kacperk48 Napisano 7 Marca 2015 Napisano 7 Marca 2015 Witam serdecznie, nadszedł czas by wymienić opony które posiadam aktualnie od początku przygody z Quartzem. Są to semislicki na asfalt może i były okej, ale w lesie gdzie głównie jeżdżę pojawiał się nieraz problem. Dlatego proszę o radę jakie opony kupić, jeżdżę różnie, głównie po lasach, błotach, piaskach naprawdę różnie, ale część trasy zazwyczaj pokonuje asfaltem dlatego mam problem z doborem odpowiednich. Mam nadzieję, że pomożecie mi coś znaleźć w cenie do 150zł.
modrzew Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 To Leszno to to pod samym Kampinosem i tam też jeździsz? Jeśli tak, a koła to 26" i możesz podskoczyć do Warszawy, to w Decathlonie może jeszcze są do dostania Micheliny Wild Grip'r 2.1" w cenie 99zł za parę.
kacperk48 Napisano 8 Marca 2015 Autor Napisano 8 Marca 2015 Owszem, Leszno tuż przy Kampinosie O akurat miałem jechać w tygodniu do Decathlonu, czyli te opony śmiało możesz polecić do warunków jakie panują w "mojej" puszczy ?
talento259 Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Jeszcze taki w miarę szybki zestaw to będzie na tyle Conti Race King 2.2, a na przodzie X-King 2.2.
modrzew Napisano 8 Marca 2015 Napisano 8 Marca 2015 Sam najczęściej eksploruję MPK po drugiej stronie Wisły, więc warunki podobne i szczerze polecam te gumki, zwłaszcza w takim budżecie (ich regularna cena to 99zł ale za sztukę...). Co prawda obecnie używam ich sporo szerszych kuzynów, ale pewnie niedługo 2.1" znów zawita na tył Są przyczepne w szerokiej gamie warunków (z czym te wszystkie rejs-cośtam i inne rakietrony zwykle mają problem), w miarę lekkie, lubią niskie ciśnienia i jak dla mnie są zadziwiająco zwinne na asfalcie jak potrzeba. No i nie tak oklepane Niedawno były spore przeceny na opony 26”, jeszcze Hutchinsonów był jakiś wybór, ale tu już się nie wypowiem.
kacperk48 Napisano 13 Marca 2015 Autor Napisano 13 Marca 2015 Byłem w Decathlonie i niestety nie było ich na stanie. Teraz pytanie zamawiać je w sklepie internetowym za 159zł czy szukać czegoś innego w tej cenie ?
talento259 Napisano 13 Marca 2015 Napisano 13 Marca 2015 Nie no za tyle to tak średnio się opłaca. Zobacz takie zestawy: 1) Przód: Continental X-King 2.2 Tył: Continental Race King 2.2 2) Przód: Schwalbe Rocket Ron 2.1 Tył: Schwalbe Racing Ralph 2.1 3) Przód i tył: Kenda SBE 1.95 - te wybierz jeśli nie jeździsz w ciężkim terenie, ale po ścieżkach. Numery 1 i 2 to oponki dla kogoś kto potrafi jechać technicznie szybko.
kacperk48 Napisano 13 Marca 2015 Autor Napisano 13 Marca 2015 Właśnie ciężko określić jednoznacznie w jakim terenie się poruszam, bo jest strasznie zróżnicowany. Nieraz całą trasa jest po ścieżce, nieraz 3/4 to błoto dlatego zdecyduje się chyba na zestaw 1 bądź 2. Teraz pytanie który będzie lepszy ?
