seba29er Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Witam, po przejechaniu około 500km zerwałem łańcuch: Rowerek jest nowy: http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29ER_Rline_20,10,485,613,13749,2014.html Wstępnie wybrałem CN-HG53, a może CN-HG93 ??? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Najlepszy jest Campagnolo C9, ale po 500 km może się nie przyjąć, bo podobno jest wyjątkowo "ciasny". CN-HG53 jest przyzwoity, ale nieodporny na rdze. HG-93 jest lepszy, ale możesz iść na kompromis i wziąć HG-73. Zawsze też możesz skrócić stary, bo parę ogniw mniej mu nie zaszkodzi, a wręcz może na dobre wyjść. Może jedno ogniwo wadliwe było po prostu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 A kaseta jest już zużyta czy jeszcze ok? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Wygląda OK i powinna przyjąć łańcuch, ale ją umyj przed wymianą, bo szkoda fabrycznego smaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 A mi sie wydaje ze będzie skakać na dole. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Ano ostatnie 4 zębatki są zaznaczone. Trzeba będzie poprawić pilnikiem, albo jeździć do końca na starym łańcuchu... Jak to w ogóle teraz jest, że w ciągu tygodnia widzę drugi przypadek takiego zmęczenia kasety w 500 km? Przecież to jest tygodniowy przebieg dla niektórych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kidot Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Witam a może spinka coś pomoże .Połącz stary łańcuch .Czy to zły pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 A mi sie wydaje ze będzie skakać na dole. Ano ostatnie 4 zębatki są zaznaczone. Trzeba będzie poprawić pilnikiem, albo jeździć do końca na starym łańcuchu... widzę drugi przypadek takiego zmęczenia kasety w 500 km? Nie rozumiem. Zaznaczone? Czy zerwanie łańcucha i zużycie kasety jest związane z tym, że jeżdżę prawie wyłącznie po lasach (między drzewami, nie po drogach), zaoranych polach, błocie, piachu itp? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Zaznaczone tzn widać po nich zużycie. A sam fakt zużycia jest lekko powiązany z rodzajem terenu, ale nie na tyle żeby pękały łańcuchy. Jak się dba o napęd to piasek i błoto aż tak mu nie szkodzi. Przecież na rowerach MTB nie chodzi o to, żeby unikać bezdroży, ale wręcz przeciwnie i napędy wytrzymują więcej niż 500 km. Największe znaczenie miało to, że łańcuch jest słabej jakości, a Ty masz ciężką nogę skoro jeździsz w terenie na dolnej połowie kasety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Największe znaczenie miało to, że łańcuch jest słabej jakości Tak mi się właśnie wydawało od samego początku. Jednym słowem, KMC to sh*t? Jak się dba o napęd to piasek i błoto aż tak mu nie szkodzi. Łańcuch szejkowałem i smarowałem (brunox top kett) po każdym ubłoceniu, kasetę szczotkowałem z brudu co kilka wypadow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
copone Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 To wygląda jak zerwana spinka, może po szejku źle zapiołeś łańcuch i ogólnie jest jeszcze. dobry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 bo szkoda fabrycznego smaru jakiego fabrycznego smaru? ... ja zawsze myje nowy łańcuch w benzynie i smaruje swoim smarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 A po co? Ten temat był już poruszany nie raz i mimo podzielonych zdań przeważa opinia, że smar fabryczny utrzymuje się nawet dłużej niż dedykowane oleje po pojedynczym smarowaniu. A mycie nowego łańcucha to już zupełna fanaberia... Gdyby to był tylko środek antykorozyjny to jakoś byłoby zaznaczone przez producenta, że należy go się pozbyć przed użyciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leniu Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 dobrze wiedzieć dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acid1234 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Ja z chęcią kupiłbym ten fabryczny według mnie jest jednym z najlepszych smarowideł... i tylko nim bym smarował . Smar jest praktycznie suchy i łąpie według mnie mniej syfu niż wodniste, a poza tym nie pozwala na dostawanie sie syfu do środka łańcucha no i starcza na kilkaset kilometrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Tylko, że fabryczny smar jest stały i smarowanie nim byłoby dość problematyczne. Smar stały trzeba najpierw stopić, potem zanurzyć w nim łańcuch na dłuższą chwilę (żeby spenetrowało), wyjąć i odczekać do zestalenia. Na koniec bardzo dokładnie wytrzeć z wierzchu i voila - mamy idealnie nasmarowany węzeł sworzeń - tulejka. Komu by się chciało? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
