Skocz do zawartości

[sprężyna dampera] Zamiana na nowy model


Gość Herbaciany

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Herbaciany

Witam.

Od jakiegoś czasu zacząłem narzekać na moją sztywną sprężynę, ze względu na totalny brak amortyzacji.

Chciałbym ją zmienić, dlatego chciałbym was prosić o radę.

Sprężyna w cenie 100-200zł

 

Pozdrawiam, Herbaciany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

co za damper?

jaka rama?

jaki skok?

jaka waga?

jaką aktualnie sprężynę posiadasz?

jakie zastosowanie?

 

Nie wiem co to za damper. Musiałbym pokazać na zdjęciu.

Rama to full.

O jaką wagę chodzi? Ramy, moją? Jeśli ramy -13kg moją -63kg

Sprężyna... Rockrider R66, wymiarów nie znam. Zmierzę i dam znać :)

Głównie jeżdże po szosach, lekko trudnym terenie, ponieważ nie chcę narażać roweru na uszczerbki ( nie jest przystosowany do trudnych terenów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co tam jest w tym rowerze to bym nie nazwał damperem, to jest tylko sprężyna, która w praktyce robi tyle samo dobrego co złego. Dowiedz się, jaki jest rozstaw otworów mocowania i kup po prostu normalny damper. Używany najlepiej, żeby było tanio. za 250 - 300 zł już się coś wynajdzie, tutaj parę przykładów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

To co tam jest w tym rowerze to bym nie nazwał damperem, to jest tylko sprężyna, która w praktyce robi tyle samo dobrego co złego. Dowiedz się, jaki jest rozstaw otworów mocowania i kup po prostu normalny damper. Używany najlepiej, żeby było tanio. za 250 - 300 zł już się coś wynajdzie, tutaj parę przykładów.

Dzięki za radę, lecz nie mogę wydać na damper 300zł w wzwyż, dlatego prosiłem o dobrą sprężynę.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko właśnie jak wymienisz sprężynę na miękką, nadal będzie to byle co - po co zatem tracić pieniądze? :) Rozumiem że pokrętło naprężenia sprężyny masz już na maksa i nadal jest za twardo. Otóż producent dobrze wiedział co robi, bo przy miększej sprężynie będziesz ją ugniatał przy każdym naciśnięciu na pedał, a "amortyzacja" będzie polegać na nieustannym baunsowaniu góra dół na siodle :D Najprostsze tłumienie powrotu sporo by pomogło. Jeżeli jednak chcesz spróbować jak to będzie na miękkiej sprężynie, za około 15 zł możesz sobie zamówić w zakładzie "sprężyniarskim".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd teoria, że ten damper nie ma tłumienia powrotu? Z tego co wiem, to ma nawet w miarę działające (choć oczywiście bez regulacji, więc określenie "działające" jest uzależnione od masy jeźdźca).

 

Do autora wątku:

1. Zakres regulacji sprawdziłeś? Jeden koniec sprężyny opiera się na pierścieniu obracającym się na gwincie - kręcąc sprężyną tak, żeby pierścień luzował sprężynę zmniejszasz twardość. Dokręć tylko na tyle, żeby sprężyna nie latała luźno + pół obrotu.

2. 250-300 zł na normalny damper to dobrze zainwestowana kasa, rower odżyje. Skoro kupiłeś fulla, to chyba chcesz, żeby spełniał swoją funkcję? Nowa sprężyna to wydatek ok. 150 zł, więc niewiele mniej (o ile coś dopasujesz - na oko może stare sprężyny z Foxów by pasowały).

3. A jeśli nie bierzesz tego w ogóle pod uwagę, podjedź najlepiej do jakiegoś zaufanego serwisu, prędzej Ci pomogą niż my, bo będą wiedzieli co zmierzyć, może też będą znali w okolicy jakąś manufakturę sprężyn, która Ci dorobi za mniejsze pieniądze, jak będziesz w stanie im powiedzieć, co chcesz (czyli np. 25% słabszą - tu znów serwis pomoże to orientacyjnie określić).

4. Przyjrzyj się też, czy nie ma na sprężynie nadrukowanej twardości (prawdopodobnie coś z zakresu 300-750). Bez tego parametru nic zdalnie nie wykombinujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

A skąd teoria, że ten damper nie ma tłumienia powrotu? Z tego co wiem, to ma nawet w miarę działające (choć oczywiście bez regulacji, więc określenie "działające" jest uzależnione od masy jeźdźca).

 

Do autora wątku:

1. Zakres regulacji sprawdziłeś? Jeden koniec sprężyny opiera się na pierścieniu obracającym się na gwincie - kręcąc sprężyną tak, żeby pierścień luzował sprężynę zmniejszasz twardość. Dokręć tylko na tyle, żeby sprężyna nie latała luźno + pół obrotu.

