Skocz do zawartości

[Amortyzator] Suntour NVX


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pytanie laika, kupiłem pierwszy od 18-stki rower,unibike viper z widelcem Suntour NVX. Ma on regulację twrdości i blokadę skoku. Ale jak sobie sprawdzam to albo zmiana regulacji nie działa albo robie coś zle, przekrecajac pokretlo na lewej stronie nie  twardosci. Powiedzcie prosze czy ja wogole prawidlowo to sprawdzam a jesli nie to jak to sprawdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To nie jest hydrauliczny widelec :) Jest masa tematów jak to robić, ogólnie wygląda to tak:

 

1. Odkręcasz śruby na dole

2. Wyciągasz górne lagi z dolnych

3. Odkręcasz korek naprężenia i wyciągasz sprężynę

( pkt 2 i 3 można zamienić jak Ci wygodniej)

4. Czyścisz wszystko

5. Nakładasz smar lub wazelinę techniczną ( wazelina daje rade ale ostatnio wsadziłem Motorex Bike Grease i jest lepiej)

6. Składasz do kupy

 

Jak widać, popsuć nic się nie da, jedyna rzecz na którą musisz zwrócić uwagę to czy tuleje ślizgowe Ci się nie obróciły ( jest tam taki ząbek który wpada w zagłębienie).

 

Jest to tak szybka i prosta czynność że można spokojnie to zrobić raz w miesiącu w 20 minut ( jeżeli będziesz używał wazeliny to umówmy się że koszt jednego serwisu to pewnie z 2 zł albo i nie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam popsuła mi się blokada widelca model NVX ogólnie widelec nie działa jest sztywny blokada nie daje się ustawić w żadnej pozycji ani lack ani unlacki jest tak mniej wiecej pośrodku

tu znalazłem filmik w necie przedstawiajacy problem

 

 

czy tą blokadę można w jakiś sposób naprawić

 

pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie odnośnie blokady skoku w tym amortyzatorze (rower Kands Maestro 2015, NVX HLO). W instrukcji amortyzatora pisze, że aby odblokować amortyzator należy przekręcić pokrętło "speed lock" o 90 stopni. U mnie to pokrętło obraca się w zakresie 0 a 180 stopni gdzie przy 0 amortyzator jest zablokowany a w pozostałych przypadkach odblokowany. Czy jest jakaś różnica czy będę miał to pokrętło ustawione na 90 stopni (pokretło w pozycji prostopadłej do koła) a w pozycji 180 stopni (pokrętło skierowanu do przodu zgodnie z kierunkiem jazdy)? W instrukcji ani słowa o wartościach pośrednich, tylko 0 stopni - zablokowany i 90 stopni - odblokowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.Mam takie pytanko.Posiadam amortyzator Suntour NVX.Ogólnie z tonu tutejszych wypowiedzi wnioskuje że ugięcie SAG w tym amortyzatorze to pic na wodę fotomontaż :) Tak czysto technicznie chodzi mi o tą blokadę u mnie podpisaną jako Preload.Jak kręcę w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara (+) to amortyzator powinien być bardziej twardy czy miękki w sensie wstępnego ustawienia skoku?czy odwrotnie jak kręcę przeciwnie do ruchów wskazówek zegara (-) czytaj odkręcam śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NVX nie posiada SAG'a. Kręcąc w prawo na plus skracasz sprężynę, czyli go utwardzasz, kręcąc w lewo na minus - luzujesz sprężynę, czyli robisz go bardziej miękkim. Pokrętłem powinieneś móc spokojnie zrobić kilka obrotów - nie sugeruj się 'kliknięciem' po około 90 stopniach.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie jestem biegły w tym temacie bo to mój pierwszy rower od czasów szkolnych a od tych trochę minęło:) Posiadam dwa "pokrętła" z lewej strony czarne z napisem preload które nawet w instrukcji obsługi w dużym skrócie opisuje proces ugięcia wstępnego a na prawym pokrętło Speed lock z napisami open i lock i ten faktycznie działa bo blokuje mi skok lub otwiera na maxa.Przeczytałem trochę tych postów i z tego co wyczytałem to SAG jest ale picowaty:)bardziej chodzi mi o to ze bawiłem sie tym preload.Raz skręciłem go plusem do całkowitego oporu pojeździłem troche a później na odwrót.Faktycznie dużej różnicy nie widzę jak siądę na rower to ugięcie mieści się mniej więcej w granicach 15-20% skoku więc nie jest źle.Meritum mojego dociekania jest taki że posiadam dwa identyczne rowery bo drugi dla żony kupiliśmy i przy nacisku widzę że drugi rower przy tych samych ustawieniach preload i speed lock jest znacznie twardszy i teraz nie wiem z czego to wynika?co twardszą sprężynę dali w fabryce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha no to by też wyjaśniało dlaczego na moje oko rower żony jest ciutke cięższy z przodu jak go podnoszę.Może ma grubszy drut tak jak piszesz.Nie chce grzebać w rowerach na gwaracji ale może kiedyś zdemontuje oba amortyzatory i położę na wadze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Odświeżę kotlet, w moim NVX regulację naprężenia wstępnego mogłem obrócić o niecały pełny obrót w kierunku minusa. Czy mogę spróbować przekręcić to jakimiś szczypcami i go nie uszkodzę? Chcę dać na minus bo jest strasznie twardo.

Edytowane przez jacekM7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...