Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy ktoś ma jakiś tutorial jak rozkręcić tłumik w tym damperze i ile jest tam oleju i jaki? Nie chodzi o komorę powietrzną.

Mam pewien problem. Mianowicie ,pompowałem 3 sezony po 70-80 psi a teraz zrobiło się coś dziwnego. Do prawidłowego sagu potrzeba około 120 psi. Nie utyłem ;)

  • Mod Team
Napisano

DT bardzo pilnuje ,aby takie dane jak ilość oleju,jego parametry i sposób serwisowania nie przedostały się do sieci. Pozostaje serwis DT w Obornikach.

Z drugiej strony patrząc na cenę tego tłumika ( 349 pln na Allegro) wątpię,aby opłacało się go naprawiać.

 

Napisano

Właśnie nie wiem do końca co jest przyczyną tego że ciśnienie musi być teraz wyższe. Komora nie zwiększyła swojej objętości. Ciśnienie nie spada. Po rozkręceniu nie zauważyłem wycieku oleju.

 

Napisano

Ja do tłumika nie miałem odwagi się dobierać. Przy okazji tematu zapytam jak pracuje Ci tłok tłumika. Bo u mnie po rozkręceniu komory powietrznej, tego tłoka nie jestem w stanie wcisnąć. Czy to normalne? W tym tygodniu złoże rower do kupy i będę skręcał całość po uprzednim zamontowaniu w rowerze. Inaczej nie dam rady tego dokonać.

Napisano (edytowane)

Chodzi tobie o to czy mozna ponownie skrecic komore powietrzna tylko i wylacznie za pomoca rak ? U mnie jest to wykonalne. Z ciekawosci , ile pompujesz i przy jakiej wadze ?

Edytowane przez bobiik
Napisano

To normalne że bez powietrza nie można wcisnąć dampera ręką.

 

To ile pompujecie damper jest zależne od charakterystyki oraz przełożenia ramy więc nie widze sensu porównywać sobie tych wartości :P

Napisano (edytowane)

Sens jest bo pewnie na 99% mamy takie same ramy. Jest jakies ryzyko przy rozebraniu tlumika od dampera? Widze ze jest tam pierscien segera i powinienem po jego zdjeciu dostac sie do srodka.

Edytowane przez bobiik
Napisano

Pewnie już znalazłeś, a jak nie to podaje link: http://www.dtswiss.com/Resources/suport/SHOCKS/DT-Swiss-Shocks-Technical-Manual

Schemat na 20 stronie może coś pomoże. Zdejmowałem ten pierścień zigera o którym piszesz, ale to raczej nie wystarczy.

Rama którą posiadam to Ninety Six 3000-D. Ważę od 76 do 81 kg, w zależności od pory roku. Nie pamiętam na jakim ciśnieniu jeździłem. Raczej pompowałem na twardo. U mnie sytuacja wyglądała odwrotnie. Po dwóch sezonach jazdy bez serwisu dampera, na jesieni musiałem upuścić trochę powietrza, bo coś przestał działać. Okazało się że niestety był totalnie suchy w komorze powietrznej i posiadał wióry zdarte z oringów. A tłoka nie mogę ścinąc mimo otwartej komory powietrznej. Może zacznie pracować w ramie jak będą działać większe siły.

  • Mod Team
Napisano

Jeśli macie problem ze skręceniem puszki komory powietrznej spróbujcie podczas skręcania nacisnąć zawór w wentylu ( ten ,który naciskacie do spuszczenia powietrza). Z drugiej strony w Foxie miałem te same problemy - dopiero montaż do ramy i kompresja zawieszenia pozwoliła na skręcenie puszki.

Bobiik, czy ,pomijając różnice ciśnień, tłumik pracuje prawidłowo? Żadnych stuków czy innych podejrzanych dźwięków, regulacja tłumienia i blokada pracują jak należy? 

