Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] Wybór amortyzatora pod konkretny rower


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rozważam zakup używanego roweru trekingowego, bądź crossowego w dobrym stanie i na dobrym osprzęcie.

Znalazłem taki rower:

http://allegro.pl/rower-stevens-full-deore-jak-nowy-i5134474518.html

Spełnia moje wymagania odnośnie wyposażenia ale brakuje mu jednej niezbędnej mi rzeczy - przedniego amortyzatora.

I tu moja prośba do Was o wskazanie jakiejś propozycji do tego roweru.

Rower będzie eksploatowany zarówno na asfaltowych ścieżkach rowerowych jak i w lasach i innych bezdrożach.

Amortyzator musi mieć regulację i  blokadę skoku. Moja waga 85 kg, wzrost 181 cm.

Za całość roweru chciałem się zmieścić do 1800, więc zostaje na amortyzator max 500 zł, ale kwota ta powinna uwzględniać również koszt montażu w serwisie, bo sam raczej tego nie dam rady zrobić.

Jeśli możecie polecić jakiś amortyzator pasujący do tego modelu bardzo proszę o propozycje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

NCX E-RL

Dzięki za propozycję. Amortyzator fajny, ale nie udało mi się znaleźć go za kwotę poniżej 500 zł.

Może jakaś tańsza propozycja (np. bez sprężyny pneumatycznej)?!?

Czy zmieniając taki widelec w podanym rowerze trzeba będzie coś jeszcze wymienić (nie wiem, stery czy coś innego), jaki może być koszt wymiany w serwisie?

Na jakie wymiary amortyzatora zwrócić uwagę, żeby na pewno pasował do tego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość i szerokość rury sterowej, wysokość od osi do korony, rozmiar koła, mocowanie hamulca. Ale dodawanie amortyzatora do roweru który go oryginalnie nie miał to zły pomysł. Znacznie podniesie ci to przód i zepsuje kąty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

poszukaj crossa a nie trekinga który średnio nadaje się aby puścić się na nim w las

Dzięki za odpowiedź. Tak naprawdę to te trekingi które rozpatruję, to są jak crossy (kształt ramy, kierownicy, itp), mają tylko błotniki, bagażnik i dynamo w piaście. Stąd wolę zakup pełnego trekinga, żeby nie wydawać potem na te dodatki, które na dłuższą wyprawę po drogach będą mi potrzebne. Akurat ten model nie ma amortyzatora ale jak na podzespoły cena wydała mi się atrakcyjna, stąd mój pomysł dokupienia do niego amortyzatora, żeby rower nadał się do jazdy jaką preferuję, czyli wszelkie  ścieżki ubite, a jak trza to i na pole i czy w las wjechać bez obawy, oczywiście odpowiednio wolniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Panowie za odpowiedź.

Nie do końca się zgodzę, że dodatki do crossa to koszt 150, gdyż samo dynamo w piaście tyle kosztuje.

 

A czy przedstawione poniżej modele będą lepszym wyborem niż podany w pierwszym poście trekking bez amortyzacji?

 

1) cross

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5114706363&ref=last-visited

 

2) trekking

http://allegro.pl/jak-nowy-raleigh-rushhour-3-0-disc-roz-55cm-2014-i5123781895.html?ref=mainpage-observed

 

Przypomnę, że rowerem głównie jeździć będę ubitymi drogami asfaltowymi i leśnymi (ok 75%, z czego może 30% długie wyprawy z bagażnikiem i sakwami), a 25% po bezdrożach, typu łąki, las, ale bez hardcoru. Co byście mogli polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...