tommies Napisano 25 Lutego 2015 Napisano 25 Lutego 2015 Moja wiedza na temat rowerów z pełną amortyzacją zatrzymała się w okolicach roku 1999 kiedy to sprzedałem Meridę Matts Comp i kupiłem upragnionego ale kosmicznie drogiego Treka Y Niestety po tym jak mi go skradziono od kilku lat używam roweru wyłącznie z przednim amortyzatorem - obecnie Trek 8500 - nie pasuje mi to jednak do końca. Postanowiłem kupić używaną ramę/rower z pełną amortyzacją. I tu pojawił się problem. jest tyle systemów, marek i rozwiązań, że kompletnie się już pogubiłem czytając fora internetowe.Użytkowanie to przede wszystkim Warszawa i okolice, a przede wszystkim Puszcza Kampinoska. Najbardziej mi zależy na komfortowym wybieraniu nawet mniejszych nierówności, nawet jeśli system zawieszenia będzie taki z większymi stratami od pedałowania i będzie nieco bujał.Dobrze jakby był w miarę niezawodny a ewentualne wymiany łożysk tanie i proste. Nie musi to być nowość - raczej coś sprawdzonego, nawet jeśli posiada nieco gorsze właściwości od nowych systemów.Zależy mi na opinii o systemach amortyzacji, bo osprzęt mogę sobie przełożyć z mojego Treka.Niestety budżet dość ograniczony. Nie chcę wydać więcej na używany rower jak ok 2500 a na samą ramę około 1500.Mam kilka typów z różnych ogłoszeńRower Giant NRS-4 (model 2004r)--1500 za cały rower w dobrym stanie sądząc po zdjęciachRower Trek Fuel 90 (model 2003r) --1700 za cały rower na zdjęciach znakomity stan, choć osprzęt średni Rower Cube LTD za --1800 za cały rower stan dobryTrek liquid--za 1800Rocky Mountain element 50 (model 2008r)-- 2500 za cały rower - na plus, że osprzęt na tyle dobry, że mógłby zostaćMERIDA ONE TWENTY TFS 800D -- 2600 - osprzęt przyzwoityAuthor ERA PRO - 2700 - osprzęt przyzwoityRama Giant Anthem + fox rp23 -- 1500 Osobiście najbardziej mi się widzi Rocky Mountain bo fajny osprzęt i niezły stan i taki hmmm lekki filigranowy wygląd.Numer dwa to Trek Fuel 90 z uwagi na przystępną cenę i dobry stan.
Guerreiro Napisano 25 Lutego 2015 Napisano 25 Lutego 2015 Z tego co mam porównanie Trek - Giant, to zdecydowanie ten drugi z Maestro. Rower z Maestro miałem przez lata i byłem bardzo zadowolony, Trek to u mnie nowy nabytek, ale pierwsze wrażenie średnie raczej. Ten stary Fuel to zwykły jednozawias nawet bez full floater. Ogólnie to sporo rzeczy się jednak nie przełoży, bo standardy się zmieniają co kilka lat, a co model to inne rozwiązania/szerokości.
Michauuu Napisano 25 Lutego 2015 Napisano 25 Lutego 2015 Znajomi również polecają maestro od gianta. wystarczy do tego damper z platformą i będzie git. może być fox rp23
tommies Napisano 26 Lutego 2015 Autor Napisano 26 Lutego 2015 Po kolejnej dawce marketingowych filmików o wdzięcznych tytułach pokroju "WHY MAESTRO SUSPENSION IS THE BEST" zaczynam łapać o co chodzi z różnymi systemami zawieszenia.Rzeczywiście Maestro Gianta prezentuje się nieźle ale problem jest taki, że i te rowery są najdroższe. Z tego co widzę system ten ma też najwięcej ruchomych elementów.Muszę chyba raczej odpowiedzieć sobie na pytanie, czy przy moim obecnym umiarkowanym stylu jazdy warto zapłacić więcej za Maestro.
tobo Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 Nrs to specyficzna konstrukcja. Jak dla mnie tępe zawieszenie do sportowej jazdy. Do tego rower wiekowy. Łożyska ślizgowe w zawiasach ramy. Stary fuel treka - też ślizgi, prymitywne zawieszenie, jak będziesz miał szczęście to Ci pęknie. Do tego pytanie w jakim stanie technicznym jest amor z nastoletnim stażem. Może oszczędzisz, w praktyce pozornie.
topol Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 Lecz NRS to jeszcze nie Maestro. Nrs to horst a maestro to virtual. Proponuje rownie bys przeszedl na wiare "nie stac mnie na tanie rzeczy". Dzis na olx stoi giant trance 2011. Rozm M. Roznice w cenie uzupelnilbym mala pozyczka. Bo chyba warto.
tommies Napisano 26 Lutego 2015 Autor Napisano 26 Lutego 2015 Na szczęście moje finanse mają się dobrze i nie musiał bym pożyczać na nową zabawkę Poza tym, jeśli kupił bym nowy rower, to mój Trek 8500 XT/XTR/Fox poszedł by na sprzedaż.Wiecie, moje wątpliwości wynikają raczej z tego co wyżej napisałem - czyli czy przy mojej emeryckiej jeździe różnice będą na tyle duże, aby wydawać np. 4000 na Gianta z Maestro, czy wystarczy Rocky Mountain za 2500.
severian Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 Wziąłbym Anthema,zawias na łatwo dostępnych łożyskach plus normalna długość dampera (jeśli to jest wersja 26" ).Nie będzie problemu z naprawą w razie czego.Większość z tych ram ma ślizgi w którymś z punktów obrotu.To nie jest złe rozwiązanie,może nawet lepsze niż łożyska ale w razie awarii będzie problem z dobraniem tulei.A jeśli właściciel całkowicie zaniedbał sprawę to i gniazdo ślizgu może być rozbite.
topol Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 Srednio kpl lozysk athem.trance. To 180 zl. Rama xc troche ogranicza. Trance to juz wlasnie cos pomiedzy xc i sportowym zacieciem a all/lenduro Znajac zycie zatesknisz za 120 kupujac 100.
blackiwan Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 Mam dostęp do nowej ramy Author Era Race z damperem Manitou Swinger Air X3-RL. rozmiar L. Rama posiada regulowany skok 101/120mm. Wszystko nowe na gwarancji. Wiecej info na pirv. http://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/2201/author_era_race_universalny_rower_g_orski
Guerreiro Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 Stary fuel treka - też ślizgi, prymitywne zawieszenie, jak będziesz miał szczęście to Ci pęknie. Pęknie, bo Treki pękają, Fuele pękają czy w tamtych latach Treki pękały? Trochę czytałem na zagranicznych forach i głównie pisali o pękających Konach i Specach, ale widzę, ze w Polsce sztandarowo jest pękający Trek.
tommies Napisano 26 Lutego 2015 Autor Napisano 26 Lutego 2015 Przy mojej jeździe pęknięcie ramy jest mało prawdopodobne. Okres rowerowego szaleństwa w moim przypadku przypadał na 1995-2005 teraz zona dzieci i te sprawy, wiec spokojna jazda
topol Napisano 26 Lutego 2015 Napisano 26 Lutego 2015 To nic nie szkodzi. Czy dzieci i zona to powod by wracac do tego co przed slubem.?
tommies Napisano 4 Marca 2015 Autor Napisano 4 Marca 2015 Dziękuję wszystkim za porady. Temat nieco odraczam, bo zainteresowały mnie 29er . Chce zobaczyć, czy taki 29er jest w stanie zastąpić mi oddzielnego górala i rower miejski, czy też ani do jednego ani do drugiego się nie nadaje
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.