Skocz do zawartości

[korba] Używana FC-M760 czy nowa FC-M590


mpm470

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, :D
Zacząłem składać rower i oto stoję przed kolejnym dylematem:
Co wybrać używaną korbę XT FC-M760 ( 2005r? zadbana) czy nową(2012?) Deore FC-M590?

XT: (waga realna 865g, deklarowana 829g) [żródło: http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=cranksets ]
http://allegro.pl/korba-shimano-deore-xt-bardzo-ladna-okazja-i5157416703.html

Deore: (waga deklarowana 850g)
http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-czarna-175mm-44x32x22-i5161366755.html 

 

Więc, czy różnica będzie w jakimkolwiek stopniu odczuwalna? Co ze sztywnością obu korb? :)

Dodam tylko, że jestem amatorem, nie planuje żadnych startów w maratonach, za to częste wypady w góry/lasy/wzgórza.

A może coś jeszcze innego? Używany LX?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

Żadnej różnicy wagowej nie odczujesz, sztywność identyczna.

IMHO co nowe to nowe, gwarancja itd.

Może się okazać że w tej używce suport zajechany i masz dodatkowy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opłacałoby się bardziej gdybyś ją za powiedzmy mniej niż 200 zł kupił  ale możesz negocjować, xt będzie sztywniejsza i lżejsza niż M590  

 

Xt 760 770-780 g bez suportu 

 

M590 870-890 g bez suportu (moja sztuka ważyła 889g)

 

Jeśli suport tez jest ok to negocjuj:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek  ubytków. A tak poradziliście autorowi tematu starą korbę XT no brawo. Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek  ubytków. A tak poradziliście autorowi tematu starą korbę XT no brawo. Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne. 

 

Mam manetki XT SL-M740 z ... 96r. Chodzą do tej pory bez zarzutów i jeszcze długo nie pochodzą. Za nic bym ich nie zamienił na nowe Alivio/Acera które są jedyną alternatywą na 8sp.

Cóż, są tacy co wolą nowe, bo nowe, są tacy co wolą używki lepszej klasy. Ja się zaliczam do tych drugich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale tu mowimy o korbie ktora ma 9lat i juz przynajmniej czesciowo zuzyte zebatki i suport, funckjonalnie wiec nie beda lepsze i trwalsze od nowych z m590. Ja bym wolal nowe bo same ramion i os sa raczej bez zarzutow w nowych czy starych korbach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manetki XT SL-M740 z ... 96r. Chodzą do tej pory bez zarzutów i jeszcze długo nie pochodzą.

Tak masz rację - masz je ale nie planujesz ich kupować a to jest różnica. Jakbyś stał teraz przez wyborem manetek to kupiłbyś stare z 96r do nowego roweru? Ja jestem człowiekiem który lubi niezawodność ale także spokój psychiczny że po dokonanym zakupie nie będę zaraz leciał i coś musiał wymieniać, naprawiać czy poprawiać tym bardziej jeżeli nowe i stare jest w tej samej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostały chyba przedstawione wszystkie za i przeciw, a nie "poloecono" bo to xt

 

.

 

Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne. 

 

 

Oczywiście że warto przemyśleć jeśli coś jest w dobrym stanie, który do tego łatwo ocenić. Nie używaj stwierdzenia "za każdym razem" boonokulawo przystaje do realiów. Poza tym pytanie na forum jest właśnie dlatego że tu ludzie mają więcej dświadzenia w ocenie takich rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt stwierdzenie " za każdym razem" użyłem trochę nad wyraz. Nie neguje też doświadczenia bardziej doświadczonych ani ich wiedzy. Ale nigdy nie przekonacie mnie że stare 9-letnie używane XT (nawet w dobrym stanie) będzie lepsze od nowiutkiej korby Deore bo dzieli je 9 lat użytkowania. Chyba że to 9-letnie XT nie było nigdy używane i będzie miało gwarancję producenta ale takie rzeczy chyba bezpośrednio u wytwórcy albo jakiś bardzo mocno ukryty leżak magazynowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Cię nawet nie będzie próbował przekonywać bo się specjalnie nie przejmuje...

 

Jeśli sprzęt jest w dobrym stanie, bez problemu przyjmie nowy łańcuch a suport nie ma żadnych luzów to zostaje tylko kwestia negocjacji ceny bo że xt jest lżejsza i

 

sztywniejsza pozostaje bezsprzeczne to dodam jeszcze łatwiej ją będzie sprzedać i do tego nie straci na wartości tak jak nowy sprzęt pokroju m-590.

