beskid Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Jak może być twardy skoro podobno nadmuchałeś 300psi i masz 30% Sagu?? Ja jak chcę bardziej miękko to muszę zjechać z ciśnieniem na 180-190psi. Obecnie mam blisko 95kg i Sag miedzy 27-30% przy ciśnieniu 300psi. Nie pytam o pokrętło tłumienia powrotu bo chyba masz je jakoś tam ustawione. Powinieneś dmuchnąć do tych 315-320psi i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Puklus, o jaki błąd Ci chodzi? Złe ciśnienie, źle ustawione tłumienie powrotu (chociaż to nie wpływa na twardość dampera)? beskid, zacznijmy od tego, czy Ty masz identyczny damper? Do 250Psi, fajnie miękko się ugina pod moją wagą, ale mam za duży SAG. Jak dodmucham tyle Psi aby było ~30% SAGu to damper robi się dość twardy stąd pomysł z tymi tulejkami, aby zredukować to ciśnienie. Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez rider89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Puklus, o jaki błąd Ci chodzi? Twoja rama ma jakąś tam przekładnie i do niej sa określone parametry jakie damper powinien spełniać, chociażby właśnie wielkość komory powietrznej by ni przelatywał przez skok i nie był betonowy przy danej wartości sagu na jakiej się jeździ czyli 10-20% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 SAG 10-20% to tak troche maławo dla fulla do enduro ... Co kto lubi ale wg.mnie sag w zakresie 20-35% jest poprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie . Mniejsza komora = mniej liniowa praca / większa progresja = mniejsze ciśnienie . To tak w uproszczeniu Większa progresja to nie jest mniejsze ciśnienie . I chyba nie jest to optymalne rozwiązanie zakładane przez konstruktora ... to się nazywa kombinacja ... w końcu jaki sens ma zmniejszenie możliwego do wykorzystania skoku ... Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) beskid, zacznijmy od tego, czy Ty masz identyczny damper? Do 250Psi, fajnie miękko się ugina pod moją wagą, ale mam za duży SAG. Jak dodmucham tyle Psi aby było ~30% SAGu to damper robi się dość twardy stąd pomysł z tymi tulejkami, aby zredukować to ciśnienie. Mam nie tyle identyczny tłumik co sprzęt więc tym bardziej nie rozumie Twoich dylematów. Co to znaczy "twardy"?? Gdzie twardy bo to nie jest tak, że możesz mieć 40% Sagu. To znaczy możesz tylko jak widzę Beskidy blisko więc jak Ci ta zawiecha będzie pracować Poza tym jak wtedy wyglądała by sprawa z przednim widłem?? Przecież to by się tragicznie prowadziło w trudnym terenie. To wszystko zmierza do tego, że raz Sag w tłumiku i amorku powinien być na podobnych wartościach. Dwa, obecne konstrukcje pozwalają na docelową pracę już przy 25% Sagu. Nie możesz zatem obstawać, że masz "za twardo". Tak ma po prostu być i tak ma pracować zawiecha w tym Reignie. Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 (edytowane) Polecam doświadczenie, weź sobie 2 strzykawki o takiej samej długości ale rożnych średnicach ewentualnie w dużej zjedź tłokiem na długość mniejszej. Zatkaj obie i naciskaj rękoma równomiernie obie i zobacz która wejdzie głębiej Np strzykawki 5 i 20 lub nawet 50 ml Pomyliło Ci się pojęcie ściśliwości powietrza z Ciśnieniem, jeśli nawet zmniejszysz komorę to przy ugięciu dampera, mimo, że sag będzie 20 mm - przy początkowo (bez ugięcia) nieco mniejszym ciśnieniu, ciśnienie w komorze będzie takie samo jak przy sagu 30 mm bez zmniejszania komory. W zamian skopiesz charakterystykę pracy i skok amortyzacji, głupie rozwiązanie ... Jeśli chcesz porównywać strzykawki, to powinny mieć taką samą średnicę lecz różną długość, jeśli tak będzie to gwarantuję, że naciskając taką samą