że są szerokie i ciężej się jeździ na asfalcie i w ogóle. :/ dzięki ! A jeśli zostałbym przy tym od Dartmoor to dużo tracę ? Bo szczerze to troche brak mi fundusze na dopłacenie tych kilkuset złotych Potrzebuje wytrzymałego, lekkiego w jeździe i wygodnego na nierównościach Nie chodzi mi tam o gramy w wadze albo coś Myślałem, że Darmoor to okej i za 2.5 to rower jak najbardziej okej dla przeciętniaka a tu taki zonk..
beskid Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Przecież ten Dartmoor za drogi jest na to co oferuje. XCR Coil, dupiana korba jeszcze gorsze hamulce, słabiutkie zmieniarki w napędzie 8sp,.... W Ghoście Kato 4 masz jaki by nie był ale powietrzny wideł, toporną ale cholernie solidna korbę Alivio, nawet wsadzili bardzo dobrą tylną zmieniarkę XT pod 9rz no i coś co już hamulcem jest i to hydraulicznym. Mniejsza i to sporo waga, sama firma bardzo dobra. Co do opon to są 2,1" wiec wcale nie dużo a po drugie jak szukasz takiego roweru z takim skokiem i takiej zabawy to "balon" z odpowiednim ciśnieniem być musi. To nie jest ścigant na szosę. Smart Samy Schwalbe są oponami uniwersalnymi i na asfalcie całkiem nieżle sobie radzą. Jak je zamęczysz to najwyżej kupisz po prostu Conti Race King 2.0, które na szosie idą jak "bezszelestny pocisk".
jasinski21444 Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Tobie nie potrzebny jest rower enduro tylko co najwyżej jakieś XC ze skokiem 100mm i sztywnym ogonem . Rower typu Cross też sie do tego nada .
modrzew Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Powiedz lepiej: rower miejski Tylko jakaś głupia moda nakazuje kupić do tego celu MTB i jeszcze nazywać taką jazdę enduro (!!!) A po drugie niektórzy przeczytają tylko nazwę tematu i dalej nakręcają na jakieś ambitniejsze sprzęty. Ot taka ciekawostka przyrodnicza... Autorze tamatu, rozejrzyj się czy czasem nie wyprzedza Cię starsza pani na damce z koszyczkiem jak będziesz atakował ten straszny krawężnik swoim srogim "endurakiem"
XoX Napisano 15 Marca 2015 Autor Napisano 15 Marca 2015 Przecież pisałem, że się nie znam... A dlaczego nie kupować mtb ? Wygląd jak nabardziej mi się podoba, przedni amortyzator też jak najbardziej i waga też przecież okej. To, że ktoś chce kupić mtb to nie znaczy, że będzie skakał i jeździł wyłącznie po lesie.. bo po lesie też będę, ale dojazd na treningi itp to asfalt oraz żwir i ubita ziemia z korzeniami. Może jakieś najlepsze propozycje do 2500zł? A z tych: http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-s-id_8208677.html http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-520-s-id_8208678.html http://www.decathlon.pl/rockrider-560-id_8293151.html
blackiwan Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Będę nim jeździł najczęściej po asfalcie, żwirze, lekkim piasku oraz chodniki i po co ci rowery z pełnym zawieszeniem. Do takich zastosowań wystarczy rower crossowy lub przełajowy. Jak już chcesz mieć koniecznie "górala" to szukaj używanych 26" MTB XC z ammorem 100mm. W tej cenie można wyrwać już porządne rowery z powietrznym ammorem i osprzętem slx/xt.
tobo Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Przecież pisałem, że się nie znam... A dlaczego nie kupować mtb ? Wygląd jak nabardziej mi się podoba, przedni amortyzator też jak najbardziej i waga też przecież okej. To, że ktoś chce kupić mtb to nie znaczy, że będzie skakał i jeździł wyłącznie po lesie.. bo po lesie też będę, ale dojazd na treningi itp to asfalt oraz żwir i ubita ziemia z korzeniami. Może jakieś najlepsze propozycje do 2500zł? A z tych: http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-500-s-id_8208677.html http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-520-s-id_8208678.html http://www.decathlon.pl/rockrider-560-id_8293151.html Dlaczego nie kupować mtb? Ludzie doradzają odnośnie tego co napisałeś na początku. Do takiego zastosowania rower mtb nie jest najlepszym wyborem. Ale jak chcesz to kup. Jeździć tez sie bez problemu da. Jeździłem także w mieście roweru mtb przez wiele lat tylko na chwile obecna gdzie nawierzchnie sa twarde albo ubite taki rower jest męczący.
