Somyo Napisano 2 Marca 2015 Napisano 2 Marca 2015 Hej, jestem zielony jeżeli chodzi o rowery i chciałem poradzić się ludzi, których pasją są MTB i nie tylko. Chodzi o to, że planuje kupić rower do max 2000 zł, a znalazłem kilka w okolicach 1700 zł. I tutaj pytanie: czy są okej? Zależy mi na jeździe w mieście, lasem, czasami jakieś małe góry (nic hardcorowego), poskakać amatorsko na hopkach małych czy coś. 1. Kands COMP eR 27,5 Nowość 2015 2. Rower górski 27,5 Kross LEVEL R2 2014 3. ROWER KROSS LEVEL R2 L 2014 4. rower Kross Hexagon R4 27.5 - 2015 Najbardziej podoba mi się nr 1 (niestety na częściach się nie znam, więc wygląd u mnie to jedyne czym się mogę kierować) Mam nadzieję, że pomożecie i wytłumaczycie co jest okej i co nie jest. Czym się kierować kupując rower. Jaką ramę w ogóle do mojego wzrostu? 20" będzie okej? - 178 cm , waga 73 kg Z góry dzięki i pozdrawiam.
Samwieszkto Napisano 2 Marca 2015 Napisano 2 Marca 2015 Ja też jestem zielony i stoję przed podobnym dylematem jak Somyo. W toku dyskusji z wiedzącymi kolegami uświadomiłem sobie jednak kilka rzeczy które "oni" powtarzają na każdym kroku a które "my" z trudem i niechętnie przyswajamy. 1 ) Dobrze jest sobie uświadomić do czego ( tak naprawdę ) będzie nam służył ten rower i czy na pewno powinien to być MTB. Może się okazać że tak naprawdę nie jest nam potrzebny powietrzny amortyzator o skoku 200mm , hydrauliczne sześciopunktowe hamulce na tarczach wielkości talerza obiadowego i 30 biegowe przerzutki na najwyższym osprzęcie też raczej się nie przydadzą. Zresztą pal licho jeżeli nam się poprostu nie przydadzą , gorzej gdy okaże się że będą nam przedzkadzać. Nie przedłużając : Należy zastosować brzytwę Ockhama i postarać się dopasować rower do swoich potrzeb . W większości wypadków pozwoli to zaoszczędzić kupę forsy i uniknąć rozczarowań. 2). Należy odnosić się z dużą rezerwą do bezkrytycznego zawierzania w magię marki. Nie ma też powodu twierdzić że "dobra marka " deprecjonuje jakość roweru. Najlepiej nie brać tego co pisze na ramie pod uwagę. 3. Nie dać się nabrać na napis Deore na tylnej przrzutce. Należy sprawdzić nie tylko klasę tylnej przerzutki ale także reszty istotnych części roweru. Przy tej okazji warto znowu uświadomić sobie do czego będzie służył nasz rower i które jego cechy i podzespoły będà dla nas najważniejsze. 4) CDN.
Looser Napisano 2 Marca 2015 Napisano 2 Marca 2015 czy są okej? tak sa okey Zależy mi na jeździe w mieście, lasem, czasami jakieś małe góry (nic hardcorowego), poskakać amatorsko na hopkach małych czy coś az tak uniweralnych rowerow nie produkuja... musisz sie okreslic, na mtb fajnie sie smiga po terenie, jak jest dobry to i ladnie wybiera nierownosci, ale najwygodniejszy to on nie jest do jazdy po miescie i rekreacyjnie (niestety na częściach się nie znam, więc wygląd u mnie to jedyne czym się mogę kierować spokojnie, nikt ci nie da za 2000 roweru wartego 12000, powiedzialbym ze mozesz sie kierowac wygladem bo nie odbiegaja one od siebie będzie okej? zdaje mi sie ze troche za duzo, obstawialbym 18-19 ale to musialbys siasc i sprawdzic
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.