Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Sid Team vs. Manitou R7 Super/ który lepszy?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dwa najpopularniejsze amortyzatory do ścigania się. Z jednej strony kultowy Sid z drugiej następca Skareba( dużo osób na niego narzekało ). Który lepszy?????

Ja w chwili obecnej ścigam się na R7 ale jeździłem też na Sidzie uważam że R7 jest lepszy. Co "Wy" myślicie????

Napisano

narzekali na Skareba czy na jego nastepce ? bo w koncu nie zrozumialem. Ja stawiam na R7. coś na czym bede jeździ musi byc sztywne i musze wiedziec ze moge mknąc 50km/h nieznana lesna trasa i jakby co amor wytrzyma wiecej gdyby coś niespodziewanego sie stało. kolega ma sida. Jeździlem na nim troszku... moj Suntour z tarczówką jest sztywniejszy czołowo niz sid z falka..

Napisano

Jeździłem na wszystkich 3 amorach.

Skareb (Elite) - dla mnie porażka, szczególnie przy rajdzie na stojąco. Ten na którym jeździłem miał jeszcze tarczę, która obcierała przy każdym zakręcie.

R7 (Super lockout)- duży postęp, ma to co było dobre w Skarebie, czyli tłumienie + dobra sztywność jak na tą wagę, choć w porównaniu do mojego Psylo i tak jest miękki.

SID (Race) - niemal kultowy, coś pomiędzy Skarebem a R7, też mało sztywny przy jeżdzie na stojąco, ale tarcza nie obcierała. Najlepsze tłumienie.

Napisano

W odroznieniu od manitou RS robi amory z metalu...skareb bardziej przypomina rst wewnatrz :/

Ostatnio z kolega serwisowalismy jego skareba super i tyle plastiku widzialem tylko w rst...

Dla mnie porazka.

SID to sprawdzona konstrukcja, ludze gledza ze malo sztywny ale sami nie wiedza co to jest ta sztywnosc, choc by taki jo_jacek ktory cos gdzies slyszal i mysli ze sid rozpadnie sie przy 50km/h ;)

 

Apropo serwisowania idea skareba i sid'a przy smarowaniu oraz wykonaniu uszczelek jest identyczna!!

Napisano

choc by taki jo_jacek ktory cos gdzies slyszal i mysli ze sid rozpadnie sie przy 50km/h :)

Nie prawda. Ale bezpieczniej czułbym sie mając pdo sobą R7 niz Sida. nie powiedzialem że sie rozpadnie. Ale ja czesto w lesie mam predkosci rzędu 50km/h (na zjazdach oczywiscie) cczasem i na maratonie gdzie kompletnie nie znam tarsy. Nie wiem co Sid powie na wlecenie w dziure przy takiej predkosci (oczywiscie wieksza nie mowie o zwyklych wybojach). Dlatego czułbym sie bezpieczniej na R7. Chocby dla tego że jest sztywniejszy czołowo :wink: ale nigdzie nie napisalem ze sie rozleci.

 

p.s. nie gdzies przeczytal czy uslyszal. Moj kolega ma Sida Race i mialem okazje przejechac sie na nim i zobaczyc jak jest sztywy. Chowa sie pod rame bardziej niz moj suntour.

Napisano

Sid się nie rozleci , i pracuje lepiej niż R7 - i na tym koniec - ta mniejsza kultura pracy mi nie przeszkadza - za to wolę znacznie sztywniejszy (dający pewniejsze prowadzenie roweru - zwłaszcza przy gwałtownych manewrach w trudnym terenie - R7)

Napisano

R7 Super jest lżejszy od Sid-a Race i tłumi lepiej mniejsze nierówności ale Sid ma o wiele lepszą manetkę poplock, manetka w R7 to porażka ( często nie zaskakuje mam z nią częste problemy ).

Napisano

Platinum wazy ponad 1440gr z cieta rura, sprzedawcy z allegro pisza ze super wazy ponad 1500gr wiec te katalogowe dane to nic nie warta informacja.

Napisano

R7 Super z dociętą na jakieś 20cm rurą waży 1540g - ważone przez kumpla na dokładnej wadze. Więc raczej nieco cięższy od SIDa :lol:

 

Z tych dwóch wolałbym R7 bo używam tarczówek, a SID ma kiepską sztywność czołową.

 

BTW ja mam Skareba Elite + Magurę Martę i o tarcza nigdy nie ocierała o klocki (jakby obcierała "przy każdym zakręcie" to już dawno miałbym co innego :))

Napisano

mój R7 platinum z rura skrocona do 18 wazy 1430g, z tych dwóch wybrał bym R7 super, jezdzilem na skarebie z tym samym tlumieniem (TPC) co ma R7 i byłem zadowolony.