Napisano (edytowane)

Nie moge byc teraz obiektywny wiedzac ze teraz potrzeba o wiele wiekszego cisnienia do optymalnego sagu. Pompowalem okolo 75:80psi a teraz musze dac az 120. Po rozkreceniu u mnie tez bylo wszystko suche. Nasmarowalem motorexem. Cisnienie trzyma. Moim zdaniem ma problem z odbijaniem ale moze mi sie tylko tak zdaje. Cos musi byc na rzeczy skoro nastapila taka zmiana w cisnieniu. Dzwonilem do serwisu dt. Przeglad "miekki" kosztuje 180zl. Jesli jest cos grubszego do roboty to kosz juz 480. Jesli zdejme komore i opre tlok o np podloge to reka na upartego go dobije. Tez mam 96 3000 ;)

 

Ps. Z blokada chyba jest problem. Niestety nie dziala jak kiedys.

Edytowane przez bobiik
Napisano (edytowane)

 

Przy tych 480zlotych jesli przyjac ze tyle jest warte odpowietrzenie to faktycznie lepiej kupic nowy. Co prawda mam teraz z manetka ale jest to chyba zbedny bajer. Pozostaje mi chyba przez jakis czas jezdzic na wyzszym cisnieniu ;)

Sa prostsze dampery gdzie serwis mozna wykonac samemu? Chodzilo by mi o podobny sportowy damper z reulacja powrotu i blokada niekoniecznie z manetki?Jesli to istotne to amor w tej ramie pracuje w poziomie.

Edytowane przez bobiik
Napisano

Oparcie o podłogę dobry patent. Tłumik zadziałał. Skręciłem komorę powietrzną w ramie bez problemu. Nabiłem do 100 psi i naciskając łokciem siodło tłumik fajnie pracuje. Jutro dokończę wszystkie prace przy rowerze, siądę i wyreguluje ciśnienie w zawieszeniu. Dam znać jakie będzie. Wygląda na to że trzeba będzie jeszcze dobić. Więc chyba nie masz się czym martwić.

U mnie dodatkowo po zdemontowaniu tłumika z ramy okazało się że zawieszenie nie działa :) Zapieczone i zardzewiałe były łożyska w transmiterze przy damperze. Te z metalowym uszczelnieniem.

Napisano (edytowane)

facebook.com/bikeserwis . Napisz do nich . Nie mam pojęcia czy Aga i Grzegorz też robią DT Słisy ale odpowietrzenie foxa to ok 80 zł ;)

 

Spytaj też w BFG Suspension i Spider Suspension

Edytowane przez jasinski21444
Napisano

Więc tak: obecnie waże 79kg. Jednak nie dobiłem do 100psi. Teraz jest setka i sag 8mm, czyli na twardo, tak jak potrzebuje w tym rowerze. Jeżeli w sezonie będę dokonywał korekt to tylko ciśnienie w dół.

Napisano (edytowane)

Czy ma wpływ na późniejsza prace położenie tłumienia podczas skręcania komory powietrznej ?

Skręciłeś komórę już na rowerze? Może coś źle robię?

Edytowane przez bobiik
Napisano

Dziś rozkręciłem drugi taki sam damper. Odkręciłem komorę powietrzna i nasmarowałem to co powinno być nasmarowane. Po skręceniu i napompowaniu zginęło mi centymetr skoku. Rozkręciłem i skręciłem jeszcze raz i wróciło do normy. Czary ;)

 

Napisano

Skręcałem komorę powietrzną w ramie w pozycji kołami na ziemi. Poza ramą było to nie wykonalne - nie mam tyle siły. Na jakimś filmie z You Tube widziałem jak serwisant skręcał po wcześniejszym zainstalowaniu dampera w prasie. Pozycja przy skręcaniu moim zdaniem nie ma znaczenia.

Mam wrażenie że damper lepiej pracuje niż jak był nowy :)

Napisano (edytowane)

No to ja oba skrecilem w rekach. Wymagalo to sporej sily ale dalem rade. Oba dampery nie byly rozbierane od nowosci tj od czterech sezonow. Po nasmarowaniu na pewno plynniej pracuja.Czy dobrze to sie okaze po jazdach

Edytowane przez bobiik

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...