b1ogusz Napisano 19 Lipca 2006 Napisano 19 Lipca 2006 Witam Mam zamiar zmienic linki w moim skladaku i wlasnie zakupilem Clark'sy - 7 zl nie pieniadze, a zawsze jakas firma. Zastanawiam sie, czy ni9e warto by bylo przed zamontowaniem potraktowac linkek teflonowym smarem do lancucha (GT85). Kiedys slyszalem, ze wplywa to korzystnie na sliskosc linki, ale w sklepie rowerowym mi odradzili:/ Jezdze na pancerzach Jagwire. I jeszcze jedno - fajek nie zmieniam, ale czy warto by bylo dac troche smaru (sh dura ace)do przewodow wewnatrz nich?
Mod Team Pixon Napisano 25 Lipca 2006 Mod Team Napisano 25 Lipca 2006 Wielki bład zrobiłeś, że nie wymieniłeś fajek. to samo tyczy się pancerzy. Bo według twojego postu to zrozumiałem, że zakupiłeś tylko linki, a pancerze myslisz zostawić stare. Jak już wymieniać to wszystko, a co się tyczy smarowania oczywiście, że możesz nasmarować, tylko z umiarem, żeby smar nie wychodził bo inaczej będą ci ;linki łapały brud, który będzie wchodził do pancerzy.
master87 Napisano 25 Lipca 2006 Napisano 25 Lipca 2006 Ja kiedyś nasmarowałem Towotem i było lepiej. A ostatnio jak składałem rower to psiknąłem brunox i działa nawet lepiej. Tylko smaruj z umiarem i nie smaruj w tym miejscu gdzie nie ma pancerza bo się syf nazbiera, albo tam gdzie się śrubą przykręca do V-ki
Mody Napisano 25 Lipca 2006 Napisano 25 Lipca 2006 Ogolnie poleca sie smarownie nowych linek przed zaloznieniem ,bo poprawia to pozniej prace linki we wnetrzu pancerza. Chyba ,ze kupisz np. pancerze ze smarem juz oryginalnie w srodku.Czyli wkladasz tylko linke a ona sie od srodka sama smaruje. Mozna kupic takie pancerze z Accenta o ile mnie pamiec nie myli badz jakies Shimano za nie duze pieniadze ,a chodza calkiem przyzwoicie pozdro
dayus Napisano 27 Lipca 2006 Napisano 27 Lipca 2006 SHIMANO SP. Budzetowe,a dobre pancerze przerzutkowe.
jacekkoz Napisano 12 Kwietnia 2007 Napisano 12 Kwietnia 2007 witam, ma ci ja taki sobie oto pancerz: http://velo.com.pl/php/produkty.php?m=1&am...p=%&id=1340 dokupiłem do tego linki z teflonem. Moje pytanie - czy opłaca się to smarowa w środku? Jesli tak to czym? Może być Finish Line z teflonem?
Martinii Napisano 11 Maja 2008 Napisano 11 Maja 2008 Witam, Czym lepiej posmarowac nowe linki przed zalozeniem: czerwonym FL'em: http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2.html?PT=53...ZTA=8&HNT=T czy smarem teflonowym: http://www.cyklotur.com/x_C_I__P_53011824-...01__PZTA_0.html ?? Pytam takze w kwestii konsystencji - FL jest jak woda, a smar to smar...
KtośTam Napisano 11 Maja 2008 Napisano 11 Maja 2008 niczym - wyczyścić linki szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną i założyć P.S. tak zupełnie poza tematem - woda też smaruje
Sekman Napisano 11 Maja 2008 Napisano 11 Maja 2008 moze i smaruje ale jak wyparuje nie pozostawia zadnych wlasciwosci zmniejszajacych tarcie, wiec jaki sens ?
Martinii Napisano 11 Maja 2008 Napisano 11 Maja 2008 Wiec trzeba smarowac takim preparatem, ktory wlasciwosci zmniejszajace tarcie pozostawia - np. White Lightning, lub smarem stałym.
KtośTam Napisano 11 Maja 2008 Napisano 11 Maja 2008 smar teflonowy jest smarem stałym. a "woda" w czerwonym FL, to rozpuszczalnik - bez niego teflon niczego by nie spenetrował - i oczywiście przed użyciem porządnie wstrząsnąć i wyszejkować zawartość, bo inaczej smar osiądzie na spodzie buteleczki, a lać się z niej będzie tylko rozpuszczalnik, który po wykonaniu penetracji ma w całości wyparować. jeśli pancerze mają wklad teflonowy lub podobny, to smarowanie linki teflonem jest wożeniem drzewa do lasu. teflon najlepiej pracuje na sucho, a pakowanie do pancerzy innych smarów stałych czy płynnych jest zupełną pomyłką. wyłążąca z pancerza linka będzie łapać wszystkie brudy i wciągać je do środka. jeśli do środka wejdzie woda, to smar skutecznie ją zatrzyma na wieki wieków. ze smaru, wody i brudu powstanie breja która skutecznie zablokuje linkę, itp. usunięcie takiego syfu z pancerza jest niemożliwe, pozostaje tylko wymiana na nowy. linka ma być sucha, pancerz z wkładem też ma być suchy. nawet gdy wejdzie do środka woda, to w końcu wyparuje. nawet gdy wejdzie brud, to nie będzie problemu z jego usunięciem - wystarczy przeciągnąć parę razy czystą linkę, a samą linkę wyczyścić benzyną ekstrakcyjną (lub ropuszczalnikiem, który w całości wyparuje) - wszystko będzie działać prawie jak nowe - można jeszcze obrócić pancerze, by linka na krzywiznach układała się po innej stronie wkładu. tyle ode mnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.