Gość rider89 Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 Proszę o pomoc lub wskazówki jak w w/w damperze prawidłowo ustawić SAG? Moja waga ~105kg. Niestety producent nie podaje wartości ciśnień pod wagi użytkowników (lub nie doszukałem się) wg, których można wstępnie ustawić SAG. Damper pompuję w pozycji otwarty i powoli zaczyna brakować skali na pompce, a tłumik ciągle ugina się w okolicach ~35%. Wadliwy tłumik, czy coś źle robię? Zawór do pompowania jest tylko jeden, więc nie ma dwóch komór do pompowania, chyba?. Niestety trzeba sobie radzić w tym wypadku samemu, bo do tłumika nie ma żadnego manuala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 7 Marca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 A czy ten damper jest poprawnym damperem do twojej ramy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 Specyfikacja fabryczna. Rower Giant Reign 2 LTD - 2015 r. Tak jest poprawny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 Jaki to rozmiar ramy? Moze producent konfiguruje ustawieniu do rozmiaru i usrednionej dla niego wagi uzytkownikow. Pompka jest sprawna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 (edytowane) Rama XL. Pompka sprawna, aczkolwiek jadę ją sprawdzić. Rower wiozę do serwisu niech główkują, bo powoli staje się to irytujące. Ciśnienie coraz to większe, a ugięcie to samo, zmienia się tylko twardość tego ugięcia. Edytowane 7 Marca 2015 przez rider89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 Na forum emtbpl jest wątek poświęcony Reginowi. Tam powinieneś uzyskać wszelką pomoc dotyczącą tego modelu. Ewentualnie tutaj napisz do @MarcinaGolucha to może wyjaśni ile tam mu trzeba nadmuchać. Jak dojdziesz z nim do ładu i składu to napisz bo komuś może się to przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 7 Marca 2015 Udostępnij Napisano 7 Marca 2015 Tak wiem już rozeznałem temat i tutaj na forum i na emtb.pl, z pomocy kolegów już korzystałem/korzystam Mimo wszystko rower trafił do serwisu, mam podejrzenie, że tłumik jest wadliwy. Pompka sprawdzona i jest sprawna. W ogóle natknął się ktoś na wartości tabelaryczne ciśnień dla tego dampera? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Chyba nie ma czegos takiego dlatego ze ustawienia tlumienia i cisnienia w przeciwienstwie do widelca znaleza od konstrukcji ramy, wiec producentowi dampera ciezko cos z tym zrobic. Tabela ogolne to rzecz zbedna - bez najmniejszego problemu cisnienia mozna dobrac samemu odbywajac jazdy testowe. Z tabell RS dla widelcow malo kto korzysta stosujac zalecenia fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 (edytowane) Co do widelca zgadzam się w 100%, ciśnienia zalecane przez producenta są nieporozumieniem (odnoszę się tutaj do RS Pike Solo Air RC, z innymi nie miałem do czynienia). Zgadzam się również z tym, że najlepszym odzwierciedleniem dobrego ustawienia SAG'u jest jazda testowa (miększe zawieszenie lub twardsze). Natomiast co do dampera, nie wiem jak tam jest z ciśnieniami czy nie ma jakiś tabel, bo można by orientacyjnie ustawiać SAG zaczynając od ciśnienia zalecanego traktując je jako wskazówkę. FOX (zależnie od dampera) podaje np. ciśnienia pod wagi użytkowników i tam się to zgadza, SAG na tej podstawie można wstępnie ustawić. Edytowane 8 Marca 2015 przez rider89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Ponieważ Giant sprawił mi małą niespodziankę i moja zabawka dotrze w tym tygodniu obiecuję, że się pobawię i dam znać jak jest u mnie. Pozdr Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Może mi ktoś wyjaśnić co zostało wpakowane do Gianta Reigna 2 LTD 2015, chodzi mi tutaj o zawieszenie? Wiem, że temat jest odnośnie dampera, ale żeby nie mnożyć wpisów, pytanie właśnie w tym temacie. Wiem, że jest to wersja OEM i już na pierwszy rzut oka widać różnicę, w malowaniu chociażby. Ale, niestety nie tylko, wersja BOX sprzedawana jako oryginalny widelec czy to damper, ma nazwijmy to umownie "platformy": Open/Pedal/Lock (na widelcu dodatkowe pokrętło). Co to jest wpakowane do tego Reigna, bo tam tego nie ma? Co to za atrapy wsadzili? Może mi to ktoś wyjaśnić? Wiem ile kosztują oryginalne te części w sklepie, ale kupując gotowy rower to teraz nie wiem za co tak właściwie zapłaciłem? Edytowane 16 Marca 2015 przez rider89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Coś strasznie narzekasz. Nie wiesz co kupiłeś w takim razie?? Jeśli idzie o Pike'a to jest to wersja RC jakich sporo u konkurencji przy czym tutaj robiona jest specjalnie dla Gianta z powodu ofsetu. To najuboższa wersja tego widła więc jak może mieć Open/Pedal/Lock na pokrętle. To trochę tak jak być się dziwił czemu nie ma Dual Position (160-140mm). Te bajery ma wersja RCT3, która ma całkiem inne pokrętło. W RC jest tylko regulacja tłumienia powrotu i kompresji. Edytowane 16 Marca 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 