bobiik Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Czy ktoś ma jakiś tutorial jak rozkręcić tłumik w tym damperze i ile jest tam oleju i jaki? Nie chodzi o komorę powietrzną. Mam pewien problem. Mianowicie ,pompowałem 3 sezony po 70-80 psi a teraz zrobiło się coś dziwnego. Do prawidłowego sagu potrzeba około 120 psi. Nie utyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 22 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 DT bardzo pilnuje ,aby takie dane jak ilość oleju,jego parametry i sposób serwisowania nie przedostały się do sieci. Pozostaje serwis DT w Obornikach. Z drugiej strony patrząc na cenę tego tłumika ( 349 pln na Allegro) wątpię,aby opłacało się go naprawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 22 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Właśnie nie wiem do końca co jest przyczyną tego że ciśnienie musi być teraz wyższe. Komora nie zwiększyła swojej objętości. Ciśnienie nie spada. Po rozkręceniu nie zauważyłem wycieku oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeridaNinetySix Napisano 22 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2015 Ja do tłumika nie miałem odwagi się dobierać. Przy okazji tematu zapytam jak pracuje Ci tłok tłumika. Bo u mnie po rozkręceniu komory powietrznej, tego tłoka nie jestem w stanie wcisnąć. Czy to normalne? W tym tygodniu złoże rower do kupy i będę skręcał całość po uprzednim zamontowaniu w rowerze. Inaczej nie dam rady tego dokonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Chodzi tobie o to czy mozna ponownie skrecic komore powietrzna tylko i wylacznie za pomoca rak ? U mnie jest to wykonalne. Z ciekawosci , ile pompujesz i przy jakiej wadze ? Edytowane 23 Lutego 2015 przez bobiik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 To normalne że bez powietrza nie można wcisnąć dampera ręką. To ile pompujecie damper jest zależne od charakterystyki oraz przełożenia ramy więc nie widze sensu porównywać sobie tych wartości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Sens jest bo pewnie na 99% mamy takie same ramy. Jest jakies ryzyko przy rozebraniu tlumika od dampera? Widze ze jest tam pierscien segera i powinienem po jego zdjeciu dostac sie do srodka. Edytowane 23 Lutego 2015 przez bobiik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeridaNinetySix Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Pewnie już znalazłeś, a jak nie to podaje link: http://www.dtswiss.com/Resources/suport/SHOCKS/DT-Swiss-Shocks-Technical-Manual Schemat na 20 stronie może coś pomoże. Zdejmowałem ten pierścień zigera o którym piszesz, ale to raczej nie wystarczy. Rama którą posiadam to Ninety Six 3000-D. Ważę od 76 do 81 kg, w zależności od pory roku. Nie pamiętam na jakim ciśnieniu jeździłem. Raczej pompowałem na twardo. U mnie sytuacja wyglądała odwrotnie. Po dwóch sezonach jazdy bez serwisu dampera, na jesieni musiałem upuścić trochę powietrza, bo coś przestał działać. Okazało się że niestety był totalnie suchy w komorze powietrznej i posiadał wióry zdarte z oringów. A tłoka nie mogę ścinąc mimo otwartej komory powietrznej. Może zacznie pracować w ramie jak będą działać większe siły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Jeśli macie problem ze skręceniem puszki komory powietrznej spróbujcie podczas skręcania nacisnąć zawór w wentylu ( ten ,który naciskacie do spuszczenia powietrza). Z drugiej strony w Foxie miałem te same problemy - dopiero montaż do ramy i kompresja zawieszenia pozwoliła na skręcenie puszki. Bobiik, czy ,pomijając różnice ciśnień, tłumik pracuje prawidłowo? Żadnych stuków czy innych podejrzanych dźwięków, regulacja tłumienia i blokada pracują jak należy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Nie moge byc teraz obiektywny wiedzac ze teraz potrzeba o wiele wiekszego cisnienia do optymalnego sagu. Pompowalem okolo 75:80psi a teraz musze dac az 120. Po rozkreceniu u mnie tez bylo wszystko suche. Nasmarowalem motorexem. Cisnienie trzyma. Moim zdaniem ma problem z odbijaniem ale moze mi sie tylko tak zdaje. Cos musi byc na rzeczy skoro nastapila taka zmiana w cisnieniu. Dzwonilem do serwisu dt. Przeglad "miekki" kosztuje 180zl. Jesli jest cos grubszego do roboty to kosz juz 480. Jesli zdejme komore i opre tlok o np podloge to reka na upartego go dobije. Tez mam 96 3000 Ps. Z blokada chyba jest problem. Niestety nie dziala jak kiedys. Edytowane 23 Lutego 2015 przez bobiik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Zapowietrzony tłumik , do serwisu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Czyli