talento259 Napisano 13 Marca 2015 Napisano 13 Marca 2015 Continentale będą mniej trwałe, to na pewno, jednak będą trochę "szybsze" Schwalbe zaś cieńko na asfalcie. Ja wybrałbym Schwalbe i nadmuchał do nich około 3 barów to powinno wyjść w miarę optymalnie. Ewentualnie na przód pasuje jeszcze Nobby Nic. Jest agresywniejsza. W tym sklepie są w miarę rozsądne ceny opon zobacz: http://allegro.pl/opona-schwalbe-rocket-ron-26x2-10-i5141894159.html http://allegro.pl/opona-schwalbe-racing-ralph-evo-26x2-10-i5153625087.html Obydwie są zwijane, zawsze to jakiś plus.
kacperk48 Napisano 13 Marca 2015 Autor Napisano 13 Marca 2015 Okej, wezmę te.Jeszcze jedna prośba, mógłbyś polecić mi jakieś dętki u tego sprzedającego aby wrzucić je do jednej paczki z oponami ?
talento259 Napisano 13 Marca 2015 Napisano 13 Marca 2015 Z samochodowym zwykłe: http://allegro.pl/detka-26-x1-90-2-30-av-rubena-super-jakosc-i5089485162.html Z wentylem presta, Hutchinson http://allegro.pl/detka-hutchinson-26x-1-85-2-1-fv-48mm-i5091826184.html Z dętkami nie ma co kombinować jak nie patrzysz na wagę.
modrzew Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Szkoda, widocznie już po wyprzedażach. 160zł za 2 sztuki to nadal dość atrakcyjna cena, ale w porównaniu z wyprzedażową szału nie robi. Jak widać niektórzy do wszystkiego polecają rejskingi/rakietrony/densingralfy ale jak jak słyszę błoto, to omijałbym tego typu gumy z daleka. Kwestia czy jednak więcej terenu czy asfaltu i innych ubitych nawierzchni.
talento259 Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Jeździłem tymi szwalbiakami po błocie dokładnie w takim zestawie i nie było źle.
modrzew Napisano 14 Marca 2015 Napisano 14 Marca 2015 Ja jeździłem Wigry 3 po błocie i też nie było źle
kacperk48 Napisano 15 Marca 2015 Autor Napisano 15 Marca 2015 No to Panowie już naprawdę mam problem, ile ludzi tyle opinii. Niby nie są to jakieś spore pieniądze ale jednak wole mieć coś co jest najlepsze w swojej cenie. A niestety zupełnie się na tym nie znam
modrzew Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Szczerze? Póki sam nie sprawdzisz to nie bedziesz wiedział To jak wybór butów czy gaci, każdemu indywidualnie może pasować coś innego. Jak chcesz spróbować czegoś bardziej terenowego niż to co masz i się nie wykosztować, to mam na sprzedaż komplet lekko używanych opon Merida Race (fabryczne opony z rowerku XC Meridy) - szczegóły w ogłoszeniu w dziale Sprzedam/Masowa sprzedaż. Jeśli jesteś zainteresowany to wal na PW
talento259 Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Te oponki z Meridy to taka lekka kopia Saguaro od Geaxa...