2. 250-300 zł na normalny damper to dobrze zainwestowana kasa, rower odżyje. Skoro kupiłeś fulla, to chyba chcesz, żeby spełniał swoją funkcję? Nowa sprężyna to wydatek ok. 150 zł, więc niewiele mniej (o ile coś dopasujesz - na oko może stare sprężyny z Foxów by pasowały).

3. A jeśli nie bierzesz tego w ogóle pod uwagę, podjedź najlepiej do jakiegoś zaufanego serwisu, prędzej Ci pomogą niż my, bo będą wiedzieli co zmierzyć, może też będą znali w okolicy jakąś manufakturę sprężyn, która Ci dorobi za mniejsze pieniądze, jak będziesz w stanie im powiedzieć, co chcesz (czyli np. 25% słabszą - tu znów serwis pomoże to orientacyjnie określić).

4. Przyjrzyj się też, czy nie ma na sprężynie nadrukowanej twardości (prawdopodobnie coś z zakresu 300-750). Bez tego parametru nic zdalnie nie wykombinujemy.

200mm damper

125mm sprężyna

45mm zewn.średnica sprężyny

34mm wewn.średnica sprężyny.

Dziękuję bardzo za rady.

P.S Na damperze nie ma żadnych informacji.

A skąd teoria, że ten damper nie ma tłumienia powrotu? Z tego co wiem, to ma nawet w miarę działające (choć oczywiście bez regulacji, więc określenie "działające" jest uzależnione od masy jeźdźca).

 

Do autora wątku:

1. Zakres regulacji sprawdziłeś? Jeden koniec sprężyny opiera się na pierścieniu obracającym się na gwincie - kręcąc sprężyną tak, żeby pierścień luzował sprężynę zmniejszasz twardość. Dokręć tylko na tyle, żeby sprężyna nie latała luźno + pół obrotu.

2. 250-300 zł na normalny damper to dobrze zainwestowana kasa, rower odżyje. Skoro kupiłeś fulla, to chyba chcesz, żeby spełniał swoją funkcję? Nowa sprężyna to wydatek ok. 150 zł, więc niewiele mniej (o ile coś dopasujesz - na oko może stare sprężyny z Foxów by pasowały).

3. A jeśli nie bierzesz tego w ogóle pod uwagę, podjedź najlepiej do jakiegoś zaufanego serwisu, prędzej Ci pomogą niż my, bo będą wiedzieli co zmierzyć, może też będą znali w okolicy jakąś manufakturę sprężyn, która Ci dorobi za mniejsze pieniądze, jak będziesz w stanie im powiedzieć, co chcesz (czyli np. 25% słabszą - tu znów serwis pomoże to orientacyjnie określić).

4. Przyjrzyj się też, czy nie ma na sprężynie nadrukowanej twardości (prawdopodobnie coś z zakresu 300-750). Bez tego parametru nic zdalnie nie wykombinujemy.

Full jest fullem, lecz co fakt to fakt.

Nie będę za dużo kombinował z BTwinem.

Chciałem tylko kupić sprężynę...ale jeśli to jest niezbyt dobre rozwiązanie to sobie odpuszczę.

P.S Jak ustawić profilowe na 'forumrowerowe.org' ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

200mm damper 125mm sprężyna 45mm zewn.średnica sprężyny 34mm wewn.średnica sprężyny. Dziękuję bardzo za rady. P.S Na damperze nie ma żadnych informacji.
 

Nie tyle na damperze, co na samej sprężynie, tak jak tu: http://www.sicklines.com/tech-info/shock/coil_spring.jpg

 

Jak faktycznie nie ma, to ja bym walił do serwisu tudzież szukał w okolicy fabryki sprężyn (zdecydowana większość podejmuje się takich jednostkowych zleceń). Tylko zmierz wcześniej, jaki masz SAG i o ile sprężyna musiałaby być słabsza, żeby mieć te ~25-30%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Herbaciany

 

Nie tyle na damperze, co na samej sprężynie, tak jak tu: http://www.sicklines.com/tech-info/shock/coil_spring.jpg

 

Jak faktycznie nie ma, to ja bym walił do serwisu tudzież szukał w okolicy fabryki sprężyn (zdecydowana większość podejmuje się takich jednostkowych zleceń). Tylko zmierz wcześniej, jaki masz SAG i o ile sprężyna musiałaby być słabsza, żeby mieć te ~25-30%.

Tak w sumie to nie ma nic.

Mógłbym powiedzieć - tajemniczy rower.

A wiesz co.. ostatnio wędruje i pytam o te sprężyny i dowiedziałem się, że to nie ma sensu.

Myślałem, że zmiana zrobi różnicę, ale to tylko teoria.

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...