Skocz do zawartości

Przegląd roweru na początek sezonu


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

 

Na zimę mój rower schowałem do magazynku, niestety nie jestem ambitnym rowerzystą i na zimę bałem się go dotykać ;p Niestety zaniedbałem w tamtym sezonie jego konserwację, ponieważ właściwie oprócz umycia ram i kół, nie robiłem nic. Chcę już zacząć jeździć, bo coraz cieplej się robi, ale... podpowiedzcie mi, jakie powinienem podjąć kroki w konserwacji, zanim wsiądę znowu na rower? O co powinienem zadbać i w jakie środki się zaopatrzyć? Mógłbym oddać z lenistwa rower do serwisu, ale jak zobaczyłem ceny to uznałem, że sam sobie zrobię :P

Napisano

W pierwszej kolejności przetrzeć go z kurzu ewentualnie z błota. Potem napompować koła i sprawdzić czy nie schodzi powietrze. Łańcuch zdjąć i porządnie wyszejkować benzynie ekstrakcyjnej, w czystej benzynie też zamoczyć nieduży pędzelek i wyczyścić przednie i tylne trybka. Potem założyć łańcuch i nasmarować (nie, nie wd 40). Szprychy w kołach sprawdzić pod kątem luzów i ewentualnie podokręcać. Kołem poruszać w miejscu na boki, jeżeli jest luz to rozkręcić, wyczyścić piasty, nasmarować na nowo i skręcić tak, żeby luzu na boki nie było. Hamulce podociągać jak licho hamują i ewentualnie jak koło bije to na nyplach podcentrować. Przerzutki jeżeli nie wbijają jak trzeba tzn nie zmienia się łańcuch od razu tylko pruje po prowadnicy imitując dźwięk diesla na wysokich obrotach to wyregulować. No i generalnie jak którykolwiek z elementów nie chodzi płynnie, tylko z oporami i trzaskami czy innymi nieporządanymi dźwiękami to sprawdzić czy poprawnie dokręcony, nasmarowany i wyregulowany. Fachowiec ze mnie w sumie żaden, wiec jak gdzieś chlapnąłem głupotę to proszę mnie poprawić. Oczywiście jeżeli żadnego z powyższych wykonać nie potrafisz, to jednak radziłbym rozważyć oddanie roweru do rzetelnego serwisu, bo można coś uszkodzić. Jeżeli się chce to można wszystkiego się nauczyć, a to w sumie nie są trudne rzeczy, więc w razie czego na forum jak i na youtubie można znaleźć sporo poradników jak co zrobić. 

Napisano

Przed stacjonowaniem zimowym rower powinnien byc podanny serwisowi kompleksowemu, ze sprawdzeniem zamknietych mechanizmow jak piasty, stery. Jest to szczegolnie wazne jesli rower byl uzywany w mokrych warunkach i w nizszych temperaturach. Brzuch nie slutt tym czesciom ktore pracuja na tarciu wzajemnym elementow skladowych.

Pozostaje kwestia np lancucha ktory jesli dostal od wilgoci to moze byc rudy czy nawet sztywny, podobnoe kabel hamulcowe czy przerzutkowe.

Zabiegi te nie sa bardzo trudne, jednak wymagaja troche narzedzi oraz umiejetnosci.

Napisano

O matko polko... dla mnie to wszystko to jak kazanie wydobywać gruz. A ile mniej więcej w serwisie kosztuje zrobienie czegoś takiego? Bo ogólnie widziałem cenniki, ale aż tylu opcji tam nie było wymienione. Najdroższa usługa jaką znalazłem w jednym serwisie to 150 zł, ale tam chyba aż tyle rzeczy nie robili w tej cenie ;p

Napisano

"Duzy" serwis zazwyczaj obejmuje smarowanie wszystkich elementow wyzej opisanych. Do tego regulacje, dokrecenie wszystkich srub, centrowanie kol. Cena nie zawiera kosztow czesci, ktore trzeba wymienic, jednak ich wymiana nie powina byc leczenia jako dodatkowych robocizna. Problemem w przypadku dlugiej przerwy eksploatacyjnej jest woda, jesli zmajduje sie w mechanizmach z ktorych sama nie moze wyplynac.

Napisano

Wszystko zależy od tego ile wydałeś na rower.Moim zdaniem na pewno należy zajrzeć do piast (jeśli piasty są na konusach) .Poza tym serwis amortyzatora i to wszystko.Aha,nasmaruj jeszcze łańcuch.Nie ma sensu cudować jeśli rower w poprzednim sezonie spisywał się dobrze.

Natomiast jeśli w drodze wielkich wyrzeczeń stałeś się posiadaczem superbike'a to na serwis nie warto żałować kasy ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...