16 Marca 2015 Udostępnij Napisano 16 Marca 2015 (edytowane) Moja wina, popatrzyłem tylko na stronę Harfy (a nie główną stronę SRAM'a), a tam nie ma tych wersji dampera jak i widelca, stąd pomyślałem, że jest coś kombinowane przez Gianta. Zwracam honor firmie. Edytowane 16 Marca 2015 przez rider89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2015 Dla zainteresowanych, zamieszczam link do forum gdzie można znaleźć trochę więcej info do w/w tematu. http://endurotrophy.pl/forum/showthread.php?tid=5199&page=12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinGoluch Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Rider spodziewam się, że masz pompkę do 300psi. Ja dla swojej wagi pod 90kg musiałem strzelić 260-270psi dla 25% sagu. Monrach R z 2014 lub RL z 2015 ma max 275PSI, a nasz Monrach DebonAir z Reigna ma max 350PSI więc nie krępuj się i strzelaj ponad 300. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Marcinie, strzał w dziesiątkę Do 300 Psi kupiłem oryginalną pompkę Giant, ale muszę już ją sprzedać bo mi skali brakuje Zakupiłem Beto SP-002AG z zapasem 400 Psi. Szału nie ma, ale dmuchać dmucha. Dla mojej wagi dmucham 300 Psi i mam 30% SAG. Z plecakiem pewnie będę musiał nadmuchać o 10-20 Psi więcej. Już działam w temacie tulejek redukujących komorę powietrzną co by zmniejszyć ciśnienie robocze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Nie wiem w jakiej pozycji ten damper jest, ale można mu sporo oleju wlać, jak jest tłokiem w górę to nie wypchnie go na zewnątrz, ale będzie smarkał przy pompowaniu niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2015 Tulejki redukujące komorę, co by zmniejszyć ciśnienie ? , a mi się zdaje, że zgodnie z prawami fizyki zmniejszenie ciśnienia nastąpi kiedy średnica komory i tłoka ulegnie powiększeniu, lub przy zmianie przełożenia tylnego zawieszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 (edytowane) Nie . Mniejsza komora = mniej liniowa praca / większa progresja = mniejsze ciśnienie . To tak w uproszczeniu Edytowane 11 Kwietnia 2015 przez jasinski21444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Dla mojej wagi dmucham 300 Psi i mam 30% SAG. Z plecakiem pewnie będę musiał nadmuchać o 10-20 Psi więcej. Już działam w temacie tulejek redukujących komorę powietrzną co by zmniejszyć ciśnienie robocze. Dla mnie to lekkie przegięcie. Jak długo wytrzymają uszczelnienia przy takim ciśnieniu? Może tak duża puszka nie jest najlepszym rozwiązaniem do tego zawieszenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 11 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 Tulejki redukujące komorę, co by zmniejszyć ciśnienie ? , a mi się zdaje, że zgodnie z prawami fizyki zmniejszenie ciśnienia nastąpi kiedy średnica komory i tłoka ulegnie powiększeniu, Polecam doświadczenie, weź sobie 2 strzykawki o takiej samej długości ale rożnych średnicach ewentualnie w dużej zjedź tłokiem na długość mniejszej. Zatkaj obie i naciskaj rękoma równomiernie obie i zobacz która wejdzie głębiej Np strzykawki 5 i 20 lub nawet 50 ml Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Rulez, już zostało to wyjaśnione, ale...jak zmniejszę komorę powietrzną tulejkami/pierścieniami, to przy identycznym nacisku z już pomniejszoną objętością komory aby uzyskać ten sam SAG będę musiał nadmuchać mniej Psi. Reasumując ciśnienie robocze dampera przy obciążeniu statycznym będzie mniejsze. O ile mniejsze jeszcze nie wiem, bo nigdy nie eksperymentowałem z takimi tulejkami/pierścieniami. Gdybym zwiększył komorę, to uzyskałbym dokładnie odwrotną sytuację. Hanzo, producent przewidział ciśnienie maks. 350 Psi, więc wie co robi. Damper do tej ramy (Giant Reign 2 LTD) nie jest moim wymysłem, a ktoś kto go tam umieścił to wiedział co robi. Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez rider89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Ja rozumiem zabawę z tokenami w przypadku Pike'a bo tu jest bardziej skomplikowanie ale skoro spokojnie można dmuchać do tłumika do 350 psi to nie za bardzo widzę sens grzebania w nim. Tym bardziej, że jest jeszcze trochę zapasu. Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez beskid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość rider89 Napisano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Nie chodzi o zapas. Przy obecnym ciśnieniu damper jest twardy. Być może po tym zabiegu zmniejszając ciśnienie uda się dojść do takiego efektu, że damper będzie (przy takim samym SAGu) miększy. Teoretycznie. Pisałem do Harfy, ale oni też rozmawiają z klientami na odczepnego, a na pewno nie jestem pierwszym takim przypadkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 12 Kwietnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2015 Być może w tym przypadku jest jakiś błąd w zestrojeniu zawieszenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.