Mateusz1332 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Witam Od roku posiadam kolarke Peugeot która ma wiele dupereli . Zapłaciłem za nią 400 zł i tu mam kilka pytań 1.Czy zdjęcie tych drobiazgów ( bagażnika , wachlarzy (przedni zdjęty ) dynamo , świateł ( zastąpienie na baterie ) blokady koła ... ) poprawi jakość jazdy ? 2.Czy jest warta ceny za którą ją kupiłem ? 3.Jest to stary rower ( nie serwisowany ) więc co wymienić ? Czy udać się de serwisu ? Jest brudna bo pogoda jest jaka jest ... http://zapodaj.net/7d890ca4c67e3.jpg.html http://zapodaj.net/5c324d3f3502a.jpg.html http://zapodaj.net/f6d8f553a4f50.jpg.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzych0 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Nie dałeś klamry w tytule. 1. Bagażnik jak nie potrzebujesz możesz zdjąć, ale błotniki przy pogodzie o której wspomniałeś warto zostawić. 2. Wygląda, że w przyzwoitym stanie więc cena wg mnie ok. 3. Jak wszystko sprawne to nie ma sensu wymieniać. Warto natomiast byłoby przesmarować piasty, stery, suport. Możesz oddać do serwisu, ale możesz też zrobić to sam i przy okazji się nauczyć. Jednak wtedy, będziesz potrzebował kilku narzędzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lajtspid Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 3.Jest to stary rower ( nie serwisowany ) więc co wymienić ? To zależy, co jest zużyte. Linki, pancerze, klocki hamulcowe, może opony jeśli stare są sparciałe... Napęd... Generalnie zacznij od wyczyszczenia, nasmarowania i podstawowej regulacji. Później jazda próbna i wszystko wyjdzie w praniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 4 Marca 2015 Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Rower wygląda na zadbany, więc cena wydaje się atrakcyjna. Powinieneś zrobić podstawowy przegląd jak napisali koledzy wyżej i wymienić zużyte części. Rozwiń swoją myśl, co rozumiesz pod pojęciem "poprawi jakość jazdy". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz1332 Napisano 4 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2015 Dzięki wszystkim za odpowiedzi Będę go powoli przygotowywał do sezonu, a co do "poprawienia jakości jazdy" miałem na myśli poprawienie prędkości maksymalnej ( ~ 55 km/h ) jak i średniej ( ~30 km/h ) ponieważ rower wydaje się ciężki ( na razie nie miałem okazji zważyć ale waży co najmniej 10/12 kg ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kristofer123456 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Ma prawo wydawać sie cięzki, w końcu to stalowa rama. Jak chcesz zrzucić trochę wagi, to pozdejmuj zbędne drobiazki np.bagażnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazekslawek Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Ma prawo wydawać się ciężki bo jest ciężki, mam taki sam tylko że w takim jakby hm morskim kolorze? Po zdjeciu bagażnika itp waży jakieś 10-11kg. Rama Cr-Mo. Wielkich osiągów na nim miećnie będziesz ,ani jakiejs wilekiej przyjemności z jazdy. U mnie po roku został zdegradowany do pozycji roweru awaryjnego i zimówki na rzecz Cannondale CAAD3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 5 Marca 2015 Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Za wiele nie zyskasz demontując części. Jeżeli zamierzasz się ścigać, to odpuść modernizacje tego roweru i poszukaj czegoś bardziej konkurencyjnego. Jeżeli będziesz jeździł sam, to będziesz walczył sam ze sobą. W takim przypadku waga roweru nie jest bardzo istotna. Najważniejsze aby rozmiar ramy był odpowiedni, bo jeżeli będzie za mała albo za duża nie będziesz czerpał przyjemności z jazdy. Zdemontuj zbędny osprzęt i ciesz się z wygody jaką daje rama cr-mo. Jak przekręcisz kilkaset kilometrów będziesz mógł ocenić, czy zmienić siodełko aby było wygodniej, zmienić klamki i manetki na klamkomanetki aby można było zmieniać biegi podczas jazdy na stojąco, założyć pedała i buty z zapięciami aby zwiększyć kadencję i wykorzystać pełny obrót korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz1332 Napisano 5 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2015 Jeszcze raz dzięki wszystkim za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 6 Marca 2015 Udostępnij Napisano 6 Marca 2015 Przerzutka tylna wygląda (o ile jakość zdjęć na to pozwala) na positrona. To stary i zapomniany system. Jeździć póki działa a potem myśleć o wymianie, bo pancerza z drutem tak łatwo nie dostaniesz. To Francuz, więc niestety jest spora szansa, że gwinty są wg francuskich standardów (suport, stery). Więc smaruj i dbaj, bo jak się poważnie posypie, to będzie problem ze znalezieniem części zamiennych. I módl sie, żeby piasta tylna nie była helico Mallarda . Bo wolnobiegu do tego nie dokupisz (i trzeba bedzie przepleść koło). Ale rower wygląda fajnie (jak wiekszośc starych szos), więc ciesz się z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.