niedzwiedz1981 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Panowie pytanie laika, kupiłem pierwszy od 18-stki rower,unibike viper z widelcem Suntour NVX. Ma on regulację twrdości i blokadę skoku. Ale jak sobie sprawdzam to albo zmiana regulacji nie działa albo robie coś zle, przekrecajac pokretlo na lewej stronie nie twardosci. Powiedzcie prosze czy ja wogole prawidlowo to sprawdzam a jesli nie to jak to sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Czyli sztywniak się zrobił - Nie ugina się?? A tam masz chyba blokadę mechaniczną ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz1981 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 blokada jest hydrauliczna... widelec ugina się, chodzi mi nie o pokretło blokady tylko na drugiej,lewej goleni regulacje twardosci, nie wiem jak to powinno dzialac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 To nie jest regulacja twardości, a ugięcia wstępnego. To, że w praktyce nie działa, to niestety norma :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 korek naprężenia wstępnego służy do lekkiego utwardzenia sprężyny. Jeśli chcesz dopasować amorek do swoich potrzeb to zmień na powietrzaka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz1981 Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 az tak mi nie zalezy, dzieki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz1981 Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 koledzy, wracając troche do tematu, jak serwisowac taki hydrauliczny widelec?czy poza dbaniem o czystość goleni cos jeszcze powinienem robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 To nie jest hydrauliczny widelec Jest masa tematów jak to robić, ogólnie wygląda to tak: 1. Odkręcasz śruby na dole 2. Wyciągasz górne lagi z dolnych 3. Odkręcasz korek naprężenia i wyciągasz sprężynę ( pkt 2 i 3 można zamienić jak Ci wygodniej) 4. Czyścisz wszystko 5. Nakładasz smar lub wazelinę techniczną ( wazelina daje rade ale ostatnio wsadziłem Motorex Bike Grease i jest lepiej) 6. Składasz do kupy Jak widać, popsuć nic się nie da, jedyna rzecz na którą musisz zwrócić uwagę to czy tuleje ślizgowe Ci się nie obróciły ( jest tam taki ząbek który wpada w zagłębienie). Jest to tak szybka i prosta czynność że można spokojnie to zrobić raz w miesiącu w 20 minut ( jeżeli będziesz używał wazeliny to umówmy się że koszt jednego serwisu to pewnie z 2 zł albo i nie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
niedzwiedz1981 Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 a do czego słuzy taka sruba wkrecana od spodu w tym widelcu w jednej z goleni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Pewnie regulacja tłumienia odbicia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 a do czego słuzy taka sruba wkrecana od spodu w tym widelcu w jednej z goleni? Daj jakąś fotke bo nie za bardzo chce mi się wierzyć żeby w NVX-ach była regulacja tłumienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blackbird80 Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 witam popsuła mi się blokada widelca model NVX ogólnie widelec nie działa jest sztywny blokada nie daje się ustawić w żadnej pozycji ani lack ani unlacki jest tak mniej wiecej pośrodku tu znalazłem filmik w necie przedstawiajacy problem czy tą blokadę można w jakiś sposób naprawić pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 30 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2015 No pierw to musisz to rozkręcić. Poprostu w środku zapadka nie chcę ci przeskoczyć odblokowując skok. rozbierz to i daj tu fotki jak to u ciebie wygląda, Ponadto ty masz blokadę mechaniczną a nie hydrauliczną przez co dużej filozofii w tym nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorup Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Witam, mam pytanie odnośnie blokady skoku w tym amortyzatorze (rower Kands Maestro 2015, NVX HLO). W instrukcji amortyzatora pisze, że aby odblokować amortyzator należy przekręcić pokrętło "speed lock" o 90 stopni. U