Pegasus Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Witam. Chciałem kupić sobie szosę, lecz czasami będę musiał przejechać kilometr ( lub nawet kilkanaście ) po szutrach, utwardzonych drogach polnych więc naszła mnie myśl na budowę przełaju. W poprzednim sezonie udało mi się nabyć bardzo tanio dwa rowery - jeden Romet ( najprawdopodobniej Sierrranevada ), doszedłem do tego po tym że na ramie na wygrawerowane Romet, a pod spodem na początku numeru seryjnego ''96'' co zapewne oznacza rocznik. Wpisałem w Google ''Romet 96'' i wyszło że ktoś ma taki rower tylko z naklejkami itp. Na początku chciałbym od razu powiedzieć że chce zostawić ramę, widelec oraz siodełko z innego roweru. Ewentualnie sztyce, bo ją mogę wymienić później. Rower jest na osprzęcie Shimano SIS 3x6. Ja chciałbym zrobić 2/3x8/9/10. I tutaj pytanie od czego zacząć : - przejściówkę mostek 1 -> 1 1/8, mostek i kierownice. - koła ( na Allegro można kupić komplet nowych na piastach Joytech za 140 zł, z używek nie am nic ciekawego ) - przerzutki ( i tu pada pytanie przerzutki szosowe czy MTB ) - klamkomanetki - kasetę i łańcuch ( chyba skłonie się ku 2x8/9, bo 10 jest za droga ) - korba. Od czego z wyżej wymienionych zacząć i czy jest możliwe w ogóle zbudowanie takiej maszyny? Najpierw muszę się dowiedzieć co kolejno kupować by zacząć gromadzić części. P.S. jeszcze jedno pytanie czy do przełaju nadaje się korba 46/36? i czy te koła ( http://allegro.pl/wzmocnione-kola-26-czarne-mtb-stars-circle-stozek-i5095648488.html ) są na wolnobieg? Pozdrower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Czy koła z aukcji sa kompatybilne z widelcem i ramą? To 26 cali, niezbyt przełajowo. Do tego sa pod wolnobieg a nie kasetę czyli praktycznie odpada coś sensownego z tylu (np jeśli chodzi o klamkomanetki) przy 6 biegach bedą raczej klamki osobno, manetki na ramie osobno. Korba z tarczami 46/36 to standardowa korba w przelajach. Przydałoby sie podać rozpiętość cenowa możliwej inwestycji. Osprzęt 2/3x10 jest wg mnie kompletnie bez sensu do roweru tak budżetowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Poszperaj po forum i po necie. Spokojnie zbudujesz sobie budżetową przełajkę. Kilka rzeczy do przemyślenia zanim zaczniesz kupować: -> zmierz sobie rozstaw tylnych wideł tej ramy. Na tej podstawie zastanawiaj się nad doborem kół -> koła 28'', jeżeli się da to tylko pod kasetę -> jeżeli będziesz budował 2x8 to z nowych klamkomanetek mogę polecić Ci Clarisa. Działają naprawdę bardzo dobrze. Alternatywą mogą być osobne mantetki na ramie lub nawet endbary z jakąś fikuśną kierownicą typu midge -> jeżeli nie mieszkasz w super górach to szosowy osprzęt da spoko radę. Korba 46/36 jak najbardziej na tak powodzenia i dużo frajdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 9 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Tak, ta rama jest pod koła 26 cali. Na razie będzie to rower budżetowy, lecz z czasem chciałbym go jeszcze ulepszać.Czyli koła tylko pod kasetę kupować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 9 Marca 2015 Udostępnij Napisano 9 Marca 2015 Jeżeli jest to 26'' to prawdziwego przełaja nie zbudujesz. Poszukaj innej ramy jeżeli chcesz faktycznie przełajkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Właśnie ja nie chce kupować ramy, tylko zrobić na tej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Tak z ciekawości, wrzuć tu fotke tej ramy. Jeśli koniecznie chcesz składać rower na takiej ramie, to nie będzie to przełaj a MTB na wąskich gumach, z osprzętem szosowym. Złożysz, pojeździsz, nadal Ci będzie brakowało tego "czegoś" i finalnie wyłożysz znów kasę, żeby kupić odpowiednią ramę, koła itp... Przemyśl sprawę. Mz. trza zacząć odpowiednio od samego początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Dlaczego zakładasz ze tak czy inaczej będzie to mtb na wąskich gumach a nie przelaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thomasz Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Dlaczego zakładasz ze tak czy inaczej będzie to mtb na wąskich gumach a nie przelaj? Masz rację, źle się wyraziłem. Jeżeli to taka rama, to są canti i stalowy wideł. Baranka z klamkomanetkami szosowymi się da założyć. Będzie to trekking na wąskich gumach i szosowej kierownicy z wysokim mostkiem. Można to nazwać przełajowym składakiem. Zastanawia mnie tylko chęć tych całych przeróbek. Mz mija się to z celem i szkoda kasy. Osobiście na dojazd do pracy, używałbym oryginału a przełajkę złożył sobie z odpowiedniej do tego ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 10 Marca 2015 Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Ewentualnie możesz pobawić się w budowę czegoś w tym stylu: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 10 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Marca 2015 Kubim, coś w tym stylu, ale nie z taką kierownicą Mój plan jest taki by na początku wymienić prostą kierownice na barana, mostek na ahead i dodać przejściówke 1 cal -> 1 1/8 cala. Potem kupić cantilevery ( i nowe klocki do nich ) i klamkomanetki, używane ale sprawne i najlepiej 3x9. Po tym kupić nowe koła, kasete,łańcuch i