elton29 Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Każdy poleca to co według niego jest ok i co wypróbował a na pewno większość, więc jest to subiektywna ocena. Sprawdzanie po kolei kilku modeli na własnej skórze jest w porządku ale wymaga czasu i zasobów dlatego lepiej od razu mieć jakiś pogląd na sprawę. Z przelatanych w różnych warunkach opon zapamiętałem trzy różne opony począwszy od: Kenda Karma zwijane w rozmiarze 2.0, waga 486/480 g/ nówki sztuki, przelatałem na nich na różnym ciśnieniu i teranie jakie 2 miesiące i sprzedałem, na asfalcie nabite bardzo mocno w okolicach 4 jakiś dawały radę, w piachu radziły sobie całkiem jak i na leśnych duktach ale wydawały się dość liche, cienkie i chyba to było powodem tylku kapci, 5 razy w ciągu dwóch miesięcy z czego 2 na asfalcie... Maxxis Crossmark wersja zwijana coś ponad 500 g szt., nie pamiętam, rozmiar 2.1, także nowe, bardzo uniwersalna opona, mniejsze opory na asfalcie niż karma, dobita 3-3.5 ładnie się toczy, w terenie piaszczystym i duktach bardzo dobrze sobie radzi, mocna, wolno się ściera, tej używałem prawie dwa sezony, można na niej dość szybko i bezpiecznie polatać w ternie. Geax Saguaro wersja zwijana 2.0 ważyła w 530/527 g i chyba były najcięższe ale za to najlepsze, na pewno najszybsze, dwu kierunkowe, bardzo małe opory, najmniejsze z podanych , wolno się zużywa, bardzo dobrze sobie radzie w ternie, piachu i błocie jak na taki bieżnik ustawiona na speed, założone odwrotnie są odrobinę wolniejsze ale jeszcze lepiej się trzymają drogi, przelatane dwa komplety i na pewno będzie trzeci. A teraz kupiłem z kołami Rocket Ron 2.1 przód i 2.25 tył i mimo iż masz sztywny widelec nie byłem w stanie pocisnąć na nich dzisiaj na asfalcie, odczuwalnie ciężej toczą niż pozostałe, w mokrym lesie na małych prędkościach jadą całkiem dobrze ale tak naprawdę jeszcze ich dobrze nie po testowałem dlatego więcej nic nie dodam. Wszystkie możliwe do kupienia w podobnej cenie, Micheliny Wild Grip sprawia wrażenie dość terenowej opony i nie wątpię że dobrze sprawdza się w terenie ale jest ciężkawa 610g/kevlar, ma pewnie też dość spore opory na asfalcie, zastanowiłbym się bo możesz wybrać lepiej no ale jak ktoś ją poleca to nie wątpię w to co pisze pytanie tylko czy ma jakieś porównanie ??
modrzew Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 "Ciężkawe" to okolice kilograma i więcej A ten co się pyta ma porównanie z innymi gumami oprócz wyścigówek o grubości dureksa nabitych powietrzem jak pasztetowa srajtaśmą? Akurat dużo jeżdżę po podwarszawskich terenach tego typu i po kilku eksperymentach widzę tu coś z bardziej zdecydowanym bieżnikiem i lubiącego niższe ciśnienia. Też na miejscówkę dojeżdżam kawałek asfaltem i nie płaczę z tego powodu skoro nie jest to celem jazdy samym w sobie, a wszak autor tematu napisał gdzie głównie ma zamiar się poruszać. Jeśli ma być przyjemność z taplania się w błotku i zjeżdżania z wydm to proponuję iść w tę stronę. Jeśli jednak głównie asfalt, ubite drogi i ściganctwo to oczywiście lekkość i małe opory jak najbardziej wskazane.
elton29 Napisano 15 Marca 2015 Napisano 15 Marca 2015 Napisałem o tych, które sam sprawdziłem i zostały mi w pamięci, pominąłem parę nie istotnych dla mnie jak x-king czy Smart Sam bo nie warto się w ich temacie rozpisywać. Opisane wyżej testowałem sam w różnych warunkach a po przesiadce z różnego rodzaju opon mniej lub bardziej terenowych i drutowanych stwierdzam że różnice naprawdę są odczuwalne i wybrałem trzy opony w podobnej cenie, które są na tyle lekkie, mają małe opory toczenia i dobrą przyczepność w terenie w kolejności, którą sam sprawdziłem a na Geax-ach i Maxxisach trochę się nawet ścigałem stąd też moja opinia na ich temat ale subiektywna do tego cenowo wychodzą podobnie i mam pewność ze kasa na nie wyłożona nie jest wyrzucona w błoto. Oczywiście typowe kostki jak hi roller czy fat albert w cięższych warunkach będą miały przewagę ale ja wolę bardziej uniwersalne opony bo i czasem po 60 km po asfalcie jadę i w Kampinosie przy ciśnieniu ok 2.2 też można dobrze pocisnąć.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.