Skocz do zawartości

[do 6500zł] rower 29er rekreacyjny


Bajerniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czas na zakup roweru.

Rower ma mi służyć do rekreacji nie do ścigania po leśnych krętych drogach i po asfalcie.

Mój nr 1 w tej chwili to hardtail

Cube Reaction HPA Pro z 2015r.

Dodam 74kg/178cm

Czekam na wasze propozycje, może będą ciekawsze...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, dwa razy szybciej rower pojedzie jak wyda 6.5k, lepszy amortyzator będzie wyłapywał wszystkie dziury no i będzie się mniej psuł. Sorry, mój błąd ..

Edit: To było do erzurum, który zarzucił iż zakup roweru za 3.5k to bzdura gdy ktoś ma do wydania 6.5k.

 

Edytowane przez Avatarus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może warto by było inaczej podejść do tematu, czyli zastanowić się co wystarczy do rekreacyjnej jazdy aby uzyskać pożądany efekt, a nie za każdym razem wpychać najlepszy sprzęt w sugerowanej cenie.

Przynajmniej ja tak sobie myślę, jakoś mnie tak po zakupie piątego roweru natchnęło i po części jestem w stanie się zgodzić z: http://szymon.bike/najlepszy-rower/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za swoje typy, szczególnie ten Grand Canyon CF 5.9 mi się spodobał ale Cube Reaction HPA ma lepszą ramę co? tak mi się wydaje...No w tej kasie to rzeczywiście można karbon wychaczyć ale nigdy nie jeździłem na węglu więc nie mam pojęcia w co się pakować, chyba lepiej aluminium z lepszym osprzętem niż karbon z gorszym...

Czekam na dalsze wasze propozycje, w sumie planuje rower kupić w kwietniu więc trochę czasu jeszcze mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam już upatrzone 3 modele :

1. Canyon CF 5.9 2015r carbon                         6389zł

2. Cube Reaction HPA Pro z 2015 aluminium       6499zł

3. Canyon CF SL 6.9 carbon                               7659zł

Nie mam pojęcia czy lepiej dopłacić do tego Canyona SL 6.9 te ponad tysiąc złotych???

Canyon ma przewagę nad Cubem lepszą, lżejszą i karbonową ramą, za to Cube ma nieco lepszy osprzęt...

Czekam na waszą poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te Canyony-szczególnie SL 6.9 nie są wygodne za sprawą długości górnej rury efektywnej, siedzi się mocno pochylonym do przodu i po dłuższej jeździe boli kark i plecy w lędźwiach...to prawda?

W związku z tym to chyba będę musiał rozejrzeć się i pomyśleć nad ramą 17,5 cala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Te Canyony-szczególnie SL 6.9 nie są wygodne za sprawą długości górnej rury efektywnej, siedzi się mocno pochylonym do przodu i po dłuższej jeździe boli kark i plecy w lędźwiach...to prawda?

???

W porównaniu z trekkingiem w drodze do sklepu - zdecydowanie niewygodne.

 

Ps.

Jabłka to są zwykle kwaśne,a Porsche nie da się jechać,bo fotel tak nisko,że drogi prawie nie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie ramy Canyona mają wyraźnie lepszą geometrię niż Cube, zwłaszcza jak chodzi o to, jak się zachowują przy skręcaniu - dzięki krótkim tylnym widełkom skręcają jak rowery 26", a nie jak tankowiec :P. A do tego sztywną oś z tyłu (Cube ma zwykły zacisk).

Przy 178cm Canyon w rozmiarze M powinien być super wygodny. Ja osobiście byłem zszkowany krótkością roweru gdy na niego wsiadłem - zajmuje się na nim typową dla 29er-ów wyluzowaną, lekko podniesioną pozycję. Zupełnie inaczej niż w ścigankich rowerach 26, gdzie pozycja była raczej wyciągnięta i pochylona. Nie można patrzyć na samą długość górnej rury - liczy się jeszcze długość mostka (u C krótkie) oraz sztyca bez setbacku.

 

Co do dylematów pomiędzy CF 5.9 i CF SL 6.9, to w droższym dostajesz standardową sztywną oś Syntace (w tańszym jest jakieś własne rozwiązanie Canyona, nie znam), niby minimalnie lżejsze koła (różnica kosmetyczna, więc raczej remis), ale też tylną przerzutkę shadow+ ze sprzęgłem, dzięki czemu łańcuch nie traci napięcia na wybojach, nie tłucze się i nie goni - moim zdaniem rewelacyjne rozwiązanie super poprawiające zmianę biegów. Nie wiem jak wypada porównanie Fox i RS, bo od (prawie) zawsze jeżdżę na tych drugich (działają dobrze i łatwo przeserwisować nawet we własnym zakresie - dostępne dokładne pdf'y, z rowerem nawet przysyłają na płytce). Po za tym jeden i drugi jest na Shimano, ale sąsiednie grupy i w efekcie ważą też podobnie, więc też trochę kwestia preferencji kolorystycznych i planowanej dostępności (niestety nie zawsze są dostępne od ręki, schodzą im jak ciepłe bułeczki :o).