przerzutki. Korba, sztyca, opony i dętki na razie zostały by takie same, po przypływie gotówki bym wymienił. Jeszcze takie jedno pytanko, czy można podpiąć do jednego hamulce dwie klamki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Jeśli chodzi Ci o takie podpiecie, to jak najbardziej: Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Ale to wtedy jak - 2 linki do jednego pancerza, czy 2 pancerze i czy te klamki muszą być jakieś specjalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Kłaniam, Jeden kabel, jeden pancerz, tylko przeciety tam gdzie dochodzi-wychodzi z klamki przymostkowej. Ja to się robi: http://www.parktool.com/blog/repair-help/in-line-brake-levers-cross-levers Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 A klamki? Mogą być najzwyklejsze typu Deore czi Di Campe, cz specjalne? Jeszcze jedno pytanie - mam okazje kupić używane koła z kasetą,oponami i dętkami Schwalbe na piastach Deore za około 100 - http://allegro.pl/kolo-kola-shimano-deore-26-mtb-komplet-bcm-i5166224331.html , czy lepiej kupić http://allegro.pl/kola-26-stars-circle-stozek-kaseta-8-9-10-biale-i5155230159.html nowe na Joytech'ach. Czy Alexrims jest lepszy od StarsCircle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Przyjrzyj no-się zwykłym klamkom, dodajmy jeszcze z emtebecznym ciągiem i sam odpowiedz sobie na pytanie ... To jest specjalny, dedykowany rodzaj klamek: Najtaniej, najprawdopodobniej wyjdzie coś w guście Klektro RL-570. Ale musisz sprawdzić jaką masz/będziesz miał średnicę kierownicy w miejscu ich montażu gdyż klamki na 23.8-24.0 raczej nie podpasuja pod kierownicę 25.4-26.0 a już na pewno nie pod OS 31.8... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 11 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Dzięku za odpowiedź, może sobie takie kiedyś sprawie IvanMTB a co myślisz o tych kołach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Marca 2015 Koła jakie są każdy widzi, ale kto je składał? Jak? Kiedy? Ile na nich jeździł? W jakich warunkach? Nie kupuję gotowców ani używek, tylko daję nowe części do budowy zaufanemu kołodziejowi. Wychodzi niewątpliwie drożej ale uważam, że warto płacić za spokój ducha... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2015 Wpadłem jeszcze dzisiaj na jeden pomysł - zdyby naprawdę mi się spodobało, to mógłbym założyć do niego w przyszłym roku hamulce tarczowe. W tym roku kupiłbym koła pod cantilevery i canti, za rok bym ten zestaw sprzedał i kupiłbym przedni widelec z możliwością założenia hamulców tarczowych, nowe koła + tarcze i być może ( gbyby mi starczyło kasy ) taki adapter ja ma IvanMTB W tym ostrym kole. Tylko wszystko zależy od tego czy w mojej ramie da się założyć stery ahead - ponieważ na Allegro są tylko widelce 1 1/8 cala. Hamulce musiały by być mechaniczne??? Czy da się założyć zamiast sterów 1" stery 1 1/8"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 IvanMTB W tym ostrym kole Ivan nie ma żadnego adaptera w ostrym kole, tylko w biegowej przełajce-wszystkojazdce. Kupowanie kół najpierw takich potem siakich wyjdzie słabo i drogo... Bo używki bedziesz musiał oddac za grosze, o ile wogóle ktos sie znajdzie chętny do kupienia. Sugerowałbym poskładac koła z obreczami pod canti ale na piastach dyskowych. Wtedy przejście na tarcze będzie Cie tylko kosztować dokupienienie dysków i samych hebli a nie wymiana całych kół. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Sorry Ivan za pomyłke z tym adapterem Czyli mam od razu kupić koła "2in1" np. piasty Joytech z możliwością założenia tarcz i obręcze StarsCircle pod V-brake i canti? A czy do mechanicznych hamulców potrzeba jakiś specjalnych klamek o innej budowie czy klamkomanetki np. Ultegra zadziałają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 15 Marca 2015 Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Do rowerów przełajowych z tarczowkami producenci maja w ofercie zaciski mechaniczne kompatybilne z klamkami szosowymi - produkty avidy, hayesa czy trp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pegasus Napisano 15 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 Czyli w przyszłym sezonie, gdy będę wymieniał to wybiore zaciski Avid BB7, i jakieś tarcze na ALU pająku Zastanawiałem się jeszcze nad Promax, Tektro i Force ale w takim razie super A da się założyć stery 1 1/8" w miejsce 1" , bo na allegro są tylko widelce 26 pod tarcze 1 1/8" w rozsądnej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 15 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Marca 2015 A da się założyć stery 1 1/8" w miejsce 1" No to pozamiatane. Nie ma takiej opcji. Zostają Ci canti lub mini-fałki. Opcjonalnie szukanie i rozglądanie sie za widelcem pod tarcze, 1 cal i 26-tkę... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 Ewentualnie możesz zamówić wideł u np. p. Rychtarskiego, ale patrząc na bazę (ramę) - myślę że sam wideł kilkukrotnie przekroczy jej wartość (jak nie kilkunastokrotnie).Według mnie zmodyfikuj rower w minimalnym stopniu, a później zacznij szukać nowej bazy. Sentyment sentymentem, ale ta rama naprawdę nie jest przyszłościowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.