nognog Napisano 27 Lutego 2015 Napisano 27 Lutego 2015 Witam Mam problem z odkręceniem prawej miski starego suportu. Nie wiem do końca jaki gwint tam siedzi. Kupiłem suport BSA 68mm przekonany, że jest tu jakiś standard, ale teraz zmierzyłem dokładnie (miarką, nie mam suwmiarki) i wydaje się że mufa ma szerokość 70mm. Spróbowałem z lewej strony wkręcić nakrętkę od nowego suportu i wchodzi bez problemu. Czy każda mufa o szerokości 70mm ma gwint włoski? Wiem, że gwinty te różnią się średnicą. Czy można wkręcić lewą część suportu bsa w gwint włoski? Zgłupiałem troche i nie chce się meczyć z tym suportem, tylko po to żeby się dowiedzieć, że przez cały czas go dokręcałem zamiast odkręcać. I pytanie dodatkowe. Jeżeli mufa ma gwinty bsa i szerokość 70mm, to czy można tam zamontować suport 68mm? Te 2mm z jednej strony zrobiłyby różnicę?
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2015 Mod Team Napisano 27 Lutego 2015 Gwint włoski ma 70mm ale także delikatnie większą średnice misek i oba gwinty prawe. skoro lewą odkręciłeś, to ją wyjmij i porównaj.
nognog Napisano 27 Lutego 2015 Autor Napisano 27 Lutego 2015 Lewa miska starego typu ma tą samą średnicę co lewa nakrętka nowego. Jak pisałem, próbowałem wkręcić nakrętkę lewą z nowego suportu i wchodzi bezproblemowo. Sprawdziłem dokładnie, mufa ma 70mm.
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2015 Mod Team Napisano 27 Lutego 2015 Poza znanymi typami gwintów czyli angielski i włoski, było także kilka bardzo rzadko spotkanych chociażby Francuzki ... Najlepiej będzie jak napiszesz co to za rama jest na początek
nognog Napisano 27 Lutego 2015 Autor Napisano 27 Lutego 2015 Jest to jakieś stare mtb, z końca lat 90. Zaraz znajdę jak to wygląda, bo widziałem niedawno na forum podobny. Znalazłem też taki wątek: http://www.forumrowerowe.org/topic/86982-suport-nietypowa-mufa-70mm-bsa/ Wygląda na to że coś takiego istnieje. Nie mogę znaleźć, ale jest to z tego co pamiętam marketowiec, także niestandardowe rozwiązania są spodziewane. Mam już graty do reanimacji kupione, wszystko gra, tylko ten suport :/ Generalnie zbieram na nowy i szkoda mi teraz kasy na nową ramę i pewnie od razu widelec, a na taki jak chce to pozbieram jeszcze do września, albo lepiej
nognog Napisano 27 Lutego 2015 Autor Napisano 27 Lutego 2015 Okręcam tak jak gwint bsa. Znaczy sie zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Spróbuje jeszcze patentu ze śrubami, może pomoże.
Mod Team Puklus Napisano 27 Lutego 2015 Mod Team Napisano 27 Lutego 2015 BSA odkręca wie lewą w lewo prawą w prawo ! ! !, stąd nie mogłeś odkręcić bo zakręcałeś.
Mod Team Puklus Napisano 28 Lutego 2015 Mod Team Napisano 28 Lutego 2015 No teoretycznie dobrze ... o ile to BSA ... Próbowałeś w lewo kręcić ? Zakrop także penetratorem gwint, jakimś wd40 albo czymś podobnym.
nognog Napisano 28 Lutego 2015 Autor Napisano 28 Lutego 2015 Na razie się poddałem. Nie mam też za bardzo warunków do męczenia się z tym suportem. Jak mnie choroba puści to złożę stary i udam się do ojca, zmontuje tam taki wihajster, że albo puści albo ramę wykończę.
nognog Napisano 1 Marca 2015 Autor Napisano 1 Marca 2015 Niestety sprawdziłe się chyba najgorszy scenariusz z możliwych, czyli suport francuski. Nie odkręciłem, ale z prawej strony widać końcówkę zwojów, która sugeruje gwint prawostronny. Z tabeli kompatybilności wynika, że lewą miskę od bsa da radę wkręcić w francuski gwint. Rozumiem, że na maszynach nic takiego nie dostanę. Misek nowych pewnie też nie. Ktoś wie jak to jest z łożyskami i osią? Te standardowe pasują? Czy na trochę wyżłobionych miskach da radę jeździć?
Garlock Napisano 3 Marca 2015 Napisano 3 Marca 2015 Jak masz lekkie rowki w miskach i nie jeździsz wyczynowo to jeszcze spokojnie trochę pojeździsz. Gorzej jak masz wżery, dziury itp. To się będzie sypać. Miski od BSA nie wkręcisz w francuską mufę. Tzn wkręcisz ale masz minimalnie mniejszą średnicęi inny skok gwintu ( 24 gwinty na cal w BSA i 25,4 zwoju na cal we francy) czyli w pewnym momencie możesz zerwać gwint. I nie będzie to trzymać porządnie (chyba, że wkręcisz na Loctite) Jak chcesz prawidłowo naprawić to masz 2 opcje: 1. Kupić oryginalne części. Raczej na e-bay'u (drogo!) lub np takie zamienniki z Juesej: http://harriscyclery.net/itemdetails.cfm?ID=3204 Mozesz poszukać kompaktowego suportu na maszynach : http://www.ebay.com/itm/French-Threaded-Bottom-Bracket-various-lengths-/191105554879?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item2c7ec759bf 2. Przegwintować na włoski. Tzn. dać do warsztatu, żeby przejechali rozwiertakiem z 35mm na 36mm i poprawić gwint. We francy i włoskim masz ten sam skok 1mm i oba gwinty prawe wiec będzie pasować idealnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.