  • 1 rok później...
Napisano

Witam!

 

Stoję przed wyborem nowego amortyzatora. Ważę 60-65 kg, startuję w maratonach więc waga sprzętu jest ważna.

 

Mam do wyboru Rock Shox Sid Team 80mm z manetką za 1399zł

 

lub

 

Manitou R7 Super ClickIt 80/100mm. za 1170 z przesyłką.

 

Sid waży 1400 gram, R7 nie całe 1600 gram.

 

Który więc wybrać, jaki skok?

 

Dodam, że przesiadam się z RS Dart 3 Poplock.

Napisano

Ja posiadam R7 Super ClikIt 100mm. ma juz przejechane ponad 1000km. Chwale go sobie ( nie był jeszcze serwisowany).

Moja waga to 69kg. Ciśnienie mam 110 psi czyli dosć twardo ale tak lubie - porostu czuc troche nawierzchnie.

 

Amorek jest swietny, blokada działa bez zarzutu ( niektórzy pisza że sie zacina- zalezy jak jest dociety pancerz z linka).

W podpisie jest galeria mojego rowerku. Polecam :-)

 

Jednak nastepnym amorkiem bedzie własnie RS ale Reba. powód ?? poprostu chcem porównac te 2 amorki.

 

Znaczącą różnica jest srednica goleni 30mm R7, 32- RS oraz system tłumienia(Motion Control) na + RS.

Zobaczymy jak to sie ma w terenie.

Pozdrawiam

Napisano

Za kilka dni bede mial Rebe Team U-turn, waga poszla mi w gore i jeszcze wzrosnie wiec szkoda mi meczyc sid'a.

Jak dojdze napisze pare slow o pracy itp.

Napisano

Jest to nowy system , stosowany od tego roku , przedewszystkim ma zastąpić , niezbyt udany SPV .

Polega to na tym że każde przestawienie manetki o jeden stopień , zmniejsza czułość amortyzatora na nierówności .

System działa . Przez to amortyzator jest bardzo wszechstronny , można go ustawić na sportowo albo bardziej komfortowo , bez konieczności uzywania pompki .

Napisano

Na razie chyba nie wiadomo - chociaż co właściwie ten Absolut(e) (coś się ciekawie kojarzy :P ) zastępuje?

 

Bo raczej roli SPV ("blokady bez manetki") to to nie przejmie. A jak będzie "tylko" kolejnym systemem tłumienia opartym na regulacji powrotu, ewentualni jeszcze kompresji, jakoś sensu nie widzę :P

 

a ja bym tam kupił rebe/duka, w niezawodowym sciganiu te pare gram to fikcja,a roznica w komforcie i bezawaryjnosci spora

 

Co do komfortu każdy ma swoje preferencje (swoją drogą jeździlem na amorkach z tak chwalonym Floodgatem i zbytnio piał na ten temat nie będę), ale skąd to zdanie o aż takiej bezawaryjności? Kolejna powtarzana fraza typu "Marzoki są sztywne, Manitacze lekkie, a RS bezawaryjne"?

 

Ja się tam naoglądałem zajechanych uszczelek w RSach (Pilot - po 1,5 sezonu do wymiany bo rzygał, Pike - po pierwszej zimie bo po prostu zaczęły pękać :P ).

 

PS. Osobiście czekam na nowego bika, w ktorym będzie właśnie Maniek z SPV. Ważę ok. 65 kg (no z kaskiem, butami i pełnym plecakiem będzie pod 70) i zobaczymy, jak to się sprawdzi...

Napisano

Chodzi o to że system SPV , aby działał z tgz. samousztywnieniem , musiał mieć wysokie ciśnienie ,

tak że amortyzator był twardy , w przeciwnym razie kiedy ktoś ustawił go sobie na miękko , system nie działał ,

dlatego wiele osób miało problemy z ustawieniem SPV .

Absolute , pozwala na ustawienie widelca na sportowo , oraz w wersji czułej na wszystko comfort .

Według mnie system działa fajnie , i daje duże możliwości .

Napisano

mwegrzyn - znaczy, że jesteś posiadaczem "ABSu"? Jak tak, pojawił się nowy temacik, gdzie proszą o relację praktyczne z jego działania - na pewno się przyda: KLIK KLIK! :mellow:

 

Też czytałem o wadzie SPV, że pod lżejszymi jeźdźcami działa tak sobie, ale cóż... jak się ma okazję na kupno R7 SPV z symbolicznym przebiegiem (tyle co na dotarcie) i po serwisie w Manitou, za 700PLN, to się człowiek mało zastanawia :(

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...