XoX Napisano 15 Marca 2015 Autor Napisano 15 Marca 2015 A jaki rodzaj i od razu jakie rower gdześ w okolicach 2000/2500?
modrzew Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Może na przykładzie samochodowym będzie bardziej obrazownio: Jeździsz po mieście + okazjonalne wypady na działkę w lesie. Stworzyłeś temat nazwany tak jakbyś chciał do tego celu kupić przynajmniej Landrovera Defendera i zasuwać nim konkretny off-road. Po czym linkujesz pseudoterenowe SUVy z najniższej półki i piszesz, że koniecznie to ze względu na krawężniki, no i przecież tak terenowi wygląda. Pzrzeciętnemu kierowcy do takiej jazdy aż nadto wystarcza zwykły "cywilny" samochód o wielkości i wyposażeniu wedle potrzeb i zasobności portfela, a przy tym tyle nie pali, łatwo się rozpędza i łatwiej się nim posługiwać w miejskim ruchu. Ale oczywiście Twój cyrk i Twoje małpy.
blackiwan Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Crossowe http://allegro.pl/rowery-crossowe-125055?counters=1&buyUsed=1&offerTypeBuyNow=1&order=pd&price_enabled=1&price_to=2500 MTB http://allegro.pl/rowery-mtb-gorskie-16483?buyUsed=1&counters=1&offerTypeBuyNow=1&order=pd&price_enabled=1&price_to=2500 już CI wszystko ładnie pofiltrowałem
XoX Napisano 15 Marca 2015 Autor Napisano 15 Marca 2015 haha ładnie napisane dzięki Blackiwan Poszukam i napisze co mi wpadło w oko Używane odpadają :/ Podam kilka rowerów i prosze o wskazanie najlepszego wybóru Rower górskie : Kroos Level R4 Dartmoor Primal Basic Petrol Ghost Kato 3 Merida big seven 100 A rowery croos to jeśli ktoś możę to proszę o jakiś dobry wybór Nowy oczywiście
Spaiker Napisano 16 Marca 2015 Napisano 16 Marca 2015 Pierwszy wpis więc witam wszystkich serdecznie! Też jestem zainteresowany rowerem Kato 3, dla mnie będzie głównie do lasu. Podjazdy, zjazdy a czasem jakiś loty, dlatego chętnie poznam jakieś opinie o nim. Głównie podoba mi się w nim to że z innych podobnych rowerów ma większy skok (120), tylko czy jego geometria będzie wygodna na dłuższe trasy.
XoX Napisano 16 Marca 2015 Autor Napisano 16 Marca 2015 Więc jak z tym Kato3 ? Opłaca się czy jednak nie ?
beskid Napisano 16 Marca 2015 Napisano 16 Marca 2015 Też jestem zainteresowany rowerem Kato 3, dla mnie będzie głównie do lasu. Podjazdy, zjazdy a czasem jakiś loty, dlatego chętnie poznam jakieś opinie o nim. Głównie podoba mi się w nim to że z innych podobnych rowerów ma większy skok (120), tylko czy jego geometria będzie wygodna na dłuższe trasy. W pierwszej opcji czyli las to bardzo dobra firma i sam rower. W opcji drugiej będzie trochę gorzej ale to normalne w przypadku HT. @XoX a znalazłeś coś lepszego w tych pieniądzach ze zkokiem 120mm?? Chyba nie więc ten rower jest parę razy lepszy od tego czegoś co to zaproponowałeś na początku. Jedna uwaga bo ja zaproponowałem Kato 4 i tylko ten lub modele wyżej są sensownym wyborem.
XoX Napisano 16 Marca 2015 Autor Napisano 16 Marca 2015 Tak wiem, ale nie mam z czego dołożyć do kato 4...czyli kato 3 to nie jest sensowny wybór ?
Spaiker Napisano 16 Marca 2015 Napisano 16 Marca 2015 Wielkiej różnicy nie ma, a ważne by było czym jeździć bo pogoda się robi. A po jakimś czasie można powymieniać osprzęt. Dzięki za opinie, wezmę tego Kato 3. PS. Kolor w 3 najfajniejszy
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.