Skocz do zawartości

[opony] Budżetowe opony 26 odporne na ścieranie


iceman150

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość.

 

Od wrześna jestem posiadaczem całkiem fajnego rowerku Carver Pure 101. Na kołach założone mam Schwalbe Rapid Rob 26x2.1 oponki fajne przyjemne, dobrz sprawujące się w terenie ale giną w oczach. W dodatku troszkę zhamowalem tylnią i mną buja w czasie jazdy.

 

Poszukuję opony budżetowej powiedzmy do 70zł mogą być drutówki ponieważ nie jestem maniakiem wagi. Mój styl jazd to 50%asfalt, 30%szutrówki i polne drogi, 20%piachy i błoto.

Generalnie z samej trakcji opon byłem zadowolony więc poszukuję opon o podobnych parametrach ale bardziej trwałych.

 

Wstępnie wytypowałem:

-Continental RaceKing

-Geax Aka

-Michelin Country Mud (tylko obawiam się że ten model może mieć spore opory toczenia)

 

Co byście wybrali z tych propozycji a może zaproponujecie coś innego?

  • Mod Team
Napisano

Miękkie szybko się ścierają, ale dają lepszą przyczepność.Twardsze mieszanki dłużej żyją, kosztem właśnie przyczepności. Niegłupim pomysłem jest opona na twardszej mieszance na tył, na miększej z przodu.

Napisano

Liczę się z tym, że będą miały słabszą przyczeność. No na razie i tak zmieniam tylko jedną sztukę bo ta z tyłu zrobiła się kwadratowa.

Zmianę twardości i tak chyba odczuję głównie na mokrym asfalcie, w piachu czy błocie moim zdaniem większe znaczenie ma struktura bieżnika.

To jakie byś polecił z tych twardszych? Dobrze jakby miała opory toczenia porównywalne z Rapid Rob lub lepsze.
 

Napisano

Sznib dobrze prawi, natomiast przy Twoim użytkowaniu dwie twarde spokojnie wystarczą, nie będziesz miał gdzie miękkiej wykorzystać, a na asfalcie będzie ciążyć

Napisano

No ta Saguaro mnie zaciekawiła. Fajna oponka.

Więc w sumie rozważałbym pomiędzy Race Kinkiem a Saguaro. Mowa o tylnej oponie, bo przednia jeszcze pożyje. Wiecie która z nich będzie stawiała stosunkowo mały opór toczenia?

Napisano

 

 

Poszukuję opony budżetowej powiedzmy do 70zł mogą być drutówki ponieważ nie jestem maniakiem wagi. Mój styl jazd to 50%asfalt, 30%szutrówki i polne drogi, 20%piachy i błoto.
Jak chcesz na każde 1000km te 200 km robić w piachu i błocie to zapomnij o Race Kingach. To są super opony, sam używam, ale nie są stworzone do jazdy w takich warunkach. To już lepiej kup Saguaro, najlepiej 2.2 lub te Micheliny o których pisałeś.  
Napisano

Ja pomykam na Smart Samach. Przejechane prawie 3kkm większość na asfalcie, na ciśnieniu ok. 3,6-3,9 bara i nadal mają dość dużo bieżnika. Tył oczywiście mniej, ale na 2kkm spokojnie starczy. Na asfalcie są świetne jak na mtb. W terenie trochę gorzej. Mam porównanie z Saguaro i na asfalcie są porównywalne, z małą przewagą Geaxa. Z tym, że moje saguaro kevlarowe waża prawie tyle co Smart Samy drutowane (50gram lżejsze), wiec drutowane geaxy są pewnie cięższe.

Napisano

Nie da się ukryć, Geax Saguaro lekki nie jest drut 2.0 waży 780g.

Zwijki 2.2 660g i 2.0 550g.

Ale po 5kkm, jeżdżone na niski ciśnieniu 1/1.4 bara te opony mają nadal 50% bieżnika.

Napisano

Na chwilę obecną mój typ nr 1 to na tył: Race King na przód prawdopodobnie X-king.

Ewentualnie Kenda SBE, zależy co będą mieli dostępne w sklepie stacjonarnym i w jakich cenach.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...