Skocz do zawartości

[opony]pomoc w wyborze opon do trekkinga na asfalt


render

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Jako że zbliża się sezon chciał bym się poradzić odnośnie opon.

Otóż w sezonie robię wypady jednodniowe po 100-150km rowerem trekkingowym , jest tu jednak jeden minus obecne opony stwarzają duże opory toczenia i po takiej wycieczce człowiek jest "wypompowany"

Dodam że 90% mojej jazdy to asfalt od czasu do czasu leśne drogi .

Mam opony firmy schwalbe, z przodu marathon mondial 28x1.60; zaś z tyłu marathon xr 28x1.75, ciśnienie staram się utrzymywać dość wysokie około 5bar, dodam że na piachu te opony się nie sprawdzają..Zaletą ich jest duża odporność na ścieranie i zero problemów z łapaniem kapcia. No niestety przez wkładkę są cięższe no i bieżnik robią że  opory toczenia są spore.

Dlatego myślę nad ich zmianą biorąc pod uwagę schwalbe:

dureme

supreme

racer

(dwie pierwsze dość drogie, cenowo raczej do 100zł)

 

Chciałbym by jeździło się lżej. Może mieli byście inne propozycje opon (continental, kenda itp)

Jeszcze jedno czy wystarczy zmienić tylną oponę , czy raczej obie by efekt był odczuwalny?

A jak ma się tu szerokość opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz Vittoria Rubino, ale nie jestem pewien czy maja twój rozmiar.

 

Czy ktoś może mi wytłumaczyć rozmiar 28? Jedyne oznaczenia z którymi się stykamy na codzień to 26,27.5 i 700/29. Czy jak mówicie o 28 tires, to są to 27.5?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@render, Pisałeś, że obecny zestaw nie sprawdza się na piasku. W przypadku Supreme i Racer będzie jeszcze gorzej - musisz to wziąć pod uwagę. Dureme na wysokim ciśnieniu toczy się przy bardzo niskich oporach. Pod tym względem będzie zapewne wyraźnie lepiej niż Mondial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy lepiej wymienić obie czy tylko tylną, gdyż tylne koło generuje z reguły 75% oporu. Pytam o to gdyż zostawiając przód z grubszym bieżnikiem ma się lepsze "sterowanie " rowerem zwłaszcza na mokrej nawierzchni.

Zdaję sobie sprawę że gładsza opona to mniejsze opory toczenia ale gorsze zachowanie w piaszczystym terenie.

Dlatego z dwojga wolę mniejsze opory toczenia gdyż większość u mnie to asfalt, a i w piachu obecny zestaw nie daje rady trzeba prowadzić rower.

A może oprócz wymienionych prze ze mnie mieli byście inne propozycje, nie koniecznie z schwalbe lecz dobrze by miały wkładkę antyprzebiciową. czytałem dość pozytywne oponie o oponie kenda kwest tyle że to opona bez wkładki.

z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie porywałbym się na takie "rozkminki", co na przód, co na tył, gdyż powyżej 20km/h ponad 80% składowej oporów jazdy, to opór powietrza.

Najwięcej przejeździłem na oponach Schwalbe. Czy to z wkładką czy bez dętki od czoła opony nie przebiłem ani razu. Biorąc pod uwagę, że to łącznie kilkanaście tyś km, to raczej nie jest przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co będzie bardziej "skuteczne" czy wymiana opon na gładsze czy zwiększenie kosztem komfortu ciśnienie powietrza w kole?

Zgodzę się że duże znaczenie ma opór powietrza, ale opona też swoje robi (ciśnienie, bieżnik, szerokość) no i ciężar samego roweru + osobnika (a u mnie to 23 + 74kg)

Wpływa na to też kondycja, teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

no i ciężar samego roweru + osobnika (a u mnie to 23 + 74kg)
Twój rower waży 23 kg? To z czego on jest zrobiony. Ja popieram pomysł 2 różnych opon, na tył bardziej gładka na przód bardziej crossowa, ewentualnie nawet na tył trochę węższa.    
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@render, Z pewnością gładkie i wąskie opony. Ale im węższa opona tym wyższe ciśnienie. Najgorszym rozwiązaniem to pakowanie dużego ciśnienia do szerokich opon aby je bardziej uszosowić. Powoduje to zwykle nienormatywne zużywanie się bieżnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój rower waży 23 kg? To z czego on jest zrobiony.  

Odchudził by go do jakiś 17kg gdyby zdjął z niego podwójne sakwy z zawartością (dętka,klucze pompka, płaszcz i takie tam inne drobiazgi)

jest to rower trekkingowy z pełnym wyposażeniem typu światła, błotniki bagażnik itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Odchudził by go do jakiś 17kg gdyby zdjął z niego podwójne sakwy z zawartością (dętka,klucze pompka, płaszcz i takie tam inne drobiazgi) jest to rower trekkingowy z pełnym wyposażeniem typu światła, błotniki bagażnik itp
Myślałem że sam rower ma 23kg. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...