Skocz do zawartości

[Opony] Cross 28" na szosę


JurekT20

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poszukuję oponki do roweru crossowego. Rozmiar mniej więcej od 28C do 32C

Cena max 100zł za oponę.

Znalazłem takie 3:

 

Schwalbe Marathon Plus

http://www.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1646/Schwalbe.Marathon.Plus/

 

Schwalbe Marathon Racer

http://www.bikekatalog.pl/2012//komponenty/1651/Schwalbe.Marathon.Racer/

SUPERSPORT PLUS CONTINENTAL

http://www.cyklotur.com/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-28-cali-622/p,opona-supersport-plus-continental,45139.html

 

Ewentualnie jakieś inne propozycję. Z góry dzięki. 

Napisano

Hej!   

Ja mam podobny dylemat, ale się z nim uporałem. Poczytałem forum inne strony www i padło na Schwalbe Marathon Racer 1.20.  
 

Tutaj masz katalog, obczaj sobie co i jak>>http://ctbike.pl/uploads/files/SCHWALBE-KATALOG-CTBIKE.pdf

 

Na rowertour.com są na przecenie po 86 złociszy + przesyłka. 

Jak coś w czwartek myślę, że będę po pierwszej jeździe testowej to dam znać co i jak. 

Napisano

No właśnie waga. Nigdy nie brałem tego za bardzo pod uwagę.

Ale dwa marathony to ponad 1,6kg za dwie opony. Zastanawiam się nad Koykiem. Nie brałem pod uwagę opon bez bieżnika. Ale ponoć ma bardzo dobre właściwości jezdne. Conti tez dobre ale jednak cena za wysoka dla mnie jak za oponę. Na początku brałem pod uwagę Conti supersport plus.

Napisano

podepnę się lekko pod temat, mam takie pytanie bardziej z ciekawości, gdyż widziałem że niektóre opony Shwalbe mają w opisie maksymalne obciążenie 95kg, czyli jest to już taka maksymalna wartość, której nie można przekraczac jak wnioskuję( moja waga + całego roweru)? Możliwe, że z jakimś czasem będę zmieniał na węższe opony, ale na ten moment współczynnik wagowy mam właśnie koło 95 kg. Więc chyba lepiej najpierw troche zrzucić przed zmianą? :>

Napisano

waga podana dla opony to max waga rowerzysty + rower jaka wytrzyma opona bez uszkodzenia przy max ciśnieniu w kole, nie należy jej przekraczać.

Przy wyborze opony oprócz oporów toczenia należy wziąć pod uwagę zachowanie jej na mokrej i piaszczystej nawierzchni a przy "łysych" oponach może zakończyć się glebom. Istotne też jest że wąska opona to gorszy komfort jazdy a to przy dłuższych dystansach może być nie ciekawe.

Napisano

Hej!   

 

Ja mam podobny dylemat, ale się z nim uporałem. Poczytałem forum inne strony www i padło na Schwalbe Marathon Racer 1.20.  

 

Tutaj masz katalog, obczaj sobie co i jak>>http://ctbike.pl/uploads/files/SCHWALBE-KATALOG-CTBIKE.pdf

 

Na rowertour.com są na przecenie po 86 złociszy + przesyłka. 

 

Jak coś w czwartek myślę, że będę po pierwszej jeździe testowej to dam znać co i jak. 

 

Jak tam test opon racer ?? Naprawdę nie mogę się zdecydować. Czy Schwalbe Racer czy Kojak.

Napisano

Nic nie piszesz o warunkach w jakich chcesz jeździć. Marathony są ciężkie ale plusy. Racery to waga ~0,4kg w rozmiarze jakiego szukasz. Na kojakach raczej z asfaltu nie zjedziesz. Racery niewielki, ale jakiś bieżnik jednak mają więc pozwolą na więcej. Mam racery, które niemal rozleciały się po około 2,5kkm, ale trafiłem na felerny komplet. Dystrybutor wymieni je na nowe. Czekam na przesyłkę.

Napisano

Opony będą używane po asfalcie i mieście. Więc muszą być wytrzymałe na miasto ale i małe opory toczenia na szosie. Mam dwa komplety kół. Jeden na szosę chcę a drugi mam w teren.

Napisano

Cześć

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, a może też podsunę autorowi model opony którą warto by się zainteresować.

Chodzi mi o to, że planuję zakup opon Continental Travel Contact tylko problem w tym, że myślałem o zakupie wersji zwijanej, ale niestety jest problem z jej dostępnościa i teraz pytanie, czy jest jakaś kolosalna różnica między wersją zwijaną a drutową ??? Jeśli chodzi o wagę, to wersja zwijana waży ok. 550g a wersja drutowa 580g więc waga raczej nie będzie odczuwalna i nie przełoży się na osiągi na asfalcie ??? Wolę zapytać bardziej doświadczonych w temacie opon zanim dokonam zakupu, bo będzie to pierwsza zmiana opon w moim rowerze, a nie wiem czy warto ją kupić ???