siłą , uzyskasz takie samo ciśnienie przy którym nie da się dalej wcisnąć tłoka, mimo różnego skoku tegoż tłoka ... Reasumując, koleś wsiądzie na rower, i w komorze dampera będzie miał takie samo ciśnienie mimo sagu 20 mm, co z tego, że na początku nieco mniej napompuje, skoro po ściśnięciu ciśnienie będzie takie samo, a charakterystyka i skok nie taka jak zakładał konstruktor roweru Edytowane 13 Kwietnia 2015 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Po pierwsze zestawy tuningowe są wymysłem producenta dampera i do tego konkretnego modelu można bodajże zamontować 8 sztuk tulejek, więc sam sobie odpowiedz Rulez czy jest to głupie rozwiązanie (może masz większą wiedzę aniżeli biura konstrukcyjne RockShox'a). Po drugie nacisk na tłok jest ten sam, nie mam rozrzutności w wadze "+", "-" 10kg i zakładam SAG 30% (z ekwipunkiem). Cały czas pisze o ciśnieniu wytworzonym w damperze po nacisku statycznym, a nie dynamicznym od koła. Skoro do pustej puszki dmucham X Psi powietrza i mam ugięcia 30%, to jak do już zapchanej tulejkami komory mogę wtłoczyć tyle samo X Psi powietrza? Jeżeli to zrobię będę mieć inny SAG. Logiczne, że do pomniejszonej komory powietrznej jeżeli nadmucham tyle samo Psi co do komory przed takowym zabiegiem i przyłożę siłę w tym wypadku nacisk własnego ciała, to będę mieć dwa różne ugięcia (dwie różne wartości SAGu). Ściśliwość powietrza jest powiązania z ciśnieniem (ilością) powietrza w komorze. Mniej powietrza (mniejsze ciśnienie) łatwiej ścisnąć, więcej powietrza (czyli większe ciśnienie) trudniej ścisnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Biuro konstrukcyjne Giant zamontowało ten konkretny damper, z tą konkretną komorą powietrzną, i wszystko jest zgrane z zawieszeniem, więc majstrowanie przy nim to głupie rozwiązanie, sam sobie odpowiedziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Nikt do tego tłumika w Reignie nie dostawał żadnych podkładek, tulejek czy innych śrubek w przeciwieństwie do amora. Powód przedstawił @Rulez. Nie po to zwiększono możliwości z ciśnieniem i pracowano blisko dwa lata nad tym modelem by potem pie....ć się z 8 tulejkami z osobna bo komuś nie pasi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 Ciekawe jak u mnie w Mecie wyjdzie. Wagę mam podobną do autor topica i właśnie rozpakowałem nowiutkiego RT3 Debonair Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2015 (edytowane) Wagę możesz mieć podobną, tylko przełożenie zawieszenia zupełnie inne ... inne zawieszenie, inne ustawienia. Edytowane 14 Kwietnia 2015 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Ciekawe jak u mnie w Mecie wyjdzie. Wagę mam podobną do autor topica i właśnie rozpakowałem nowiutkiego RT3 Debonair Podaj jak możesz info czy też Ci tłumik "popiskuje" czy nie bo się zaczyna dosyć dziwnie robić z tymi Monarchami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 @Rulez, a co w momencie jak rowerzysta waży 120-130 kg? Ustawi SAG na 30%? Wątpię!. Po to jest ten zestaw tuningowy, aby zejść z ciśnieniem pod cięższymi użytkownikami i ludzie to robią. Każdy ma prawo jeździć tym rowerem na fabrycznym damperze, a zestawy tuningowe są właśnie dla takich wyjątków jak opisałem. http://fcdn.mtbr.com/attachments/yeti/890762d1399255490-rs-monarch-plus-rc3-debonair-2014-sb95c-img_1577.jpg @beskid, fakt do Monarcha trzeba dokupić sobie takie tulejki, tylko do Pike'a dostaje się w gratisie dwa tokeny, w tym wypadku Giant i RockShox trochę przyżydzili To, że komora powietrzna została powiększona nie oznacza, że jest optymalna pod każdego rowerzystę (patrz wyżej). Równie dobrze mogę