samemu nie da rady nic zrobic ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 23 Lutego 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Jeśli jest zapowietrzony ( a wszystko na to wskazuje) to tylko serwis. Czyli kupno nowego, bo naprawa jest nieopłacalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 23 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) Przy tych 480zlotych jesli przyjac ze tyle jest warte odpowietrzenie to faktycznie lepiej kupic nowy. Co prawda mam teraz z manetka ale jest to chyba zbedny bajer. Pozostaje mi chyba przez jakis czas jezdzic na wyzszym cisnieniu Sa prostsze dampery gdzie serwis mozna wykonac samemu? Chodzilo by mi o podobny sportowy damper z reulacja powrotu i blokada niekoniecznie z manetki?Jesli to istotne to amor w tej ramie pracuje w poziomie. Edytowane 23 Lutego 2015 przez bobiik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeridaNinetySix Napisano 23 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2015 Oparcie o podłogę dobry patent. Tłumik zadziałał. Skręciłem komorę powietrzną w ramie bez problemu. Nabiłem do 100 psi i naciskając łokciem siodło tłumik fajnie pracuje. Jutro dokończę wszystkie prace przy rowerze, siądę i wyreguluje ciśnienie w zawieszeniu. Dam znać jakie będzie. Wygląda na to że trzeba będzie jeszcze dobić. Więc chyba nie masz się czym martwić. U mnie dodatkowo po zdemontowaniu tłumika z ramy okazało się że zawieszenie nie działa Zapieczone i zardzewiałe były łożyska w transmiterze przy damperze. Te z metalowym uszczelnieniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 U mnie przy moich 70 kilku kilogramach prawidlowy Sag jest miedzy 120-125 psi. W drugim rowerze jest nadal taki jaki byl czyli okolo 75-80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) facebook.com/bikeserwis . Napisz do nich . Nie mam pojęcia czy Aga i Grzegorz też robią DT Słisy ale odpowietrzenie foxa to ok 80 zł Spytaj też w BFG Suspension i Spider Suspension Edytowane 24 Lutego 2015 przez jasinski21444 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeridaNinetySix Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Więc tak: obecnie waże 79kg. Jednak nie dobiłem do 100psi. Teraz jest setka i sag 8mm, czyli na twardo, tak jak potrzebuje w tym rowerze. Jeżeli w sezonie będę dokonywał korekt to tylko ciśnienie w dół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 (edytowane) Czy ma wpływ na późniejsza prace położenie tłumienia podczas skręcania komory powietrznej ? Skręciłeś komórę już na rowerze? Może coś źle robię? Edytowane 24 Lutego 2015 przez bobiik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Na to orzy jak ustawionym tłumieniu skręcisz puche od komory air nie ma wpływu na orace bo za tłumienie odpowiada olej w odrębnej części dampera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 24 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Dziś rozkręciłem drugi taki sam damper. Odkręciłem komorę powietrzna i nasmarowałem to co powinno być nasmarowane. Po skręceniu i napompowaniu zginęło mi centymetr skoku. Rozkręciłem i skręciłem jeszcze raz i wróciło do normy. Czary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Coś musiałeś zrobić źle Rozbierałem swój m210 i nie miałem z nim żadnego problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MeridaNinetySix Napisano 24 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2015 Skręcałem komorę powietrzną w ramie w pozycji kołami na ziemi. Poza ramą było to nie wykonalne - nie mam tyle siły. Na jakimś filmie z You Tube widziałem jak serwisant skręcał po wcześniejszym zainstalowaniu dampera w prasie. Pozycja przy skręcaniu moim zdaniem nie ma znaczenia. Mam wrażenie że damper lepiej pracuje niż jak był nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bobiik Napisano 25 Lutego 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 (edytowane) No to ja oba skrecilem w rekach. Wymagalo to sporej sily ale dalem rade. Oba dampery nie byly rozbierane od nowosci tj od czterech sezonow. Po nasmarowaniu na pewno plynniej pracuja.Czy dobrze to sie okaze po jazdach Edytowane 25 Lutego 2015 przez bobiik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 25 Lutego 2015 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2015 Troche pomyślunku panowie i serwis stanie się przyjemniejszy . Damper mocujemy w imadle łapiąc szczękami za oczka dampera od strony regulacji. W ten sposób zakręcenie puchy nigdy nie jest problemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.