Napisano

Opony będą używane po asfalcie i mieście. Więc muszą być wytrzymałe na miasto ale i małe opory toczenia na szosie. Mam dwa komplety kół. Jeden na szosę chcę a drugi mam w teren.

 

Jak asfalt jest w miarę gładki to mozna smiało brac opony bez bieżnika, najlepiej zwijane tu waga ma spore znaczenie.

 

Co do zwijanej i drutowanej to nie wierze zeby waga obydwu byla na podobnym poziomie tak jka napisal kolega wyżej.

Ja mam schwalbe spicer drut 700x35c oponi na szosę waga ok 500g sztuka i szchwalbe racing ralph zwijane 700x35c chyba każdym znane waga ok 300g sztuka. Jeśli chodzi o dobrej jakości gładki asfalt to Spicery lepiej się toczą ale jak wiadomo wiele dróg w Polsce jest w stanie hmmmm... tak więc na "szorstkim" asfalcie z wybojami znacznie szybciej pojadę na Racing Ralphah a do tego komfort jazdy przy takim samym cisnieniu jest dużo lepszy a i w terenie spisują się dobrze, jedyna wada to to ze na asfalcie bieżnik znika w oczach. Teraz już bym chyba nie kupił opon drutowanych.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Cześć

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, a może też podsunę autorowi model opony którą warto by się zainteresować.

Chodzi mi o to, że planuję zakup opon Continental Travel Contact tylko problem w tym, że myślałem o zakupie wersji zwijanej, ale niestety jest problem z jej dostępnościa i teraz pytanie, czy jest jakaś kolosalna różnica między wersją zwijaną a drutową ??? Jeśli chodzi o wagę, to wersja zwijana waży ok. 550g a wersja drutowa 580g więc waga raczej nie będzie odczuwalna i nie przełoży się na osiągi na asfalcie ??? Wolę zapytać bardziej doświadczonych w temacie opon zanim dokonam zakupu, bo będzie to pierwsza zmiana opon w moim rowerze, a nie wiem czy warto ją kupić ???

 

Na przykładzie Conti SuperSport Plus 700x28c drutowanej moge powiedziec że założenie tej opony na niektore obrecze np Easton to MASAKRA. Opona sprawia wrazenie pancernej, ale żeby ja wcisnac na obrecz trzeba byc mega cierpliwym. Idzie to koszmarnie ciezko. Tył udało mi sie wcisnac po paru min walki, na przodzie poległem, przebilem 2 detki, złamałem łyżke...i zostawiłem to na nastepny dzien. Za to pozniej niby się gum na tych oponach nie łapie :>

Jesli jest ktos kto twierdzi ze każda opona da się wcisnac palcami na kazda obrecz, to chcialbym to zobaczyc na  moim zestawie

Napisano

Cześć wszystkim,

Chciałbym się podpiąć pod temat. Aktualnie posiadam opony kellyes soft line 28-700x38Ci myślę o zmianie gdyż ostatnimi czasy dość często łapie kapcia z różnych przyczyn. Ostatnio nawet najechałem na śrubę i przepiła mi koło i dętkę w 2 miejscach. Mieszkam w Warszawie i potrzebuję czegoś co pozwoli mi łatać/kupować dętek co chwilę. Jeżdżę raczej po mieście i czasami poza, więc myślałem o tym aby się szarpnąć na jakieś Continentale lub Schwalbe. Skłaniam się raczej do bardziej wyprofilowanych w stronę szosy ale raczej powinny mieć bieżnik.Poniżej zamieszczam linki, które rzuciły mi się w oko.

http://allegro.pl/28-700x37c-opona-continental-sport-contact-ii-drut-i5352249343.html

http://allegro.pl/28-700x37c-opona-continental-travel-contact-reflex-i5355560459.html

http://allegro.pl/schwalbe-opona-marathon-plus-28x1-4-sg-reflex-cr-i5249503302.html

http://allegro.pl/schwalbe-opona-marathon-plus-28x1-25-sg-reflex-cr-i4977623632.html

http://allegro.pl/opona-rowerowa-schwalbe-28x1-35-spicer-kevlar-guar-i5246308022.html

http://allegro.pl/schwalbe-road-plus-28x1-40-700x35c-reflex-i5538898231.html

 

Ogólnie mam dość łatania i wymian dętek . Na pewno jest to też spowodowane moim stylem jazdy, no ale opony mają już swoje lata. 

 

W związku z powyższym prosiłbym o polecenie opon, jak i też szerokości dla mojej osoby (70 kg).  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...