Wojtasek Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 Pierwszy z brzegu jaki znalazłem na allegro:http://allegro.pl/romet-rambler-29er-17-rama-i5230628719.htmlpół kilo różnicy.No właśnie 0.5kg różnicy ale rama to 17" a ten climber wygląda na 19" więc może się okazać że przy tych samych rozmiarach waga będzie równa tylko cena rometa wyższa. Mimo że tem Climber jest chyba deko lepiej wyposażony.w takich rowerach te 0.5 kg można przeważnie zbić zmieniając kierownicę, pedały,sztycę czy mostek więc względnie prosto i tanio Każdy by wołał jak najlżejszy rower ale za to trzeba dopłacić. W tej klasie cenowej ten climber wydaje się być dobrym wyborem.
pacorabane Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 w dalszym ciągu uważam, że do Twojego stylu jazdy "zgodny z przeznaczeniem" to by był trekking lub cross hmm no a climber to taki właśnie prawie cross, przynajmniej z wyglądu. Bo Jaka jest róznica między crossem a MTB? MTB to taki cross na sterydach troche, z wytrzymalszym widelcem, ramą i innymi oponami za crossa z tarczowym hamulcem musiałbym zapłacić 1899 zł w KROSS trekingowe mi sie nie podobają.
tobo Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 Prawie czyni znaczącą różnicę, przynajmniej dla niektórych. Rower szosowy. Są szosy "wyścigowe" i endurance. Obie wyglądają właściwie tak samo. Różnią się trochę geometrią, trochę konstrukcją ramy i odrobinę oponami. To trochę i odrobinę zmienia odczucia użytkownika. Cross różni się jeszcze geometrią, napędem, możliwością montażu osprzętu np pełnych błotników, nóżki, bagażnika. To właściwie żadna różnica, dla niektórych.
pacorabane Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 Cross różni się jeszcze geometrią, napędem, możliwością montażu osprzętu np pełnych błotników, nóżki, bagażnika. To właściwie żadna różnica, dla niektórych. geometria jest praktycznie identyczna. Napęd znaczy co konkretnie? Czyli jak zdefiniowac crossa? To jest taki góral, ale na małe góry? Goral rekreacyjny a nie do jazdy typowo wyczynowej ? tutaj dwa przykłady w podobnych pieniądzach, MTB CROSS Rama praktycznie identyczny kształt, amortyzowany widelec, hamulce tarczowe. Błotników cross nie posiada, a jesli możliwośc montażu błotników daje mu nazwe cross to jest to subtelna róznica. JA w swoim błotników nie zakładałem i nie planuje. Jak pada to jade samochodem i tyle. Bez błotników wygląda ładniej.
tobo Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 Praktycznie. Prawie. Zobacz jakie komponenty napędu ma cross, korbę z jakimi tarczami. Cross to rower na warunki mieszane, w lekki teren, z możliwością instalacji asfaltowego/miejskiego osprzętu.
pacorabane Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 edytowałem post wyżej dodając linki do porównania w podobnej klasie cenowej cross i MTb od KROSSa Jeszcze, żeby było mało cross cięższy o całe 300g PS: ale snieg pada, chyba nici z jazdy rowerem w święta
copone Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 Rama, dwa koła - rower. "Daltonizm rowerowy" ma swoje zalety
pacorabane Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 no sorry ale tak to wygląda. Oba maja ramy takiego samego kształtu, maja hamulce tarczowe, widelec z amortyzatorem, przerzutki shimano tyle, że o innych przełożeniach no i to co sie rzuca w oczy głównie od razu to opony inne. OK rozumiem, że trzeba było do tego dac nowy segment CROSS i MTB bliźniacze rowery z drobnymi różnicami. Lepiej? i w związku z powyższym nie można uzywac roweru MTB jako roweru CROSS? proste pytanie prosta odpowiedź. Nie da się? jest to niemozliwe? duża różnica w komforcie jazdy? Jedno to samochód sportowy a drugi to suv? NIE oba sa podobne tylko różnią się drobnymi elementami. Zgadzam się jedynie z tym, że cross ze swoimi oponami nadaje się bardziej na miasto niż MTB. Od taka malutka różnica. Nie jest to jednak totalnie odmienna klasa, bo nie mówimy tu o MTB i kolarce. Panowie koledzy sie chyba trochę czepiają cross byłby dla mnie chyba bardziej odpowiedni, ale nie jest to niebo a ziemia, tylko niebo czyste i niebo z chmurkami.
slave Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 chłopaki/panowie ale się urodziła dyskusja od roweru w okolicach 1tys. po "pro" rozważania" na temat ram karbonowych itp. jeżeli ten co kupił ten rower będzie na nim jeździł i załapie chorobę zwaną "cyklozą" to za jakiś czas kupi coś lepszego, jeżeli jest mu potrzebne tylko do krótkich, rekreacyjnych przejażdżek/dojazdów do pracy to mu z zupełności wystarczy na razie ogłoście rozejm, każdy z Was ma po trochę racji a teraz idźcie wyciągnijcie swoje rowery z piwnicy/garażu/werandy/sypialni lub gdzietambądź je trzymacie, zróbcie rundkę jaką normalnie robicie(albo dłuższą to ochłoniecie), zmęczcie się trochę, przestańcie się kłócić kto ma rację, nawet jak pada śnie/wieje wiatr to i tak idźcie pojeździć, ochłoniecie i będzie git P.S. więcej jeździć mniej siedzieć na forum
tobo Napisano 3 Kwietnia 2015 Napisano 3 Kwietnia 2015 Jedno to samochód sportowy a drugi to suv? NIE oba sa podobne tylko różnią się drobnymi elementami. Faktycznie, różnica jest praktycznie żadna. Oba maja ramy takiego samego kształtu, Napisałem Ci, dwie szosy, obie mają ramy tego samego kształtu. tyle, że o innych przełożeniach To jest zabawne stwierdzenie. i w związku z powyższym nie można uzywac roweru MTB jako roweru CROSS? proste pytanie prosta odpowiedź. Nie da się? jest to niemozliwe? Pytałeś o różnice, podałem. Rower mtb w wielu przypadkach nie pozwala zainstalować osprzętu, który jest bez problemu montowalny w crossach.
beny307 Napisano 1 Lipca 2015 Napisano 1 Lipca 2015 Witam kupiłem ten rower w lutym za 1100 zł. cena regularna to 1400 zł.myślę że w typowym sklepie rowerowym kosztowałby jakieś 1700_1800zł.Nie ocenia sie roweru tylko dlatego że jest z tesco jeżeli nie jeździsz zawodowo to niema nadczym się zastanawiać to ja uważam że to bardzorozsądny zakup i kupił bym go bez zawahania jeszcze raz ,a o gustach nie będe dyskutował pozdrawiam.
_dev_ Napisano 1 Lipca 2015 Napisano 1 Lipca 2015 Warto przeczytać: http://roweroweporady.pl/test-roweru-gorskiego-trekkingowego-miejskiego-do-1500-zlotych/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.