Skocz do zawartości

[korba] Używana FC-M760 czy nowa FC-M590

mpm470

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim, :D
Zacząłem składać rower i oto stoję przed kolejnym dylematem:
Co wybrać używaną korbę XT FC-M760 ( 2005r? zadbana) czy nową(2012?) Deore FC-M590?

XT: (waga realna 865g, deklarowana 829g) [żródło: http://weightweenies.starbike.com/listings/components.php?type=cranksets ]
http://allegro.pl/korba-shimano-deore-xt-bardzo-ladna-okazja-i5157416703.html

Deore: (waga deklarowana 850g)
http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-czarna-175mm-44x32x22-i5161366755.html 

Więc, czy różnica będzie w jakimkolwiek stopniu odczuwalna? Co ze sztywnością obu korb? :)

Dodam tylko, że jestem amatorem, nie planuje żadnych startów w maratonach, za to częste wypady w góry/lasy/wzgórza.

A może coś jeszcze innego? Używany LX?

Gość forestowy

Żadnej różnicy wagowej nie odczujesz, sztywność identyczna.

IMHO co nowe to nowe, gwarancja itd.

Może się okazać że w tej używce suport zajechany i masz dodatkowy koszt.

Opłacałoby się bardziej gdybyś ją za powiedzmy mniej niż 200 zł kupił  ale możesz negocjować, xt będzie sztywniejsza i lżejsza niż M590  

Xt 760 770-780 g bez suportu 

M590 870-890 g bez suportu (moja sztuka ważyła 889g)

Jeśli suport tez jest ok to negocjuj:)

Nie no sory panowie ale w życiu bym nie postawił wyżej sprzętu z 2006 nad sprzęt z 2012. Kupujesz nowe dostajesz gwarancję, wiesz że rozdziewiczasz sprzęt, masz pewność że jest pozbawiony wad czy jakichkolwiek  ubytków. A tak poradziliście autorowi tematu starą korbę XT no brawo. Może jest to renomowany sprzęt ale bez przesady. Może za każdym razem odpisujmy ludziom żeby nie kupowali nowego sprzętu tylko ten stary bo był fajny i niezniszczalny a nowego nie kupujcie bo jest fe i zniszczalne. 

• Mod Team