zapytać, po cholerę wkręcać do Pike'a jakieś zapychacze komory (tokeny)? Identyczna sprawa jak dla dampera tyle, że tam są to plastikowe pierścionki. Co do gwizdania Monarchów to chyba u większości użytkowników to zjawisko występuje. Pisałem do serwisu Harfa Harryson poradzić się w innej sprawie i zapytałem m.in. o to gwizdanie. Odpowiedź otrzymałem na odczepnego z du...py, a co do gwizdania to nic się nie dowiedziałem. Zostałem olany ciepłym moczem, ja nie wiem co za ludzie tam pracują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 @rider89 dostałeś na innym forum odpowiedz od Krzyśka z Krk, że są takie tulejki więc nie widzę problemu. Nie dają bo jak by dali to dopiero by się zaczęły jaja z grzebaniem w tłumikach i marudzeniem. I bynajmniej nie chodziło by o "nasze" przypadki czyli cięższych osób. Podobnie jest z Pike'm a tam są tylko 3 opcje. Jeśli uważasz, że to co chcesz zrobić załatwi sprawę to trzeba to zrobić. Koszt tych tulejek przy cenie tego sprzętu to śmiech. Mi się wczoraj udało przy mojej wadze blisko 100kg zejść do 25% Sagu przy 325-330psi. Dalej nie dmucham bu już widzę, że będę musiał ponownie wrócić do tego blisko 30% Sagu. Z tokenami do Pike'a to jest całkiem inna sprawa i nie ma tu czego porównywać. Ja musiałem wsadzić jeden bo miałem za małe ciśnienie i wideł za bardzo mi "nurkował". Co do "gwizdania" to pytam z ciekawości bo już jakichś "szpec" twierdzi, że 70% Monarchów z tego modelu jest do wymiany bo są żle tłoki wykonane. Czyli RS dał d...y na całej linii bo tych rowerów wyszła cała masa. Wtopa i wstyd będzie na całego. Sytuacja jest o tyle gorsza, że "gwizda" nie tylko Debonair ale też RT bo dzisiaj jeżdziłem Toolem Rometa i jest to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Może trzeba było kupić Speca ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Podaj jak możesz info czy też Ci tłumik "popiskuje" czy nie bo się zaczyna dosyć dziwnie robić z tymi Monarchami. Jak bozia da to założę go w weekend i dam znać. Ten mój egzemplarz to śnieżynka z 28.02.2015. Mam nadzieje, że nie będzie kwiczeć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2015 Może trzeba było kupić Speca ... Biorąc pod uwagę moje doposażenie w cenie katalogowej to mogę sobie i dwa nowe tłumiki kupić a i tak jeszcze do przodu będę w porównani ze Specem. Może będę żałował przecież wykluczyć się nie da ale na razie przynajmniej ja nie mam na co "stękać". Sory ale jak słyszę "płacz" bo się trzeba pompką namachać by dmuchnąć ponad 300psi to mi się tylko śmiać chce. Takie mają ludzie problemy. Poza tym większość raz nie była tym w poważnym terenie bo nie było takiej opcji a dwa to wszystko jest jeszcze ledwo "rozdziewiczone". Jak będą udokumentowane przypadki seryjne wadliwego tłumika to martwił się wtedy będę. Sam z problemem nie będę więc pewnie producent coś wykombinuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ishi Napisano 6 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2015 (edytowane) Wracając do tematu... Aktualnie mam założonych 4/6 ringów na moim RT3 (Meta AM29). Praca zawieszenia o niebo lepsza niż na pusto. Jeszcze się waham czy nie zmniejszyć na 3/6 ale muszę jeszcze pojeździć i parę razy zamknąć zawias. Co do SAG to nie liczcie na jakiś szał przy Debonair. U mnie spadł może o ~3% (w starych foxach wcześniej było znacznie lepiej pod tym względem) Sam DBa ma na szczęście podniesione PSI MAX więc można dmuchać więcej u mnie aktualnie 240PSI = 30% SAG. Na otwartym zaworowaniu zawias chodzi jak kaczuszka! Edytowane 6 Listopada 2015 przez ishi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.