mnie to pokrętło obraca się w zakresie 0 a 180 stopni gdzie przy 0 amortyzator jest zablokowany a w pozostałych przypadkach odblokowany. Czy jest jakaś różnica czy będę miał to pokrętło ustawione na 90 stopni (pokretło w pozycji prostopadłej do koła) a w pozycji 180 stopni (pokrętło skierowanu do przodu zgodnie z kierunkiem jazdy)? W instrukcji ani słowa o wartościach pośrednich, tylko 0 stopni - zablokowany i 90 stopni - odblokowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Jak nie zapomnę to ci dam tu jutro całą fotke tego mechanizmu co jest w środku i myslę że ci wtedy będzie łatwiej dojść do ładu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skorup Napisano 3 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2015 Ok, dzięki, mam nadzieję że załapię o co chodzi:) kompletny laik ze mnie który w dodatku wsiadł na rower po 15 latach przerwy no i to mój pierwszy rower z amortyzatorem:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 Witam.Mam takie pytanko.Posiadam amortyzator Suntour NVX.Ogólnie z tonu tutejszych wypowiedzi wnioskuje że ugięcie SAG w tym amortyzatorze to pic na wodę fotomontaż Tak czysto technicznie chodzi mi o tą blokadę u mnie podpisaną jako Preload.Jak kręcę w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara (+) to amortyzator powinien być bardziej twardy czy miękki w sensie wstępnego ustawienia skoku?czy odwrotnie jak kręcę przeciwnie do ruchów wskazówek zegara (-) czytaj odkręcam śrubę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charvel Napisano 20 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2015 NVX nie posiada SAG'a. Kręcąc w prawo na plus skracasz sprężynę, czyli go utwardzasz, kręcąc w lewo na minus - luzujesz sprężynę, czyli robisz go bardziej miękkim. Pokrętłem powinieneś móc spokojnie zrobić kilka obrotów - nie sugeruj się 'kliknięciem' po około 90 stopniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Hmm nie jestem biegły w tym temacie bo to mój pierwszy rower od czasów szkolnych a od tych trochę minęło:) Posiadam dwa "pokrętła" z lewej strony czarne z napisem preload które nawet w instrukcji obsługi w dużym skrócie opisuje proces ugięcia wstępnego a na prawym pokrętło Speed lock z napisami open i lock i ten faktycznie działa bo blokuje mi skok lub otwiera na maxa.Przeczytałem trochę tych postów i z tego co wyczytałem to SAG jest ale picowaty:)bardziej chodzi mi o to ze bawiłem sie tym preload.Raz skręciłem go plusem do całkowitego oporu pojeździłem troche a później na odwrót.Faktycznie dużej różnicy nie widzę jak siądę na rower to ugięcie mieści się mniej więcej w granicach 15-20% skoku więc nie jest źle.Meritum mojego dociekania jest taki że posiadam dwa identyczne rowery bo drugi dla żony kupiliśmy i przy nacisku widzę że drugi rower przy tych samych ustawieniach preload i speed lock jest znacznie twardszy i teraz nie wiem z czego to wynika?co twardszą sprężynę dali w fabryce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 (edytowane) Mozliwe że tak, Miałem podobny przypadek i po dokładnym sprawdzeniu okazało się że w jednym jest sprężyna o drucie 3,5mm a w drugim sprężyna 3,8mm. te 0,3mm daje swoje Edytowane 21 Lipca 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fala77 Napisano 21 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 Ha no to by też wyjaśniało dlaczego na moje oko rower żony jest ciutke cięższy z przodu jak go podnoszę.Może ma grubszy drut tak jak piszesz.Nie chce grzebać w rowerach na gwaracji ale może kiedyś zdemontuje oba amortyzatory i położę na wadze:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekM7 Napisano 3 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2016 (edytowane) Odświeżę kotlet, w moim NVX regulację naprężenia wstępnego mogłem obrócić o niecały pełny obrót w kierunku minusa. Czy mogę spróbować przekręcić to jakimiś szczypcami i go nie uszkodzę? Chcę dać na minus bo jest strasznie twardo. Edytowane 3 Czerwca 2016 przez jacekM7 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.