 

Tyle w temacie ode mnie, szerokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, spokojnie:)
Może ja powiem czym się kierowałem przy wyborze korby. Przede wszystkim, stosunkiem cena jakość, raczej nie robi różnicy czy korba jest nowa czy stara, jeżeli jest w dobrym stanie i bardzo dobra jakościowo i moge zaoszczędzić kupując sprzęt z wyższej półki to czemu nie? Jak już wczesniej wspomniałem miałem korbę FC-M760, zrobiłem na niej ładnych kilka km i o tej korbie akurat trochę wiem, mało tego tamtą również kupiłem używaną i w dodatku w gorszym stanie od tej, o wytrzymałość więc się nie boję, jednak słyszałem/czytałem ostatnio o zacierających się różnicach we współczesnych grupach xt/slx/deore i temat utworzyłem głównie po to, aby poznać opinie ludzi z forum, głównie o korbie deore, dowiedziałem się, że mimo postępu czasu korby deore nadal są klasą niższą niż XT i mimo różnicy wieku będą od niej odstawać zarówno sztywnością jak i wagą, o suport się aż tak nie martwię gdyż nawet zakup nowego nie jest jakimś super obciążającym wydatkiem, zasadniczo 4 piwka w knajpie, więc nawet jeżeli miałbym go wymienić za pół roku, płakał nie będe, zębatki w korbie XT wyglądają na przebieg ok 2k km, czyli jakos 1/3 żywotności, więc też jeszcze posłuża. Ot tyle z mojej strony, jeszcze raz dzięki wszystkim za opinie i rady. 
Pzdr!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek ubytków.

Ty sprawdzałeś co napisałeś ? to kupowanie nowego to kupowanie kota w worku tak naprawdę, nie wiadomo bo nikt na tym nie jeździł wcześniej.

 

Ja sam mam korbe jeszcze starszą, z roku 2000 i mogę sie założyć ze teraz kupicie sobie najnowszego XT, zajeździcie go na śmierć a ja tym samym dystansem swojej nie wiele zrobię.

 

Myślicie ze to nie mozliwe ? obecnie korby XT zdychają po 10kkm , moja ma juz ponad 30kkm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu, a mam podobne pytanie więc napiszę tutaj.

Miałem korbę Shimano FC-M545 (to samo co FC-M590 tylko na dwa blaty + rockring), chciałem kupiłem i wstawilem uzywane zebatki 32z i 44z, jednak nie idzie teraz tego kompletnie wyregulować - łańcuch przeskakuje, podobno za duża przerwa między zębatkami, bo jedna za wąska druga za szeroka. Zębatki shimano, bcd się zgadza. Teraz nie wiem czy lepiej kupić inne zębatki i kombinować dalej czy będą pasować (i koszt nowych srub - 20zł, bo oryginalne są zbyt długie) czy lepiej kupić całą korbę nową - FC-M590 albo XT z linka, bo w mojej obecnej suport i tak jest do wymiany.

Powiedzcie zatem co sądzicie o tej korbie: http://allegro.pl/korba-shimano-xt-fc-m770-175mm-uzywana-3x9-i5168677580.html - czy te suporty accenta są w miarę dobre? No i korba wydaje się dość tania, jak na tak mały przebieg.

Dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość forestowy

 

 

Ja sam mam korbe jeszcze starszą, z roku 2000 i mogę sie założyć ze teraz kupicie sobie najnowszego XT, zajeździcie go na śmierć a ja tym samym dystansem swojej nie wiele zrobię.   Myślicie ze to nie mozliwe ? obecnie korby XT zdychają po 10kkm , moja ma juz ponad 30kkm

Z ciekawości: co zdycha w obecnych korbach XT ?

suport ? oczywista oczywistość - część zużywająca się . Zębatki to samo. Co tam jeszcze może zdechnąć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości: co zdycha w obecnych korbach XT ?

suport ? oczywista oczywistość - część zużywająca się . Zębatki to samo. Co tam jeszcze może zdechnąć ?

http://chroniclesofthevoyager.blogspot.com/2012/11/bike-tech-shimano-deore-xt-crank-review.html

 

W sumie nic... (na zdjęciu model 2010.)

tu chłopaki wymieniają się zdjęciami slxów http://www.pinkbike.com/forum/listcomments/?threadid=88874

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

545 jakby to nazwać ma inny offset, zębatka 44 t na pewno Ci się nie licuje z ramionami korby i nie przerobisz tego w żaden sposób, w drugą stronę, 590 można przerobić na dwa blaty ale do 545 na 3 nie, rada moja to sprzedać obecna  i kupić trzy rzędową korbę, za ok 240-270 zł dorwiesz w bardzo dobrym stanie lx lub slx-a 660(mój typ)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...