acid1234 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Jest sposób z gotowaniem ponoć najlepszy i stosowany od dawien dawna tylko smaru odpowiednieo brak, chyba że ktoś sobie zrobi. Jest to na pewno problematyczne ... i tak jak mówisz "Komu by się chciało?". Mi chyba też by się nie chciało... a może:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seba29er Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 A mi sie wydaje ze będzie skakać na dole. Założyłem CN-HG93 - pracuje ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Witam. Trochę zacząłem czytać o jeździe na dwa łańcuchy i sam myślę aby wypróbować ten sposób jazdy u mnie. Posiadam rower Kross evado 5.0 (2014) z przebiegiem 20km (niedawno kupiony). Od nowości jest w nim łańcuch Shimano HG53 i teraz pytanie co zrobić, opcje są takie: 1. Dokupić drugi łańcuch taki sam. 2. Dokupić drugi łańcuch innej firmy. 3. Kupić dwa nowe i inne łańcuchy. Ta opcja jest pewnie najlepsza ale i zapewne najdroższa, dlatego też wolałbym inne rozwiązanie bo pewnie dobry łańcuch nie kosztuje 40zł. Jest jeszcze jedna opcja którą rozważam. Z racji iż jeżdżę w zasadzie tylko w suchych warunkach i głównie tylko po asfalcie, zastanawiałem się czy może nie lepiej byłoby kupno jednego porządnego łańcucha i używanie go samego. Co o tym myślicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 27 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2015 Kup jednego Campagnolo C9 . Wystarczy i zrobisz na tym o wiele więcej km niż na 2/3x shimano Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 A przy regularnym dbaniu (czyszczeniu,smarowaniu) i jeździe w suchych warunkach po asfalcie ile w teorii powinien wytrzymać taki łańcuch ? Da się to przynajmniej w przybliżeniu określić ? Mowa oczywiście o Campagnolo C9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Wszystko zależy od jazdy. Jak się jeździ na kadencji to dłużej, jak siłowo to krócej. Nie da się jednoznacznie określić ile. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stawek Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Ok dzięki za pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie. Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj. W moim poprzednim rowerze miałem każdy skok przerzutki przypisany danej liczbie, teraz mam manetki Deore XT gdzie nie ma cyfr, a jedynie czerwona kreseczka poruszająca się po całej skali. Wygląda to tak: http://zapodaj.net/9556b82e42d11.jpg.html I mam teraz pytanie (proszę się nie śmiać). Te kreseczki dzielące cały zakres ruchu tej czerwonej kreseczki wyznaczają jakby granicę w jakich powinna pracować przerzutka ? Tzn. Jeśli na prawej przerzutce czerwona kreska "wskakuje" mi na środkowe pole to na lewej już powinienem wbić 2 bieg (środkowe pole) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 Podepnę się z racji migracji na 9 rzędów - jak wypadają łańcuchy KMC X9.73 i X9.93? Byłem bardzo zadowolony z KMC X na ósemce pod względem odporności na rozciąganie i generalnej kultury pracy, ciekawi mnie czy na dziewiątce jest tak samo. Campa niestety odpada, odrobinę za droga jak na mój gust. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 28 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2015 A przy regularnym dbaniu (czyszczeniu,smarowaniu) i jeździe w suchych warunkach po asfalcie ile w teorii powinien wytrzymać taki łańcuch ? Da się to przynajmniej w przybliżeniu określić ? Mowa oczywiście o Campagnolo C9. Rozmawialem z przedstawicielem :0 6kkm, asfalt co to za warunki:) mysle ze 30% wiecej. Wszystko zalezy czy masz cisnienia w nodze;/. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.