render Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 witam Jako że zbliża się sezon chciał bym się poradzić odnośnie opon. Otóż w sezonie robię wypady jednodniowe po 100-150km rowerem trekkingowym , jest tu jednak jeden minus obecne opony stwarzają duże opory toczenia i po takiej wycieczce człowiek jest "wypompowany" Dodam że 90% mojej jazdy to asfalt od czasu do czasu leśne drogi . Mam opony firmy schwalbe, z przodu marathon mondial 28x1.60; zaś z tyłu marathon xr 28x1.75, ciśnienie staram się utrzymywać dość wysokie około 5bar, dodam że na piachu te opony się nie sprawdzają..Zaletą ich jest duża odporność na ścieranie i zero problemów z łapaniem kapcia. No niestety przez wkładkę są cięższe no i bieżnik robią że opory toczenia są spore. Dlatego myślę nad ich zmianą biorąc pod uwagę schwalbe: dureme supreme racer (dwie pierwsze dość drogie, cenowo raczej do 100zł) Chciałbym by jeździło się lżej. Może mieli byście inne propozycje opon (continental, kenda itp) Jeszcze jedno czy wystarczy zmienić tylną oponę , czy raczej obie by efekt był odczuwalny? A jak ma się tu szerokość opony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Masz wiadomość na skrzynce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lopek77 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Zobacz Vittoria Rubino, ale nie jestem pewien czy maja twój rozmiar. Czy ktoś może mi wytłumaczyć rozmiar 28? Jedyne oznaczenia z którymi się stykamy na codzień to 26,27.5 i 700/29. Czy jak mówicie o 28 tires, to są to 27.5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 28 to to samo co 700/29er. Obręcz ma 622 x coś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 @@render, Pisałeś, że obecny zestaw nie sprawdza się na piasku. W przypadku Supreme i Racer będzie jeszcze gorzej - musisz to wziąć pod uwagę. Dureme na wysokim ciśnieniu toczy się przy bardzo niskich oporach. Pod tym względem będzie zapewne wyraźnie lepiej niż Mondial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
render Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 ale czy lepiej wymienić obie czy tylko tylną, gdyż tylne koło generuje z reguły 75% oporu. Pytam o to gdyż zostawiając przód z grubszym bieżnikiem ma się lepsze "sterowanie " rowerem zwłaszcza na mokrej nawierzchni. Zdaję sobie sprawę że gładsza opona to mniejsze opory toczenia ale gorsze zachowanie w piaszczystym terenie. Dlatego z dwojga wolę mniejsze opory toczenia gdyż większość u mnie to asfalt, a i w piachu obecny zestaw nie daje rady trzeba prowadzić rower. A może oprócz wymienionych prze ze mnie mieli byście inne propozycje, nie koniecznie z schwalbe lecz dobrze by miały wkładkę antyprzebiciową. czytałem dość pozytywne oponie o oponie kenda kwest tyle że to opona bez wkładki. z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Nie porywałbym się na takie "rozkminki", co na przód, co na tył, gdyż powyżej 20km/h ponad 80% składowej oporów jazdy, to opór powietrza. Najwięcej przejeździłem na oponach Schwalbe. Czy to z wkładką czy bez dętki od czoła opony nie przebiłem ani razu. Biorąc pod uwagę, że to łącznie kilkanaście tyś km, to raczej nie jest przypadek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
render Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 a co będzie bardziej "skuteczne" czy wymiana opon na gładsze czy zwiększenie kosztem komfortu ciśnienie powietrza w kole? Zgodzę się że duże znaczenie ma opór powietrza, ale opona też swoje robi (ciśnienie, bieżnik, szerokość) no i ciężar samego roweru + osobnika (a u mnie to 23 + 74kg) Wpływa na to też kondycja, teren. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 no i ciężar samego roweru + osobnika (a u mnie to 23 + 74kg) Twój rower waży 23 kg? To z czego on jest zrobiony. Ja popieram pomysł 2 różnych opon, na tył bardziej gładka na przód bardziej crossowa, ewentualnie nawet na tył trochę węższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mklos1 Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 @@render, Z pewnością gładkie i wąskie opony. Ale im węższa opona tym wyższe ciśnienie. Najgorszym rozwiązaniem to pakowanie dużego ciśnienia do szerokich opon aby je bardziej uszosowić. Powoduje to zwykle nienormatywne zużywanie się bieżnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
render Napisano 8 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Twój rower waży 23 kg? To z czego on jest zrobiony. Odchudził by go do jakiś 17kg gdyby zdjął z niego podwójne sakwy z zawartością (dętka,klucze pompka, płaszcz i takie tam inne drobiazgi) jest to rower trekkingowy z pełnym wyposażeniem typu światła, błotniki bagażnik itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 8 Marca 2015 Udostępnij Napisano 8 Marca 2015 Odchudził by go do jakiś 17kg gdyby zdjął z niego podwójne sakwy z zawartością (dętka,klucze pompka, płaszcz i takie tam inne drobiazgi) jest to rower trekkingowy z pełnym wyposażeniem typu światła, błotniki bagażnik itp Myślałem że sam rower ma 23kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.