Edytowane przez axi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie ramy Canyona mają wyraźnie lepszą geometrię niż Cube, zwłaszcza jak chodzi o to, jak się zachowują przy skręcaniu - dzięki krótkim tylnym widełkom skręcają jak rowery 26", a nie jak tankowiec :P. A do tego sztywną oś z tyłu (Cube ma zwykły zacisk).

Przy 178cm Canyon w rozmiarze M powinien być super wygodny. Ja osobiście byłem zszkowany krótkością roweru gdy na niego wsiadłem - zajmuje się na nim typową dla 29er-ów wyluzowaną, lekko podniesioną pozycję. Zupełnie inaczej niż w ścigankich rowerach 26, gdzie pozycja była raczej wyciągnięta i pochylona. Nie można patrzyć na samą długość górnej rury - liczy się jeszcze długość mostka (u C krótkie) oraz sztyca bez setbacku.

 

Co do dylematów pomiędzy CF 5.9 i CF SL 6.9, to w droższym dostajesz standardową sztywną oś Syntace (w tańszym jest jakieś własne rozwiązanie Canyona, nie znam), niby minimalnie lżejsze koła (różnica kosmetyczna, więc raczej remis), ale też tylną przerzutkę shadow+ ze sprzęgłem, dzięki czemu łańcuch nie traci napięcia na wybojach, nie tłucze się i nie goni - moim zdaniem rewelacyjne rozwiązanie super poprawiające zmianę biegów. Nie wiem jak wypada porównanie Fox i RS, bo od (prawie) zawsze jeżdżę na tych drugich (działają dobrze i łatwo przeserwisować nawet we własnym zakresie - dostępne dokładne pdf'y, z rowerem nawet przysyłają na płytce). Po za tym jeden i drugi jest na Shimano, ale sąsiednie grupy i w efekcie ważą też podobnie, więc też trochę kwestia preferencji kolorystycznych i planowanej dostępności (niestety nie zawsze są dostępne od ręki, schodzą im jak ciepłe bułeczki :o).

 

Dzięki za info, nie wiem czy poprostu w pełni wykorzystam przy mojej jeździe możliwości tego droższego modelu CF SL 6.9, ta przerzutka XT shadow+ jest świetnym rozwiązaniem masz rację, inna sprawa czy warto iść w karbon czy aluminium, wiem że Canyon ma świetne ramy aluminiowe i np taki model AL SLX 7.9 albo 8.9 czy nie będzie lepszym rozwiązaniem od CF 5.9 lub CF SL 6.9 ???

Chyba masz rację, najlepszy będzie dla mnie rozmiar M w L-kę nie będę się pakował bo będzie dla mnie za duży.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Canyona trzeba doliczyć koszty wysyłki.

7900 zł kosztuje ten Cube:

http://www.cube.eu/uk/bikes/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-race-29-carbonngreen-2015/

minus rabat 15%, to jest 6700 zł.

Ma karbonową ramę, sztywne osie, kompletny osprzęt XT i fajną, zmienioną w stosunku do poprzednich roczników geometrię (tylne widełki są dłuższe niż w Canyonie o 1 mm więc różnica jest żadna). 

Do tego serwis na miejscu i w razie ewentualnych kłopotów nie trzeba wysyłać roweru do Niemiec.

Edytowane przez Darek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a za co ten rabat 15% ?


Do Canyona trzeba doliczyć koszty wysyłki.

7900 zł kosztuje ten Cube:

http://www.cube.eu/uk/bikes/mtb-hardtail/reaction/cube-reaction-gtc-race-29-carbonngreen-2015/

minus rabat 15%, to jest 6700 zł.

Ma karbonową ramę, sztywne osie, kompletny osprzęt XT i fajną, zmienioną w stosunku do poprzednich roczników geometrię (tylne widełki są dłuższe niż w Canyonie o 1 mm więc różnica jest żadna). 

Do tego serwis na miejscu i w razie ewentualnych kłopotów nie trzeba wysyłać roweru do Niemiec.

 

No osprzęt ma świetny, praktycznie w XT, jednak ramy Canyon ma lżejsze i lepsze co udowadniają testy.

Skoro karbon lepiej tłumi nierówności to idę w karbon.

Zastanawia mnie ten rabat 15% jak go wywalczyć bo ten Cube za 6700zł to trzeba by się było naprawdę zastanowić, jednak to prawie tysiąc taniej niż CF SL 6.9 canyona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ile konkretnie waży rama tego Cube'a (Reaction GTC Race 29), a ile Canyona (CF SL 6,9) i na czym konkretnie ma polegać        "lepszość" ramy Canyona ?

2. Gdzie konkretnie czytałeś test porównawczy tego Cube'a i Canyona, skoro twierdzisz, że test pokazał przewagę ramy Canyona?

Edytowane przez Darek14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na forach o ramach Canyona i opinie są pozytywne, ludzie chwalą sobie ramy Canyona -lekkość i technologie na najwyższym poziomie.

Gdybym wiedział wszystko to bym nie zapisywał się na to forum a udzielał rad.

Czytałem w internecie oponie i gdzieś jakiś test, jak znajdę go to ci podam namiary.

Każdy ma swój gust, miałem rower Cube LTD Team za prawie 4tyś na aluminiowej ramie 26' i nie mogę złego słowa napisać o tym sprzęcie...

Chciałbym czegoś innego i Canyon mnie zaintrygował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...