Ardius Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Witam. Obecnie posiadam rowerek Treka Alpha 4300 z 2004 roku ( http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs.aspx?year=2004&brand=Trek&model=4300 ). Do wymiany w nim mam na pewno amortyzator, suport, opony, plus regulacja wszystkiego. Zastanawiałem się na opcją, aby unowocześnić go kupując części z modelu z roku 2011 (http://www.bikepedia.com/quickbike/BikeSpecs.aspx?Year=2011&Brand=Trek&Model=4300&Type=bike ) plus gdyby pozwoliły fundusze zamieniłbym hamulce z V-brake na tarczowe z nowego modelu. Czy gra jest warta świeczki? Druga myśl to kupno nowego roweru, za około 1700 zł max (wiem że za tą kwotę szału nie będzie), jednak czy za tą cenę dostanę coś lepszego niż miałbym po remoncie starego? Mam 176 cm wzrostu, 78 wagi, Jeżdżę na co dzień rowerem do pracy jakieś 5 km jedną stronę, ale jak tylko mam możliwość to robię sobie wypady po 40 km w górach i raczej wolę trudne tereny niż gładkie ścieżki rowerowe, a że mieszkam w okolicach Jeleniej Góry, więc o takie tereny/tasy nie trudno. Proszę o waszą poradę co zrobilibyście na moim miejscu.
Ychu Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Remont powinien wyjść taniej zależy jeszcze od tego jaki amor chcesz kupić. Regulacja to nie problem , zrobisz ją sam opony porządne około 150 zł (nie znam dokładnych cen) hamulce hydrauliczne porządne np m615 lub jeszcze lepsze 400 zł ale jeszcze do tego nowe osie by założyć tarcze chyba że ta oś ma mocowanie na tarcze tarcze na 2 koła 150 zł około klocki 120 suport nwm ile nie patrzałem na ceny ale powinno wyjść taniej chyba że kaseta itp też siada. Chociaż za 1700 zł rewelacji nie będzie tak myślę.
Ardius Napisano 8 Marca 2015 Autor Napisano 8 Marca 2015 1 - po czym poznać że kaseta siada? 2 - amorek jakiś dobry/tani z blokadą (myślałem o firmie Rock Shox) skok obecnie miałem 70 mm, więc teraz może 100 mm. Blokada z kierownicy raczej, jest chyba wygodniejsza, choć nie wiem, bo nie miałem. 3 - czy dam radę samemu wymienić suport?
nemo2009 Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Czy rama posiada otwory pod hamulce tarczowe ? Jeśli nie,to rower nierozwojowy pod tym względem.
Ardius Napisano 8 Marca 2015 Autor Napisano 8 Marca 2015 Tak, dwa otwory na przednim amorze i dwa z tyłu przy zębatce. Jednak gdybym chciał dołożyć tarczówki, to musiałbym wtedy wymieniać całe koła razem z piastami?
axi Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Tak, musiałbyś wymienić przynajmniej piasty + przeplecenie kół. Jednak przy tylu-letnim rowerze najprawdopodobniej szprychy, nyple i obręcze mają już za sobą tyle, że wymiana samych piast nie ma większego sensu i pasowałoby całe koła. Zmiana amortyzatora o 30mm również może nie pójść tak gładko jak się zapowiada - ramy są projektowane pod określony skok widelca i w tamtych czasach rama mogła być przygotowana pod skok 70-80. Wsadzenie 100-tki może jednak istotnie wpłynąć na prowadzenie się roweru (i stratę części korzystnych własności).
Ychu Napisano 11 Marca 2015 Napisano 11 Marca 2015 Nowe osie? Chyba piasty, a raczej całe koła. Znów fail Tak to jest jak się myśli o samochodzie pisze o rowerze.
jackon15 Napisano 12 Marca 2015 Napisano 12 Marca 2015 Zdecydowanie polecam nowy rower. - ten ma 11 lat - to dużo - nowy będzie lżejszy i lepszy - jak naprawisz to co dzisiaj widzisz to znajdziesz nową rzecz do naprawy - tak w kółko, a pieniądze wydane. - są jeszcze mikro reszty wyprzedaży - cos można wyłapać
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.