endziu Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Witam, stoję przed wyborem nowych gum na przód i tył mojego roweru i mam kilka pozycji, które mnie zainteresowały. Schwalbe Racing Ralph na tył i nobby nic na przód. Zastanawiam się nad tymi aukcjami http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-evo-29-x-2-25-okazja-i5156540487.html http://allegro.pl/schwalbe-opona-nobby-nic-perf-29x2-25-29er-drut-i5111995941.html Nie wiem czy to odpowiedni zestaw, bo głównie jeżdżę po mieście, czyli asfalt i kostka brukowa, a szukam czegoś co pozwoli wyciągać przyzwoite prędkości przy stosunkowo niskiej wadze i dobrej wytrzymałości. Nie wiem także czy nie lepiej wybrać węższe opony, ale wszystkie rr 2.1 są przynajmniej 2 razy droższe. Podsyłajcie swoje sprawdzone sety opon.
seraph Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Czemu chcesz terenowe opony na asfalt? W komplecie do roweru? Taki bieżnik może tylko zaszkodzić na mokrym asfalcie Jak koniecznie opony MTB to załóż Smart Samy, a najlepiej to Marathony - są nawet w rozmiarze 28x2.0, wiec dużo balona nie stracisz. Najlepiej coś gładkiego na grzbiecie - dopiero poczujesz prędkość, a prędko się nie zużyje.
adriansocho Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Knobby NicK to taka sobie opona, to znaczy łączy gorsze cechy: duże opory jazdy i słabe trzymanie na mokro i w błocie.... To taka opona do szpanowania, ale w poważny teren nikt jej nie bierze. Polecałbym Conti RK, a jeśli nie, to może chociaż Geax Mezcal. RR też może być, byle nie za droga wersja, bo wtedy ma miękką mieszankę i szybko się zużywa.
endziu Napisano 12 Marca 2015 Autor Napisano 12 Marca 2015 Właśnie też myślałem o marathon, ale czy zapewnią lepsze prędkości na asfalcie? Jak w nich z przyczepnością na mokrej nawierzchni, bo u mnie często jest dość mokro. Nie muszą być to opony terenowe.
ludz Napisano 13 Marca 2015 Napisano 13 Marca 2015 Właśnie też myślałem o marathon, ale czy zapewnią lepsze prędkości na asfalcie? >> Tak, zdecydowanie. Jak w nich z przyczepnością na mokrej nawierzchni, bo u mnie często jest dość mokro. >> Dopóki nie masz zupełnie gładkiego slicka, to większa powierzchnia styku z asfaltem nie zaszkodzi przyczepności Nie muszą być to opony terenowe. >> I słusznie.
seraph Napisano 13 Marca 2015 Napisano 13 Marca 2015 Opona z gładkich grzbietem i delikatnym bieżnikiem do odprowadzania wody daje lepszą przyczepność na mokrej i gładkiej nawierzchni niż opona z klockami. Bieżnik klockowy pomaga tylko i wyłącznie na miękkim podłożu "wgryzając" się w nie. Na asfalcie zmniejsza powierzchnię styku z nawierzchnią, ale moda na MTB skutecznie tuszuje ten fakt Już nawet słyszałem głosy, że niektórzy boją się założyć slicki na asfalt, bo "to na pewno nie trzyma się drogi"
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.