Skocz do zawartości

[Opony] Sposób na szeroką oponę

superbk

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć, 

Na wstępie warto podkreślić, że nie mam zbyt dużego doświadczenia w dziedzinie rowerów, więc wszelka uwaga jest dla mnie na wagę złota :)

Mam sprzęt trekkingowy na kołach 28'. W pierwszym roku jeździłem głównie po drogach asfaltowych, w drugim roku zahaczyłem o las i mi się spodobało! :)

Tylna opona nie rokowała juz dobrze, więc przy okazji przeglądu, postanowiłem wymienić całe ogumienie. 

Wcześniejsze opony to Schwalbe Smart Sam 2.8x1.4. Na asfalcie i bardzo twardym terenie było ok, ale w lesie pojawiał się problem, dlatego postanowiłem postawić na coś szerszego. 

Padło na Schwalbe Smart Sam Performance 28x1.75. Pojawił się jednak "mały" problem... Moja estymacja nie sprawdziła się do końca i tylna opona ma tyle miejsca, ile widać na zdjęciu. 

W momencie założenia koła, miejsca było więcej, ale widocznie podczas powrotu do mieszkania (ok 3km), koło się jeszcze trochę ułożyło i z lewej strony zrobiło się mniej miejsca.... 

Opony już nie zwrócę, bo zrobiłem na niej kilka km. 

Co sugerujecie aby zrobić w tej sytuacji? 

Oczywiscie ostatecznie kupię model ciut węższy, jeśli nie znajdzie się żadne rozwiązanie. 

Co warto wiedzieć to to, że z prawej strony jest więcej miejsca. 

Od jednego ze znajomych padła sugestia, aby przyciąć tę boczną kostkę, która jest narażona na tarcie. 

co Wy na to?

PS Ew chętnie komuś odsprzedam lub wymienię tę oponę :) Przejechane całe 3 km.

Untitled-3.jpg

Napisano

Wiele z tym nie wyczarujesz... ciąć boczne klocki się da (sam wyciąłem połowę klocków z Crossmarka, czyniąc go używalnym), tylko po co wtedy taka opona? :) 

Ja bym sprzedał z niewielką stratą i szukał czegoś węższego. Np. Continental Cyclo Xking jest węższy (38mm)

Korzystając z okazji, że ktoś ma tę gumę założoną - możesz zmierzyć, jaka jest jej realna szerokość? 

Napisano

Mozesz przyciąć.

Można przecentrować koło żeby wyrównać odstępy po obu stronach.